Sueño-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Sueño-tallin foorumi.
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Vilden hoitopäiväkirja

Siirry alas 
3 posters
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
KirjoittajaViesti
Emppa
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Emppa


Viestien lukumäärä : 81
Join date : 16.06.2008

Vilden hoitopäiväkirja - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Va : Vilden hoitopäivis   Vilden hoitopäiväkirja - Sivu 2 I_icon_minitimeTi Elo 05, 2008 12:57 pm

Kello oli vasta seitsemän,mutta olin jo tallipihassa.Jätin pyöräni tallin oven eteen ja kävelin sisään talliin.Kuulin hirnahduksia ja kauraämpärin kolahduksia,joten aamuruoka heposille tulossa.
Huomeniasanoin iloisesti Jadelle,joka jakoi aamukauroja Ziralle.Shettis katsoi omistajaansa silmät pyöreinä,ja kun se vihdoin sai kauransa,se hyökkäsi niiden kimppuun.
Huomenta vainJade tervehti ja siirtyi seuraavalle karsinalle´,jonka asukki oli Ali.Issikka katsoi kaurasankoa korvat hörössä.
Vilde on ollut yön laitsalla,ja se on sielä vieläkin nauttimassa aamuruokiaan,joten voisitko sillä aikaa vaikkapa siivota sen karsinan ja..
ainiin,Jasmin pyysi sinua taas siivoamaan kerhohuonetta,se kun tuppaa olemaan niin sotkuinen
Jade selitti.Nyökkäsin innostuneesti ja ampaisin matkaan.Hain kottikärryt ja lapion.Kiikutin ne Vilden karsinalle ja reväytin oven auki.Karsina tosiaan oli sotkuinen,joten aloin reippaasti lapioimaan kuivikkeita kottikärryihin.Kun ensimmäinen lasti oli täynnä,olin aivan puhki.Nojasin lapioon ja katselin ympärilleni.Hämähäkinseittejäkin oli hiukan ilmestynyt lisää,mutta ne saisi kätevästi pois harjalla.Siirsin lapion syrjään ja lähdin viemään kottareita kohti lantalaa.Kippasin ne sinne ja palasin takaisin Vilden karsinalle.Lapioin loputkin kuivikkeet kottareihin ja vein ne lantalaan.Pian palasin takaisin harjan kanssa.Harjasin koko karsinan lattian,joka oli hiukan vielä puruissa,ja sitten vedin hämähäkinseitit pois katosta.Päätin hakea myös vettä ja sienen,jotta voisin hinkata lattiankin.Kipaisin satulahuoneeseen ja palasin ämpärin,pesuaineen ja sienen kanssa.Täytin ämpärin lämpimällä vedellä ja kävelin takaisin karsinaan.Laitoin sieneen pesuainetta,työnsin sen ämpäriin ja aloin hinkata karsinan lattiaa pikkuruisella sienellä,vaikka oisin saanut harjallakin.Hinkkasin noin metrin verran,kun kyykkiminen alkoi sattua selkään,joten pesin lattian harjan avulla.Pian betonilattia oli tarpeeksi puhdas,joten katsoin tyytyväisenä kätteni jälkeä.Nappasin sienen käteeni,kastoin sen veteen ja laitoin siihen pesuainetta.Kävin hinkkamassa Vilden karsinan ikkunan,joka oli hyyvin likainen.Puhdasta jälkeä siitä sitten tulikin.Kun koko karsina loisti puhtauttaan,vein pesutarpeet pois ja lähdin kottareiden kanssa hakemaan lisää puruja.Lapioin suuresta purukasasta sopivan määrän kottareihin ja raahasin ne Vilden karsinalle.Kippasin ne karsinaan ja levitin huolellisesti.Vein kottarit pois ja irroitin seinästä Vilden ruokaämpärin.Vesíautomaattia ei tarvinnut pestä,se oli tarpeeksi puhdas,mutta ämpärissä oli ainakin Vilden viikon ruokalista.Pesupaikalla huuhtelin ämpärin huolellisesti ja vein takaisin paikalleen.Katsoin kelloa ja tajusin,että tähän urakkaan oli mennyt tunti.Suljin Vilden karsinanoven ja kävelin satulahuoneeseen.Tuttu satulasaippuan tuoksu leijaili heti minua vastaan.Satulahuoneen kodikas tunnelma ei koskaan pettänyt.Otin Vilden paikalta mustavihreän riimunnarun,sekä muutaman makupalan.Lähdin ulos tallista,kohti laitumia.Vilde olisi jälleen kerran orilaitumella.Käveltyäni polulla noin kaksikymmentä metriä saavuin orilaitumen portille.Laidun oli metsän ympärömä,vain tallinpuoleinen lyhyt sivu oli paljas,mitä nyt muutamaa pikkukoivua lukuunottamatta.Siristin silmiäni nähdäkseni Vilden laajalta orilaitumelta.Heinää oli ainakin polviin asti.Näin Vilden laitumen oikealla pitkällä sivulla ja päästin terävän vislauksen.
Vildee Hihkaisin ja ori nosti päänsä heinikosta.Se höristi korviaan ja mussutti ruohoa.Huusin sitä toisen kerran.Vilde työnsi päänsä vielä hetkeksi heinikkoon ja lähti sitten laiskasti kävelemään portille.Pujahdin aidan alitse ja nappasin orin riimusta kiinni.Napsautin riimunnarun sen riimuun ja avasin portin.Talutin orin polulle ja sitäkautta suoraan talliin.Tänään en ratsastaisi Vildellä,koska eilen menimme aika rankasti,joten tänään vain siivoilisin ja harjailisin oria.Toki voisin kysyä Jasminilta,jos saisin harjata joitain hevosia.Mietteissäni talutin Vilden karsinaansa,irroitin riimun ja laitoin sen roikkumaan karsinan oveen.Suljin karsinaoven ja melkein törmäsin Jadeen.
Moi,oisko sulla aikaa hakea muutama polle talliin,kun niitä on niin paljon,ja mulla on vaan kaksi kättä Jade kysyi heti ensimmäisenä.
Toki mulla aikaa on Naurahdin pyyhkien jälleen käsiäni ratsastushousuihini.
]No haeppas sitten Dani,Ali ja Aku[/i] Jade selvensi ja poistui.
Kävin hakemassa Danin riimunnarun ja kipitin tarhoille.Ori ravasi ylpeänä ympäri hiekkapohjaista tarhaa korvat hörössä.
Moikka poika,sähän taidat olla innokas tutustumaan,vai mitä Naurahdin kun ori pönkesi heti portille nähdessään minut.Ripeästi otin orin kiinni,avasin portin ja samassa se kiskaisi minut peräänsä.Sain mennä todella hapiaa,että menin samaa vauhtia Danin kanssa.Orin punaruskea karvapeite kiilsi auringossa ja sen askeleet olivat kauniit ja varmat.Vein Danin karsinaansa ja annoin sille herkkupalan.Irroitin sen riimun,suljin karsinanoven ja laitoin riimun ja narun roikkumaan karsinanoveen.Seuraavaksi hain Alin riimunnarun ja kipaisin sitten tallinviereiselle tarhalle.Ali lähti heti karkuun nähdessään minut.
Hei,en mä nyt noin pelottava voi olla Kikatin ja vihelsin terävästi näyttäen kädessäni olevia makupaloja.Alin mielenkiinto heräsi ja se käveli portille.Kurotin aidan ylitse nappaamaan kiinni sen riimusta,napsautin riimunnarun sen riimuun kiinni,avasin portin ja talutin Alin talliin.Ori käveli nätisti,ilman temppuiluita.Akun hakeminen sujui ongelmitta,ja kun orit seisoivat karsinoissaan,kävelin satulahuoneeseen.Etsin hyllystä Vilden harjapakin ja otin sen mukaani.Kävelin takaisin Vilden karsinalle ja jätin pakin maahan.Avasin orin karsinanoven,pujotin riimun sen päähän ja talutin sen käytävälle kiinni.Avasin harjapakin ja otin sieltä pehmeän harjan.Aloin harjaamaan Vildeä huolellisesti.Aloitin kaulalta ja siirryin koko ajan taaksepäin.Vilden karvapeite oli muutenkin niin puhdas,joten se ei kamalasti harjausta tarvinnut.Harjattuani molemmat puolet otin kaviokoukun ja aloin puhdistaa Vilden kavioita.Vilde nosti kavionsa jälleen yllättävän kiltisti,ja antoi putsatakin.Harjauksen jälkeen taputin oria,napsautin riimunnarun sen riimuun,irroitin sen käytävältä ja talutin ulos.Syöttelin sitä tallipihassa.
Emppa hei,saathan sä sen selkäänkin mennä jos haluut Jasmin hihkaisi ja toi minulle kypärän.Hän myös kiltisti punttasi minut Vilden selkään.Tuntui hiukan oudolta istua Vilden selässä ilman suitsia tai satulaa,mutta pian totuin siihen.Oikeastaan homma oli aikas mukavaa.Syöteltyäni Vildeä hetkisen,ohjasin sen jotenkuten yhdellä riimunnarulla laitumille päin.Orilaidun oli edelleen tyhjä,joten ratsastin orilaitumen portille,hyppäsin alas selästä ja kehuin Vildeä.
Hieno poika,tosi hieno poika Toistelin ja laskin Vilden laitumelle.Suljin portin ja jätin riimunnarun portin alapuolelle.Kävelin takaisin talliin ja vein kypärän paikoilleen.
Emppa,hei Emppa! Oisko sulla hetki aikaa? Jade ryntäsi kentältä hengästyneenä.
Juu Totesin ja katsoin Jadea kummastuneena.
Yksi ratsastajista myöhästyy ja Vera täytyis laittaa sille kuntoon Jade selitti
Kyllä mä sen kuntoon saan Totesin ja lähdin heti hakemaan Veran harjapussia.Otin tamman käytävälle,se tuli todella kiltisti sinne.Harjasin sen huolellisesti juuriharjalla. Vera pyöri ja hyöri ympäriinsä ja kuopi maata.
Rauhoittuppas nyt vähäsen rauhoittelin tammaa ja otin pehmeämmän harjan.Nyt tamma seisoi kiltisti paikoillaan,että sain sen harjattua loppuun.Sitten yritin puhdistaa kaviot.Kaikki sujui muuten hyvin,mutta Vera näykkäisi minua kahdesti,muttei kovin kovaa,joten ei siitä sen enempää.Kun vihdoin olin hoitanut sen,nostin satulan selkään.Suoristin huovan ja aloin kiristämään vyötä.Vera yritti pullistella,mutta olin nopeampi ja sain satulavyön kiinni.Suitsien laitossa tiesin Veran olevan huono keksintö minunlaiselleni lyhyelle ihmiselle x) Silti sain suitset jotenkin usutettua sen päähän,vaikka se nostelikin päätään.Kun tamma oli valmis,talutin sen kiireesti kentälle.Saimme odottaa hetkisen,ennen kuin Veran ratsastaja saapui.Hän oli noin 12 vuotias,hiukan pyöreähkö tyttö.Autoin hänet selkään,ja vilkaisin kelloani.Jo kaksi,minunhan pitäisi lähteä! Niimpä juoksin tallin ovelle,nappasin pyöräni ja lähdin polkemaan kotiin.
-the end-

sori kun tuli lyhyt ja hätäisesti kirjoitettu..
Takaisin alkuun Siirry alas
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Vilden hoitopäiväkirja - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Vilden hoitopäiväkirja   Vilden hoitopäiväkirja - Sivu 2 I_icon_minitimeKe Elo 06, 2008 10:40 am

tosta ekasta tarinasta rahasestaan sitten Takun hoitopäikyssä, ja parempi olis et tekisit sen loppuun Wink
Ihmettelin, kun sun piti hakea Ali sisälle vaikka se oli Ziran karsinan vieressä? :'DD Muuten kiva tarina, Veraa autoit ja kaikkea : D Vaikka Vera on nykyään Peteruska^^ :n hoitsu :'D Saat.. 100v€ (en oo enään antelias XD ) ja 5p (:
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Emppa
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Emppa


Viestien lukumäärä : 81
Join date : 16.06.2008

Vilden hoitopäiväkirja - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Va : Vilden hoitopäiväkirja - Yövartio   Vilden hoitopäiväkirja - Sivu 2 I_icon_minitimePe Elo 08, 2008 2:22 pm

Vilkaisin huohottaen rannekelloani,joka näytti jo viittä vaille yhdeksän.Viimeinen polkaisu ja olin tallipihassa.Oli jo pimeää,aurinko loisti vain vähän taivaankannen toisella puolella.Tänä yönä se varas saataisiin kiinni,aivan varmasti,tunsin sen luissani ja jokaisessa ytimessäni,aivan varmasti Civan ja Serafinan kanssa saisimme sen kiinni.Jätin pyöräni tallin oven viereen ja kävelin painavine laukkuineni päärakennukselle,josta erotin kaksi hahmoa ; Serafinan ja Civan.Civa vilkutti reippaasti ja pinkaisin heidän luokseen.
- Oletko varma ettei kukaan seurannut sinua,Serafina uteli kuin mikäkin salapoliisi.
Civa ja minä purskahdimme nauruun.
-Serafina,ota huomioon,olemme tavallisia tyttöjä,emme salapoliiseja,selitin nauruni keskeltä.Serafina näytti hieman loukkaantuneelta,mutta yhtyi nauruumme.
-Okei,eli viedään kamat kerhohuoneeseen ja sitten kierrellään talleilla,Civa selitti vakavana.
-Kyllä sir,sanoin ja seisoin tikkusuorana paikoillani.
-Ja jos näette yhtään mitään outoa .. Serafinalta jäi lause kesken.Hän oli ilmeisesti kertonut Civalle suunnitelman jo aikaisemminkin,koska tämä jatkoi:
- .. Niin kertokaa heti,koska pienikin virhe voi saattaa meidät häviöön.
-Okei,ja häviö tarkoittaa siis sitä,että jotain hevosta on satutettu,vai? Kysyin.Hymy kutkutti hiukan suupieliä.
-Juuri niin,Serafina selvitti ja lähti reippaasti kävelemään tallia kohti.
-Ainiinjoo,ja hepat on haettu jo sisälle,hän muisti yhtäkkiä ja kääntyi meihin päin virnistäen.Lähdimme viemään tavaroitani kerhohuoneeseen.

- .. Ja oikeastaan me voisimme myös partioida tallin tiloilla hevosten kanssa,Serafina suunnitteli sillä aikaa,kun purin tavaroitani.Kaivoin kassistani irtokarkkipussin ja samassa Serafina hiljeni.Hän kipitti luokseni ja työnsi kätensä karkkipussiin.Hän nappasi sieltä herkullisen karkin ja palasi selittämään asiaansa karkkia mussuttaen.Purskahdin nauruun ja yritin kuunnella Civaa ja Serafinaa samalla,kun tein itselleni sänkyä kerhohuoneen sohvalle.
-Ja nyt talliin,sanoin ja vedin lippiksen päähäni.Yhdessä kävelimme rappuset alas suoraan talliin.Juoksin melkein heti Vilden karsinalle.Se katsoi minua kummissaan,ihmetteli varmaan myöhäistä vierailua,mutta antoi minun paijata itseään.Rapsuttelin oria ja sitten kävelin Takun karsinalle.Varsa tervehti minua matalalla hörähdyksellä.
-No moikka,sanoin hymyillen ja vilkaisin Civaa,joka seisoi vierelläni silittelemässä Takua.
-Kauan sä oot hoitanut täällä? Hän kysyi yhtäkkiä.
- ööö.. Melkein kaksi kuukautta,eli en kovin kauaa,naurahdin rapsuttaen Takua.
-Okei,Civa sanoi.Serafina käveli luoksemme ja ojensi taskulamput.Tutkimme jokaisen karsinan asukin,emmekä sytyttäneet talliin valoja.'
-Jos pitäisimme valot,se ihme tyyppi ei uskaltaisi tulla,kun tietäisi meidän olevan täällä,perustelin asiaa ja toverini hyväksyivät sen.Hiippailimme tallissa pitkään,kunnes vihdoin kymmenen aikaan tunsimme,että kaikki oli hyvin ja painuimme kerhohuoneeseen syömään eväitämme.Olin tehnyt mukaani voileipiä,mehua ja ottanut irtokarkkeja,limua,hampurilaisen ja lämmitettävän pizzan,sekä tietysti iskän tekemää kanarisottoa yhden annoksen.Söin yhden ruisleivän ja mehua.Katselin syödessäni Civan ja Serafinan suurta tavaramäärää.Heillä oli varmaan kolme laukkua kullakin,ja minulla vain yksi pikkuinen reppu.

Syötyämme kiersimme jälleen tallissa,kaikki näytti olevan todella hyvin.Jasminelta tuli viesti:
Hei! Jos kerran olette tallilla yötä,niin mä ostin päärynä - ja mansikkajäätelöä kerhohuoneen pakastimeen ja voisitteko aamulla ruokkia hevoset? Jossain seitsemän aikaan,kiitos jo etukäteen
-Jasmin

Vastasimme hänelle myöntävästi ja kiitimme jäätelöstä.Mutta emme suinkaan heti menneet kerhohuoneeseen,vaan käpyttelimme satulahuoneeseen.Istahdimme kukin jollekin tuolille ja otimme luettavaksi hoitsujemme päiväkirjat.
- Vähän kuivaa tekstiä, Civa marisi ja otti käteensä hevoshullun.
-Niin on,sanoin ja otin myös hevoshullun käteeni.Pian Serafinakin teki niin ja siirryimme sarjakuvien maailmaan.Juttelimme siinä samalla niitä näitä,kun yhtäkkiä kuului kolahdus.Kova kolahdus,kuin kaviosta.Toinen,kolmas ja neljäs kavionisku seurasi perässä.Ryntäsimme talliin,ja kauhukseni näimme Takun,jota tumma hahmo talutti ulos tallista.
-TAKU,kiljaisin kauhuissani ja etsin jotain,millä lähtisin hahmon perään.
-Laske siitä ponista irti,Civa karjaisi ja paukutti raippaa jalkaansa vasten.Hahmo irroitti riimunnarusta ja Taku ryntäsi takaisin talliin,luojan kiitos.Tarkistin varsan huolellisesti,ja se oli ihan normaali,terve siis.Vein sen karsinaansa ja haimme satulahuoneesta meille tuolit .
-aarrghh,ei jaksa nyt kirjoittaa jatkuu-
Takaisin alkuun Siirry alas
Emppa
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Emppa


Viestien lukumäärä : 81
Join date : 16.06.2008

Vilden hoitopäiväkirja - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Yövartio - jatkoa   Vilden hoitopäiväkirja - Sivu 2 I_icon_minitimeLa Elo 09, 2008 5:36 pm

*^ Jatkoa edellisestä ^*

Istuimme pitkään tallissa ja juttelimme.
- Jos Vilde olis ihminen,se ois varmaan painimestari,vitsailin.
- Jos Fanni olis ihminen,se olis.. hmm.. Fanni olis .. Ihan normaali kansalainen, Civa mietti.
- En voi vastata,koska Lila ei missään nimessä koskaan edes voisi olla ihminen,Serafina naurahti.
Istuskelimme oritallissa hetkisen ja kiersimme sitten tammatallin,sekä ruunatallin,kaikki oli todella hyvin.Ainoastaan Ruffassa oli jotain outoa.Ruuna oli hyvin levoton.Se katsoi meitä huolestuneesti ja pärskähti.Ehkä se vain ahdistui pimeästä,totesimme ja jätimme ruunatalliin valot.
- Mitä jos jotain tapahtuu? Kysyin huolestuneena kävellessäni kerhohuoneeseen.
- Mitään ei tapahdu, Serafina totesi viileästi. Tyydyin nyökyttämään ja pompin rappuset ylös.
- Ei mitään voi tapahtua,koska olemme täällä,totesimme kaikki ja olimme tyytyväisiä. Harmi vaan,ettemme tiennyt,mitä joutuisimme pian kohtaamaan..

Mansikkajäätelö hujahti hetkessä televisiota katsellen.Katsoimme erittäin "kiinnostavaa" videokasettia,jossa kerrottiin ratsastusradan teistä.
Jutut olivat suunnilleen tällaisia:
Soperkorvanympyrä tehdään aina hyvin hitaasti
Magtadavoltti on n. 10 senttiä kapea.
- Mikä magtatatavoltti on? Kysyin hiukan takellellen,enkä edes osannut lausua oikein.
- MAGTADAVOLTTI,typerys,Civa naurahti ja alkoi lukea videon selostetta,jossa kerrottiin,että koko juttu oli mielikuvitusta.Onneksi vain,koska muuten olisimme ruvenneet kokeilemaan soperkorvanympyrää ja magtadavolttiakin.Sammutimme television ja tyydyimme
syömään karkkeja ja lukemaan hevoshullua.Ilmeisesti taisin nukahtaa,koska näin unta,että Vilde oli tallissa.Tumma viittaan pukeutunut hahmo hiippaili sen luokse suitset kädessään,kuolaimet kuunvalossa loistaen.Hahmo nauroi vihaisesti ja puki orille kuolaimet,eikä se yhtään temppuillut.Sitten hän nousi sen selkään ja laukkasi pois.Kauas pois,kuulin vain hirnuntaa...
Samassa heräsin.Pystyin kuulemaan hirnumisen edelleen.Hetkonen,nyt alkoivat hälytyskellot soimaan! Ja todentotta,tallista kuului äänekästä hirnuntaa.
-SERAFINA,CIVA,HERÄTKÄÄ! Karjaisin ja heitin peiton pois yltäni.Kiskoin jo kenkiä jalkaan ja pompin rappusia alas,kun he vasta nousivat ylös.Kiersin kaikki tallit,enkä nähnyt mitään epäilyttävää.Yhtäkkiä kuulin hirnunnan jälleen.Käännyin,ja huomasin katsovani Hugon karsinaan.Se viskoi päätään vihaisena ja korski.Avasin karsinanoven ja katsoin mikä sillä oli.No tietenkin Sueñon tallikissa Milli oli tunkeutunut Hugon karsinaan viiden pentunsa kanssa.Hätistin kissat pois ja Hugo rauhoittui.Suljin karsinanoven ja olin juuri palaamassa takaisin kerhohuoneeseen,kun näin sivusilmällä vierelläni liikettä.Nappasin harjan käteeni ja käännyin.
-Kuka siellä?!? Vastaa,sanoin matalalla äänellä.Serafina ja Civa ilmestyivät taakseni unisina.
-Mitä nyt,he kysyivät.
- Näin liikettä ! Kuiskasin heilauttaen harjaa.

Dodii,ja mä en enää jaksa tätä tarinaa kirjottaa,jotenka kerron lyhyesti,mitä tapahtui xD Eli siis kipittelimme ympäri tallia,ja löysimme sen ihme tyypin Vilden karsinasta,ja sitten soitettii poliisit,Jade ja Jasmin,ja ne kaikki tuli talliin,ja saatiin palkkiokin,tikkunekut <3 xD Thö end
Takaisin alkuun Siirry alas
Emppa
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Emppa


Viestien lukumäärä : 81
Join date : 16.06.2008

Vilden hoitopäiväkirja - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Va: Vilden hoitopäiväkirja   Vilden hoitopäiväkirja - Sivu 2 I_icon_minitimeSu Elo 24, 2008 7:17 pm

Vihdoin ja viimein,pitkän tauon jälkeen pyöräilin reippaasti taas tallitietä Sueñoon.Olin ikävöinyt Takua ja Vildeä aivan suunnattomasti,ajattelin niitä lähes joka hetki,joten oli pakko päästä tallille niitä hoitamaan.Tänään en valitettavasti voisi ratsastaa,mutta hoitamista,siivoamista ja taluttamista olisi riittävän paljon täksi päiväksi.Tuttu tallipiha ilmestyi pian eteeni.Pysäytin pyöräni ja nojasin siihen haaveissani.Huokaisin syvään ja lepuutin silmiäni tässä upeassa maisemassa,punaisessa tallirakennuksessa,ja sen takana olevista suurista,vihreistä laitumista.Katselin kenttää,josta erotin Alin tölttäämässä innoissaan Jasmin selässään.Jade näkyi tulevan Peteruskan^^ kanssa maastosta,iloisesti hymyillen.Kun tarpeeksi katseli,erotti hyvin tallin arkea.Sueñon lämmin tunnelma tarttui minuunkin.Hymyillen katselin,kun Jasmin sai Alin kulkemaan upeasti peräänannossa.Miksi katselin tätä maisemaa ulkopuolisena,kun voisin olla itsekin tässä maisemassa,ajattelin olkiani kohauttaen ja pyöräilin pihaan.Jätin pyöräni kumolleen nurmikolle.Vetäisin henkeä ja kävelin sitten rohkeasti sisälle.Jade puhdisti juuri Hugon kavioita ja kääntyi katsomaan minua.
-Emppa! Hän hihkaisi innostuneesti jatkaen :
-Mä oonki vähän miettinyt,että minne oot hävinnyt!
-Hih,minäpä minä,oli pakko tulla,on niin kova ikävä poneja,sanoin salaperäisesti hymyillen ja kuin todistaakseni asian,rapsutin karsinan puolioven ylitse kurkkaavaa Vildeä.Jade naurahti ja kääntyi Hugon puoleen.Käännyin halaamaan Vilden päätä.Ori katsoi minua tuttavallisesti ja hörähti.Silitin sen silkinpehmeää turpaa ja totesin:
-Minä se vaan olen,Emppa,jos muistat ?¨
Vilde katsoi minua pilke silmäkulmassaan ja näykkäisi taskuani.
-Ainiijoo,namit! Mistä sä tiiät aina,milloin mul on namii? Naurahdin kaivaen taskustani porkkananpalan orille.Taputin sitä ja vilkaisin taakseni.Näin pienen,harmahtavan turvan kurkottavan karsinan puolioven ylitse.Takuhan se siinä.Kävelin varsan luokse.Se puhisi innoissaan ja katsoi kumoutuneena kädessäni olevaa porkkananpalaa.Avasin karsinanoven ja kyykistyin.Varsa käveli luokseni ja nappasi porkkananpalan kämmeneltäni.Rapsutin sen pörröistä harjaa.Kyhnytin sen kaulaa ja se nojasi innokkaasti kättäni vasten.Hymyillen silittelin sitä ja huomasin Jasminen,joka käveli innokkaasti,posket punaisena Alia taluttaen talliin.
-Aivan ihana tunti,Ali meni nätist.. Hei,kukas se tuolla on? Moi Emppa! Jasmin selitti ja hymyillen tervehti minua.
-Moi,tervehdin ja katsoin Takun pörröistä harjaa mietteliäänä.Voisin aloittaa tämän tallipäivän vaikkapa sillä,että veisin Takun laitumelle.Nappasin karsinan ovesta riimun ja narun.Pujotin riimun reippaasti varsan päähän ja maiskautin sen liikkeelle.Taku käveli oikein kiltisti vierelläni,kun talutin sen varsalaitumelle Lepan seuraksi.Laskin orin irti ja se laukkasi pää kolmantena jalkana Lepan luokse.Pujahdin aidan alitse ja nojasin porttiin katsellen tyytyväisenä varsojen leikkiä.Ne telmivät riemuissaan,laukkasivat toistensa perässä,nousivat pystyyn ja pukittelivat.Pudistelin päätäni ja heitin riimunnarun maahan portille.Kävelin takaisin talliin,ja jotenkin päädyin viemään myös Vilden metsälaitumelle.Ori oli ilmeisesti tyytyväinen päätökseeni,koska ampaisi täyttä laukkaa eteenpäin.Nauraen kävelin takaisin tallille ja aloin puhdistamaan orien karsinoita.Yllättävänä siistejä nuo karsinat olivat,joten päättelin,että ovat olleet paljon laitumella,kun en ollut täällä.Joten kummankin karsinan siivoamiseen meni noin vartti,ei sen enempää eikä vähempää.Siivottuani karsinat vein tykötarpeeni pois.Päätin hakea Takun sisälle,jotta voisin vähän harjailla sitä.Vihellellen kävelin laitumelle,jossa Taku oleili Lepan kanssa.Varsat olivat hiukan jo rauhoittuneet,joten sain Takun helposti kiinni.Talutin varsan talliin.Aluksi se hiukan hirnui Lepan perään,mutta käveli kumminkin innokkaasti mukaani.Tallipihassa sidoin sen tiukalla vetosolmulla harjauspuomiin ja lähdin hakemaan harjoja.Matkalla törmäsin Jasmineen.
-Hei,kun oot ilmeisesti hoitamassa Takua,ni voisitko taas mallata vähän niitä suitsia sen päähän? Muistat varmaan miten? Jasmin kysyi.
-Joo,kyl mä voin,sanoin pikaisesti ja palasin takaisin ulos harjojen& suitsien kera.Mutta Takupa ei ollut harjauspuomilla! Laskin hämmästyneenä pakin maahan ja kaivoin sieltä pari namipalaa.
-Takuu! Huusin ja viheltelin.Kävelin ympäri tallialuetta,mutten löytänyt varsaa.
-TAKU,nyt häivy! Kuulin huudon takaatani ja näin Takun,joka oli juuri syömässä erään ratsastajan eväitä.Ratsastajan kasvot olivat vihasta punaiset.Hain nopeasti Takun ja vein takaisin puomille.Kiinnitin sen siihen oikein tuplasolmulla ja annoin makupalan.Aloin harjaamaan varsaa pehmeällä harjalla.Se värisytti ihoaan harjan kosketuksesta,mutta tottui siihen pian.Ripeästi harjasin pojun ja puhdistin vähän etukavioita,takakavioita se ei nostanut.Seuraavaksi avasin sen turparemmin ja pujotin riimun kaulalle.Rupesin avaamaan suitsia paketista,mutta Taku oli nopeampi.Se kiskaisi päänsä riimusta ja meinasi lähteä karkuun.Heitin suitset maahan ja nappasin orin otsatukasta kiinni.Se luimi ja yritti näykkiä.Otin suitset maasta ja laitoin ohjat kaulalle.Pujotin kuolaimet sen suuhun ja vedin niskahihnan korvien taakse.Kiinnitin kaikki remmit ja talutin varsaa hiukan suitsien kanssa.Se käveli happamana perässäni.Talutin sen suitsien kanssa laitumelle,jonne laskin sen sitten takaisin lepan seuraksi.Vilkaisin kelloa,ja päättelin,etten kerkeäisi enää harjata Vildeä,vain syöttelemään.Vein takun kamat sisälle ja lähdin kävelemään Vilden metsäaitaukselle.Ori seisoi jo valmiiksi portilla,joten otin sen kiinni ja talutin ulos tarhasta.Talutin sen mehevälle ruohoalueelle ja odotin,että se alkaisi syödä.Mutta Vildepä ei alkanut syömään,vaan käveli levottomana ympäriinsä.Yllättäen se nousi pystyyn.Roikuin narussa kauhistuneena ja kiskaisin orin alas.Mitä se oli säikähtänyt? Vilkaisin taakseni,ja näin talliapulaisen ajamassa nurmikkoa suurella ruohonleikkurilla.Siinä siis syy.Pian Vilde rauhoittui ja söi aivan rauhallisesti heinää,mutta vartin päästä kello oli jo liikaa.Pikaisesti hyvästelin Vilden,vein sen laitumelle ja lähdin polkemaan kotiin.
-the end-
Takaisin alkuun Siirry alas
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Vilden hoitopäiväkirja - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Vilden hoitopäiväkirja   Vilden hoitopäiväkirja - Sivu 2 I_icon_minitimeKe Elo 27, 2008 6:23 pm

Ensimmäinen tarinasi oli ihan huikea!! Very Happy Eka olin ihan jännittyneenä ym.. Very Happy Kunnes repesin nauruun Hugon karsina vieraista (: HALUAN sen salaperäisen jätkän kiinni >.<

Toinen vähän lyhyt, mutta ihan hyvä tämäkin (: saat molemmista....... 500v€(koska eka oli niin jännittävä, ymm. ) Ja pisteitä.. 10p
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Sponsored content





Vilden hoitopäiväkirja - Sivu 2 Empty
ViestiAihe: Vs: Vilden hoitopäiväkirja   Vilden hoitopäiväkirja - Sivu 2 I_icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Vilden hoitopäiväkirja
Takaisin alkuun 
Sivu 2 / 2Siirry sivulle : Edellinen  1, 2
 Similar topics
-

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Sueño-talli :: Hoitopäiväkirjat :: Orien hoitopäiväkirjat-
Siirry: