Sueño-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Sueño-tallin foorumi.
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Takun hoitopäiväkirja

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Takun hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Takun hoitopäiväkirja   Takun hoitopäiväkirja I_icon_minitimePe Heinä 25, 2008 6:19 pm

Tänne Takun rakkaat hoitajat raapustelevat !! Razz flower
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Emppa
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Emppa


Viestien lukumäärä : 81
Join date : 16.06.2008

Takun hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Va: Takun hoitopäiväkirja   Takun hoitopäiväkirja I_icon_minitimeSu Heinä 27, 2008 6:36 pm

Hyppäsin autosta ulos ja hihkaisin iskälle:
-Tuu viideltä hakemaan!
Paimautin oven kiinni.Iskä ajoi pois tallipihasta.Reippaasti kävelin talliin.Jasmin oli jakamassa aamuruokia,olihan kello vasta puoli yhdeksän.
-Hohoi,oletpas sä aikaisessa,Jasmin naurahti ja heitti Vildelle heinät.Kävelin orin karsinalle ja rapsutin sitä.
-Juu,ajattelin tulla aikaisin niin on kunnolla aikaa Takulle,nauroin itsekseni.Kävin vilkaisemassa tämän päivän listaa.Vilde menisi tunnille,samoin Dani,Lilo,Sue ja Lola.Ja tänään laitumella olisivat Taku ja Lepa.Niimpä nappasin riimunnarun mukaani ja läksin kävelemään laitumille.Taku olisi varsalaitumella Lepan ja emänsä Ziran kanssa.Matkalla sinne mietin monia asioita.Tänään voisin vähän talutella Takua,harjailla ja vaikkapa vähän kokeilla vähän suitsia.Juoksuttaa sitä en kyllä vielä haluaisi.Saavuttuani varsalaitumelle vihelsin kovaan ääneen.Kaikki kolme pikkuista tulivat heti aidanvierelle.Lepa puski minua leppoisasti turvallaan,mutta työnsin sen pois,ja sanoin "ei nyt".Lepa katsoi minua loukkaantuneena ja lähti sitten laiduntamaan muualle.Zira katsoi minua innokkaasti korvat hörössä ja hörisi.Taku oli myös hyvin kiinnostunut minusta,emänsä lailla.
-Noniin,sanoin ja pujahdin aidan alitse.Taku tunki heti katsomaan taskujani.
-Nyt tuleppas Taku niin mennään talliin,naurahdin kun ori kellahti piehtaroimaan.Se nousi hölmistyneenä ylös ja käveli luokseni.Otin riimusta kiinni ja napsautin riimunnarun siihen kiinni.Sitten hätistin Ziran ja lepan pois portilta.Avasin säpin portista ja työnsin hiukan.Portti aukeni natisten.Kävelin Taku perässäni ulos aitauksesta ja suljin portin.Laitoin sen tiukasti säppiin.Zira alkoi peloissaan hirnua,ja ravailla aidanvierellä.Taku hörisi sille,mutta käveli ihan kiltisti vierelläni,luultavasti alkujännityksestä johtuen.Pian se rentoutui,kun Zira lopetti hirnumisen,mutta tarkkaili varsaa kumminkin.Taku alkoi kävellä edelleni.
-Ei,sanoin tiukasti kuin koiralle ja pysäytin orin.Se pysähtyi ja yritti lähteä eteenpäin.Kävelin sen vierelle ja jatkoimme sitten matkaa niin,että pidin tiukasti sen riimusta kiinni.Katselin Takun liikkeitä.Se nosteli ylväästi jalkojaan korkealle.Naurahdin sille ja taputin sitä.Se vähän sävähti kosketusta,mutta tottui siihen pian.Kävelimme tien oikeaa laitaa,kun yhtäkkiä joku ajoi punaisella autolla kovaa vauhtia tallille.Taku säikähti,loikkasi ojaanpäin ja kiskaisi minut ojaan.Onneksi ojassa ei ollut yhtään vettä,sillä minulla ei ollut vaihtovaatteita.Kävelimme rauhallisesti koko loppumatkan tallille.Takukin käyttäytyi ihan kiltisti.Saavuttuamme tallipihaan kävelimme pienen nurmialueen poikki tallin ovelle.Taku yritti napata herkullisen ruohotupsun suuhunsa,mutta kiskaisin sen pois.Talutin sen suoraan tallin ovesta sisään.Taku kopisteli kavioillaan,pamautti aina takajalkansa kovaa maahan,jolloin syntyi hirmuinen pamaus.
-Tsunamiko tänne iski,naurahti Lilon karsinaa siivoava Jade.Kiinnitin Takun huolellisesti käytävälle ja kipaisin hakemaan sen harjapakkia.Palatessani takaisin huomasin onnekseni orin seisovan vieläkin käytävällä.
Laskin pakin maahan ja avasin sen.Otin pehmeän harjan,jolla aloin harjaamaan orin kaulaa.Taku tärisytti ihoaan pehmeän harjan kosketuksesta.Painoin hiukan kovempaa,ja Taku luimisti korvansa vihaisena aikoen potkaista.Okei,eli tuo oli liian lujaa.Painoin vähän vähemmän,ja nyt Taku käyttäytyi oikein hienosti.Se seisoi korvat hörössä,paksu harja silmien edessä ja lepuutti toista takajalkaansa.Harjasin Takun kokonaan pehmeällä harjalla,ja se käyttäytyi ihan hyvin.Taputin sitä ja otin vielä kumisuan.Aloin pehmeästi pyörittää sitä Takun kaulalla.Ori venytti kaulaansa oiiikeeiin pitkälle nauttien kumisuan rentouttavasta liikkeestä.Pyörittelin kumisukaa Takun kaulalla,selällä,vatsalla,lautasilla jne. ja vaihdoin sitten puolta,ja tein samat jutut.Sitten laitoin kumisuan pakkiin ja harjasin Takun vielä kerran pölärillä,koska irtokarvoja oli todella paljon.Pian niitä ei ollut enää yhtään.Taku ei oikein pitänyt pölyharjasta,luimisti vain korviaan,mutta se ei haitannut.Laitettuani pölärin takaisin pakkiin otin kaviokoukun käteeni ja kävelin Takun vierelle.Taputin sitä ja kyykistyin nostamaan sen pikkiriikkistä kaviota.Se luimisti korvansa,mutta nosti silti kavion kiltisti,että voin puhdistaa sen.Puhdistin sitä ihan rauhassa,kun yhtäkkiä tunsin näykkäisyn takapuolessani.
Nousin ja käännyin.
Taku katsoi minua viattomana.Naurahdin ja puhdistin samanpuolen takakavion.Puhdistettuani kaikki neljä kaviota taputin Takua tyytyväisenä.Sitten katsoin sen harjaa.
-Jade,voisko ton Takun harjan nyppii,et näyttäis vähän siistimmältä,kun se on niin sottasen näkönen,kysyin Jadelta nauraen.Hän käveli luokseni ja sanoi:
-Nii oikeastaan,nypi vaan.
Jade oli juuri lähdössä pois,kun vinkaisin:
-Mut emmä osaa
-No anna kun mä hoidan,Jade sanoi kävellen ohitseni Takun pääpuoleen.Hän alkoi siististi nyppiä orin harjaa.Taku katsoi Jade vihaisena,muttei tehnyt mitään.Katsoin kun Jade reippaasti ja tottuneesti siisti Takun harjan.Nyppimisen jälkeen katsoin siistiä harjaa ja kiitin Jadea,joka lähti hoitamaan paperiasioita toimistoon.Sitten laitoin kaikki Takun harjat pakkiin,suljin pakin ja nappasin riimunnarun käteeni.Kiinnitin sen Takun riimuun ja irrotin orin käytävältä.Lähdin taluttamaan sitä tallin kentälle,joka oli onnekseni tyhjä.Avasin portin ja lähdin taluttamaan oria kentälle.Ponivarsa katsoi kenttää pelästyneenä ja alkoi riuhtoa vastaan minkä kykeni.Vedin ja se haroi vastaan.Nappasin taskustani pari herkkupalaa ja näytin niitä Takulle.Taku katsoi niitä kummastuneena ja otti rohkeasti yhden askeleen ja...pysähtyi siihen.
-Tuletule,sanoin rohkaisevasti ja otin askeleen kenttää kohti.Nykäisin hiukan riimunnarusta ja Taku säikähti pahanpäiväisesti.Se alkoi tempoa ja riuhtoa tallille päin.Aivan samalla lailla kuin koirani Jedi x)
-Ei hätää,rauhoittelin ja otin riimusta kiinni.Silittelin,taputtelin ja juttelin Takulle hetken.Se rauhoittui silminnähden nopeasti.Houkuttelin sitä jälleen kentälle makupalan kanssa,ja tällä kertaa se vihdoin tuli.Kehuin sitä ja annoin makupalan.Suljin kentän portin ja talutin Takun kentän keskelle kaartoon.Pysäytin sen siihen ja pidin sitä siinä paikoilleen n. minuutin.Asettelin sitä vähän saadakseni siitä hiukan rakennekuvaa mieleeni.Ori seisoi upeasti,joten lopetin siihen ja talutin Takun sitten oikeaan kierrokseen käynnissä.Kävelin sen oikealla puolella ja Pidin riimunnarua ihan löysällä.Taku käveli hiukan jännittyneesti,mutta rentoutui pian ja laski päänsä alas pärskähtäen.Kehuin sitä ja maiskautin.Aloin pidentää askeliani ja Taku lähti reippaaseen kipikipi-raviin.Se yritti vähän mennä edelleni,mutta muutaman kerran jälkeen se lopetti,kun tajusi ettei pääse sen kovempaa,vaikka menee edelläni.Ravasimme sitten kierroksen ja hidastin Takun sitten käyntiin.Uskalsin laskea sen hetkeksi irti,koska se ei osaisi lähteä täältä minnekään,ja aloin raahaamaan kentälle estetolppia ja puomeja.Kasasin pienen esteradan kentän toiselle pitkälle sivulle.Katselin Takua,joka ravaili ja laukkaili itsekseen kentän toisessa päässä.Välillä se heitti hirmuiset pukkisarjat,ja silloin ajattelin,että onneksi en ollut sen kyydissä.Annoin Takun mennä tutustumaan pikkuesteisiin.Ne olivat kooltaan jtn. 40-50cm joten Takun luulisi pääsevän sellaisen ylitse.Ensin otin Takun kiinni ja juoksin Taku vierelläni esteitä kohti.Taku hyppäsi todella hyvin,kehuin sitä ja menimme toisenkin kerran taluttaessani,mutta sitten annoin Takun mennä itsekseen.Se hyppäsi nätisti korvat hörössä.Kehuin sitä ja sitten päätin,etten tekisi tänää muuta,joku muu päivä sitten hiukan "rankempaa",koska minun pitäisi nyt lähteä.Otin Takun kiinni ja lähdin taluttamaan sitä laitumelle.Avasin portin.Zira ja Lepa tulivat heti innoissaan luoksemme.Laskin takun irti ja se ampaisi pukkilaukkaa eteenpäin.Náuroin päätäni pudistellen,suljin portin ja soitin iskälle,että tulisi jo nyt hakemaan.
-loppu-
Takaisin alkuun Siirry alas
Jasmin
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jasmin


Viestien lukumäärä : 50
Join date : 09.06.2008
Ikä : 29

Takun hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Takun hoitopäiväkirja   Takun hoitopäiväkirja I_icon_minitimeTi Heinä 29, 2008 2:05 pm

Pidin tarinasta! Very Happy

Saat 45v€ ja 15pistettä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli
Emppa
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Emppa


Viestien lukumäärä : 81
Join date : 16.06.2008

Takun hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Täältä tullaan Taku <3   Takun hoitopäiväkirja I_icon_minitimeKe Elo 06, 2008 11:52 am

- Empan nimet,kaikui pihalla kirkas ääni. Nousin vihaisena ylös pusikosta ja loin pikkuveljeeni murhaavan katseen.Väistin kaikennäköisiä maalitarpeita ja kiipesin rautarappusille odottamaan,että veljeni löytäisi muut.Kun pikkuveli vihdoin löysi kaikki kaverinsa,ei kukaan kerinnyt pelastaa minua.Jäisin,jälleen kerran.
-Emmä enää haluu olla tätä,tylsää,ku jään koko ajan,marmatin ja lähdin kävelemään kotiin päin.
-Se johtuu ehkä siitä,että sä oot tyttö,kuului hihitys.Kirkonrotassa olin aina ainut tyttö.Kävelin kotiin ja samassa jokin musta ryntäsi jalkoihini.No kukapa muukaan,kuin Jedi.Pennun iloisuus tarttui minuunkin.Rapsutin sitä hetkisen ja heitin kengät jalastani.Kävelin äitini luokse,joka laittoi pesuhuoneessa pyykkejä kuivumaan.
-Äiti,sano mitä mä voisin tehdä,kysyin tavalliseen tapaani.
-Siivoa hamsujen häkit,piirrä tai mee tallille,äiti ehdotti.
-Öö.. Suostun viimeiseen,viittitkö heittää mut,kysyin.
- Juu,kyllä mä voin,lähdetään kymmenen minuutin kuluttua,äiti sanoi hetken mietittyään ja hätisti Jedin pois pyykkipoikakorilta.Pennun suusta pilkotti virheä pyykkipoika.Ampaisin Jedin perään ja se vilkaisi minua hämmästyneenä,mutta yhtyi "leikkiin" mukaan ampaisten hirmuista kyytiä sängyn alle.
-Jedi,mä tiedän,sulla on pyykkipoika,etsä huijaa mua,hekotin,kun musta otus tuli sängynalta ilman pyykkipoikaa.Ryömin sängyn alle ja nappasin pyykkipojan käteeni.Se oli aivan kuolainen.Vein sen äidin luokse ja kipitin huoneeseeni.Avasin vaatekaappini oven.Muutama t-paita tipahti syliini.Nostin ne takaisin ja vedin tallivaatteet ylleni.Kipitin eteiseen ja vedin punaisen horzen lippiksen päähäni.Laitoin vanhat lenkkarit jalkaani ja hihkaisin sitten äitiä,joka ampaisi heti ulos perässäni.Kävelimme hiljaisuuden vallitessa autolle ja hyppäsimme autoon.Lähdimme huristelemaan kohti Sueño-tallia.
Äiti teki tallipihassa jonkun kummallisen kaarroksen ja jätti minut tallille.
-Tuu hakee sit ku soitan,ilmoitin ja pamautin autonoven kiinni.Äiti ajoi pois ja minä suuntasin talliin.

**********

-Tule nyt,sanoin tiukasti ja kiskaisin riimunnarusta.Taku ei hievahtanutkaan.Olin juuri hakenut orin laitumelta,saanut puoleen väliin,ja nyt se ei liikkunut.Läimäytin sitä riimunnarulla lautasille.Ori ei reagoinut siihen mitenkään,luimisti vain korvansa.Siinä sitten seisoimme vähän aikaa,kunnes yhtäkkiä Taku sai hepulit ja lähti ravaamaan tallille.Tarrauduin riimunnaruun kaksin käsin ja hidastelin oria.Se pysähtyi ja kiskaisi minut perässään eräälle mehevälle ruohotupsulle.Annoin Takun nautiskella tuoreesta ruohosta hetkisen ja kiskaisin sitten orin vierelleni.Kävelin päättäväisesti kohti tallia ja raahasin Takua suunnilleen perässäni.Jotenkuten pääsimme talliin asti ja pikaisesti kiinnitin varsan käytävälle.Hain sen harjapakin ja matkalla törmäsin Jasminiin.Hän näytti miettivän jotain ankarasti.
-Mikäs sulla on,kysyin hämmästyneenä.
- Mietin että mikäköhän eläin tuolta tallipihasta on mennyt,kun tommoset hassut jäljet on,Jasmin sanoi hiukan mietteliäänä.Samassa muistin minunja Takun "taistelun" tallipihassa,kun raahasin Takun talliin,jäi oudot jäljet.Punastuin hiukan ja sanoin ujosti:
-Ponihan se siitä on mennyt
Välttelin Jasminin katsetta,muuten olisin räjähtänyt nauramaan.Onneksi hän häipyi ja kävelin hihittäen Takun luokse.Aloin harjaamaan varsan kaulaa ja se tärisytti ihoaan,taisin painaa liian vähän.Painoin hiukan kovempaa ja nyt Taku heitti kivat pukit ja yritti purra.
-Okei,okei,uskotaan,sanoin ja painoin nyt hiukan vähemmän ja heti kelpasi.Taku sulki silmänsä ja lepuutti takajalkaansa.Harjattuani varsan kokonaan pehmeällä harjalla laitoin harjan pakkiin ja otin kaviokoukun.Aloin puhdistamaan pikkuisen kavioita.Se nosti kaviot ihan kiltisti ja antoi puhdistaakkin.Oikeassa takakaviossa oli hirveän kokoinen kivi.
"Ilmankos Taku käveli hiukan oudosti" Ajattelin ja yritin saada kiven pois kaviokoukulla.Eipä lähtenyt.Taku alkoi käydä kärsimättömäksi.Yritin saada sormilla kiven pois,ei taaskaan onnistunut,sain vain naarmuja sormiini.Yhtäkkiä Takulle riitti ja se potkaisi täydellä voimalla taaksepäin,ja osui minua jalkaan! Kiljaisin kivusta ja kiljaisuni sai Jaden ja Jasminin luokseni.Liu'uin alas maahan Takun karsinan viereen ja vedin reisitaskuhousuni pois Takun potkaisun kohdalta.Jalassani näkyi pienenpieni punainen kavionjälki,mutta kipu oli todella sietämätöntä.Yhtäkkiä rupesin itkuni keskeltä nauramaan.
-Mikäs sulle tuli,kysyi Jade.
- Noku nyt musta näkee että oon hevostyttö,kun on hevoskengän muotoinen kuva jalassa,räkätin.
Jade ja Jasmin katsoivat minua hiukan huvittuneena ja lähtivät hihittäen toimistoon.

**********

Noustuani ylös ja vilkaistessani taas Takun kaviota,huomasin,että kivi oli irronnut.Helpottuneena taputin varsaa ja kävin kysymässä Jadelta:
-Saisinko juoksutella tätä vähän tos kentällä?
-Juu,mutta vain vähän,älä kovin kauaa,se on kummiskin riehunut niin paljon Ziran ja Lepan kanssa.Tunti ois ihan sopiva,Jade vastasi.
-Okei,sanoin ja kipaisin satulahuoneeseen hakemaan liinaa.Liinoja oli kaksi 5m ja 12m,valitsin 5 metrisen ja kipitin sitten takaisin Takun luokse.Napsautin juoksutusliinan kiinni orin riimuun ja irroitin sen käytävältä.Nappasin mukaani myös juoksutusliinan ja lähdin taluttamaan Takua kentälle.Talutin Takua muutamat ensimmäiset kierrokset,mutta sitten kävelin kauemmas ja annoin Takun kävellä liinan mukaisesti.Se käveli jotain outoa kuviota,mutta pian sain sen kävelemään suurella ympyrällä noin kolmen metrin päästä minusta.Katselin orin askelia mietteliäänä,enkä huomannut,että Zira talutettiin kentän ohitse.Taku hörisi ja hirnui rakkaalle emälleen,mutta käveli silti ympyrällä.Kun Taku oli kävellyt muutaman kierroksen,maiskautin ja napautin sitä hiukan pitkällä raipalla.Tottelevaisesti varsa nosti ravin,mutta lähti uraa pitkin.
-Eiei,sanoin ja vedin varsan hiukan lähemmäksi minua,ympyrälle.Se ravasi innokkaasti ja nosti nopeasti laukan.Hidastelin hetkisen sitä,ja se siirtyi käyntiin.Kehuin Takua.Annoin Takun kävellä taas jonkin aikaa ja sitten maiskautin.Ori nosti nopeatahtisen laukan,tanner vain jylisi,kun se laukkasi.Välillä se heitteli hirmuisia pukkeja ja nousi pystyyn.Onneksi Takulla ei voinut ratsastaa vielä pitkään aikaan Smile Annoin Takun laukata hetkisen ja katselin ympärilleni.Yhtäkkiä äkkäsin metsän reunassa suurehkon,ympyränmuotoisen aitauksen.Hiekkapohja sieltä näkyi löytyvän.Siellähän voisin irtojuoksuttaa Takua! Hidastin Takun käyntiin ja talutin ulos kentältä.Ori katsoi minua ihan kummissaan.Avasin aitauksen raskaan portin ja talutin Takun sinne sisälle.Sitten suljin portin ja juoksutin Takua käynnissä muutaman kierroksen liinan kanssa.Pian laskin sen irti,ja se käveli kiltisti uraa myöten.Yritin saada siihen jotenkin kontaktia.Viheltelin ja hyräilin jotain.Sitten maiskautin ja Taku siirtyi raviin.Yllättäen huomasin sen kääntävän sisäkorvansa minuun päin. Se siis kuunteli minua!Maiskautin uudelleen ja varsa nosti laukan hetken emmittyään.
-Hieno poika,kehuin kun vihdoin ja viimein Taku hidasti käyntiin.
-Takuu,tuus tänne,kutsuin varsaa ja rapistelin karkkipaperia.Ori ei kiinnostunut yhtään,käveli vain ohitse.Lähdin kävelemään Takusta poispäin ja jäin seisomaan aitaa vasten katsoen tallille.´Tunsin kädessäni lämpimän henkäyksen.Käännyin hitaasti ja näin Takun.Silitin oria ja otin pari askelta Takuun päin.Se ei huomioinut minua mitenkään,katsoi vain korvat hörössä.Otin uudelleen,pari hiukan voimakkaampaa askelta ja nyt taku peruutti hiukan empien.Kehuin taas ja kävelin taaksepäin.Taku käveli perässäni.Kehuin jälleen ja päätin lopettaa hyvään suoritukseen.Otin Takun kiinni ja lähdin taluttamaan laitumelle.

**********

Päästettyäni Takun takaisin laitumelle Lepan kanssa,kävelin hitaasti talliin.Matkalla törmäsin Jasminiin.
-Hei,eilen ei muistetukkaan siivota sitä kerhohuonetta,niin siivottaisko tänään,Jasmin kysyi innoissaan.
-Ihan sama,vien vaa nää ekaks,sanoin osoittaen raippaa ja liinaa.Jasmin nyökkäsi ja jatkoin kävelyäni talliin.Vein kamat paikoilleen ja astelin kerhohuoneeseen odottamaan Jasminia.Hän saapui noin viiden minuutin kuluttua.
-Noniin,eli ihan ekaks heitetään kaikki roskat roskiin ja tiskataan astiat,Jasmin ilmoitti ja alkoi tiskaamaan.Keräsin erilaisia karkkipapereita,limsapulloja,muovipusseja ja vaikka mitä suureen muovipussiin.Nappasin eräästä jäätelöpaperista kiinni ja tunsin sormessani jotain ällöttävää.Sulanutta jäätelöä.heitin roskan pussiin ja kävin inhoten pesemässä käteni.Jasmin tiskasi iloisesti vihellellen.Pian tiskit ja roskat oli hoidettu,ja oli vuorossa mattojen ulosvieminen sekä tuuletus,jota tarvitsi ja paljon,koska kerhohuoneessa oli huono ilmastointi,ja ilma oli tunkkaista.Avasin kaikki ikkunat,kun Jasmin vei matot ulos.Pian loikin hänen peräänsä.
-Mä voin auttaa,ilmoitin ja nostin mattoja vahvaan pyykkitelineeseen.Sen jälkeen kävelimme takaisin kerhohuoneeseen ja katsoimme tilannetta ovelta.Kaapinovissa oli purkkaa,lattia oli mutainen ja pölyinen,ikkunalaudat samaten,hevoslehdet olivat keskellä lattiaa,wc oli jälleen sotkuinen ja ikkunatkin täytyisi pestä.Aloitimme helpoimmasta.
-Vie sä ne hevoshullut sinne hyllylle ni mä meen hakemaan pesutarpeita,jasmin sanoi.
-Juu,sanoin ja katselin kun Jasmin kiipesi portaat alas.Vein hevoshullut pienissä pinoissa hyllyille ja pian ne oli hoidettu.Jade tuli hiukan myöhemmin ylös kantaen painavaa ämpäriä ja kahta lattiamoppia.Hän laski ämpärin maahan,laittoi mopit sen viereen ja sanoi:
-Puhdistetaan ensin ikkunalaudat ja keittiönurkkaus,Jasmin sanoi ja ojensi minulle märän rätin.Puhdistimme kaikki ikkunalaudat,ja pian ne alkoivat muistuttaa valkoisia.Revimme purkat irti kaapinovista ja sen jälkeen aloimme pestä lattioita.Niistä tuli yllättävän puhtaat.Lattioiden pesun jälkeen pesimme vielä ikkunat ja odotimme hevoslehtiä lukien,että lattiat kuivuisivat.Siihen meni noin kymmenen minuuttia,jonka jälkeen haimme matot paikoilleen.
-Nyt täällä alkaa olla jo aika siistiä,puuskahdin nauraen.
-Niin oikeastaan,mä siivoan viel vessan,ni voit mennä,kiitos avusta,Jasmin kiitti ja lähti siivoamaan vessaa.Itse kävelin talliin.
-Emppa hei ! Jade huudahti nähdessään minut.
-Noo,kysyin kummissani vilkuillen ympärilleni.
-Haluaisitkos tulla taluttamaan tohon alkeistunnille? Saisit taluttaa Vildeä,Jade naurahti.
-Juu,mutta mitä Vilde tekee alkeistunnilla? Kysyin hämmästyneenä ja kohotin kulmiani.Nauroin mielessäni jo kuvitellen Vilden heittävän kaikki alkeisratsastajat selästään.
-me mennään vaan käyntiä,Jade selitti.Noh,siinähän Vilde on laiska.
-No tuus nyt jo,tunti alkaa ihan kohta,Ninni tarvii varmaan apua Vilden kanssa,Jade sanoi kannustavasti ja käveli toimistoon.
Itse käpyttelin Vilden karsinaan.Ovi oli auki ja näin pienen,noin 8vuotiaan tytön harjaamassa Vildeä.Vilde näykki tyttöä koko ajan,ja tyttö vain väisteli kauhistuneena.Hän ei huomannut minua.Yskäisin ja tyttö katsoi minua arasti.
-Tarvitsetko apua Vilden kanssa? Kysyin ja odotin vastausta.
Tyttö oli hetken hiljaa.
-Joo,tarvin,tää heppa puree koko ajan enkä saa harjattua sitä,voitko auttaa mua,tyttö kysyi itkuun pillahtamaisillaan.
-Kyllä voin,mutta otetaampa Vilde käytävälle,totesin ja irroitin Vilden karsinaan sidotusta riimunnarusta.Talutin orin pelkällä riimulla käytävälle ja kiinnitin sen siihen.
-Harjaa sä se puoli,mä harjaan tän,ilmoitin ja hain pehmeän harjan.Aloin harjaamaan Vildeä ja ori näytti rentoutuvan täysin.Se ei yrittänyt purra tai potkia.Ninni ei ollut vielä hakenut harjaakaan,hän vain toljotti meitä.
-Miten se tottelee sua noin hyvin,hän kysyi silmät pyöreinä.
-Noo tuota,mä oon Vilden hoitaja,ja se on kerinnyt jo vähän niin sanotusti tottua muhun,ja tietää,ettei mulle kannata temppuilla,mut kyllä se temppuilla osaa mullekin,sanoin ja lisäsin viimeisen lauseen siksi,ettei puhe kuullostaisi ihan siltä,että Vilde tottelee vain minua ja minä olen joku hevosenkouluttaja xD
-Aaa,tyttö sanoi ja alkoi harjaamaan Vildeä.
-ootko sä koskaan ratsastanut tällä,hän kysyi harjattuaan muutaman vedon.
-Onhan tällä tultu ratsittua,naurahdin ja siirryin hiukan taaksepäin.
-Onko tää kiltti? Ninni kysyi.Pidättelin naurua.
-öö..Kyllä Vilde on ihan kiltti,mut aika vaikee,hiukan laiskahko,saattaa pukittaa,nousta pystyyn,stepata,karata,tiputtaa selästä ja tälleen,sanoin.Ninni katsoi minua kalpeana.
-Mutta taluttaessa se kulkee vain happamana vierellä,ja mä talutan sua tunnilla,ni ei hätää,rauhoittelin.
-Okei,Ninni vastasi hiukan ääni väristen.Harjasimme Vilden ja sen jälkeen puhdistin sen kaviot.Kello oli jo kymmentä vaille.
-Haeppas Vilden satula ja suitset,pyysin Ninniltä,joka kipaisi hakemaan niitä.Kun hän toi ne,laitoin suitset roikkumaan karsinanoveen ja nostin satulan Vilden selkään.Vilde muljautti silmiään ja luimisti korvansa vihaisena paikallaan stepaten.Rauhoittelin sitä ja tarkistin satulahuovan.Sitten aloin kiristämään vyötä rauhallisesti.Pian se oli tarpeeksi kireä,ja Vildekin vaikutti tyytyväiseltä.Laitoin Vilden riimun kaulalle ja otin suitset.Laitoin ohjat kaulalle ja tarjosin orille kuolaimia.Se otti ne mielellään vastaan.Vedin niskahihnan korvien taakse ja kiristin leukaremmin tarpeeksi kireälle.Vilde pureskeli kuolaimia ja haukotteli.Irroitin riimun sen kaulalta ja Ninni kävi hakemassa kypäränsä,sekä turvaliivin.Nappasin riimunnarun käteeni ja napsautin sen Vilden suitsiin.
-Nonii,nyt voi tulla jo kentälle,Jade ilmoitti.Talutin Vilden ensimmäisenä Ninni vierelläni ulos tallista.Talutin Vilden kentälle kaartoon ja laskin jalustimet.Punttasin Ninnin selkään ja jäimme odottamaan muita ratsastajia.
-Ja nyt Vilde kärkenä oikeaan kierrokseen löysin ohjin,Jade kiljui kentän laidalla.Lähdin reippaasti taluttamaan Vildeä oikeaan kierrokseen.Onneksi tämä tunti kestäisi vain puoli tuntia.Ninni istui selässä varman näköisenä,mutta jotenkin muuten oudosti.Katsoin tarkkaan hänen istuntaansa ja samassa tajusin,kantapäät ylhäällä,varpaat alhaalla.
-Ninni hei,varpaat ylös,kantapäät alas,naurahdin ja autoin tyttöä korjaamaan asentoaan.
-Hyvä huomio,Emppa,muutkin,muistuttakaa ratsastajianne asennoista ym. Jade selitti.Tunnilla oli myös Dani,jota Peteruska^^ talutti,Zira,jota Jasmin talutti ja Lilo,jota Janita talutti.Dani tuli perässämme.Kävelimme muutaman kierroksen käyntiä.
Sitten ratsastajien täytyi ottaa ohjat tuntumalle,ja teimme paljon voltteja,kiemurauria ja muita ratsastusradan liikkeitä.Ninni ratsasti yllättävän hyvin.
-Teillä menee niin hienosti,että ravataampa pari kierrosta,muistakaa kevennys joka toisella askeleella,Jade kehui.Maiskautin Vilden raviin.Ninni kevensi keskittyneesti.
-Ninni,vaihda kevennys! Saara,ota vähän tiukempi ote,että Zira pysyy hyvin kuulolla,Miia,loistavaa työtä,olette loistava Pari Lilon kanssa!Ja Rosa voi ottaa tukea Danin satulasta,Jade huuteli kentän laidalta.Talutin Ninniä ja Vildeä puoli tuntia,teimme ratsastusradan liikkeitä,ravasimme,kävelimme,teimme taivutuksia ja vaikka mitä.Heti kun olin hoitanut Vilden,lähdin kotiin.
Tulisin tänään vielä illalla tallille,yöksi,Serafinan ja Civan kanssa yövartioon,siitä tarina piakoin Wink
-The end-
Takaisin alkuun Siirry alas
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Takun hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Takun hoitopäiväkirja   Takun hoitopäiväkirja I_icon_minitimeKe Elo 06, 2008 5:50 pm

OIVOI! Meinasin revetä kun Taku seisos paikallaan vaan x'DDDD Todella mahtavat tarinat! (: Saat.. 150v€ sekä 10p (: Emme enään anna sulle niin paljon rahaa ettei sul oo koht miljoonaa >.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Emppa
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Emppa


Viestien lukumäärä : 81
Join date : 16.06.2008

Takun hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Huomenta Taku   Takun hoitopäiväkirja I_icon_minitimeLa Elo 30, 2008 10:15 am

Olin tullut Serafinan ja Civan kanssa yöksi tallille.

Havahduin hereille äkkinäisesti,kun kuulin askelia tallista.Äkkiä viskasin peiton syrjään,vedin tallivaatteet ylleni ja kävelin talliin.Jade oli jakamassa poneille kauroja.Hymyillen hän kääntyi minun puoleeni.
-Hei Emppa,oiskos sulla aikaa vähän liikuttaa Takua,kun herra on hiukan köh.. energinen,hän naurahti.Kuulin pamauksen ja vilkaisin takun karsinaan.Se potkaisi seinää ja pukitteli villinä.
-ööh..Selvä,totesin ja kävelin satulahuoneeseen.Pian palasin takaisin harjojen ja riimunnarun kanssa.Vilkaisin kulmieni alta Takua,joka teutaroi karsinassaan aivan villinä.Laskin tavarat maahan ja lähestyin Takun karsinaa riimunnaru selkäni takana.Se pysähtyi hetkeksi ja hörähti minulle.Naurahdin,kun se jatkoi taas riehumisiaan.Avasin karsinanoven ja nappasin orin riimusta reippaasti kiinni.Napsautin riimunnarun sen riimuun ja talutin käytävälle.Huomasin tallikäytävällä seisovat Serafinan ja Civan.
-Serafina ja Civa,haluutteko auttaa mua? kysyin pirteänä.
-öö..Joo,tytöt vastasivat kuin yhdestä suusta ja kävelivät luokseni.Sovimme niin,että Serafina pitää Takua ja minä,sekä Civa harjaamme orin.Taku käyttäytyi kiltisti,kun Serafina piti sitä.Harjasin Takun oikeaa puolta kumisualla,hirmuinen karvamäärä leijaili tallin lattialle.Naurahdin ja samassa Serafina muisti jotain.
-Hei! Meidänhän piti lähteä Lilan ja Takun kanssa maastoon tänään,taluttaen siis,nii mennääks me? Hän kysyi hymyillen rapsuttaen Takun päätä.
-Juuh,mutta mun pitää ekaks vähän juoksutella ja irtohypyttää tätä,sitten käy hyvin,kun on kaikki energiat poissa,ettei tarvi teutaroida tuolla maastossa,naurahdin taputtaen hoitoponini kaulaa.Harjattuamme Takun Serafina Ja Civa lähtivät hoitsujansa hoitamaan,kun minä irroitin Takun käytävältä ja talutin ulos tallista.Talutin varsan kentälle,ja suljettuani kentän portin laskin sen irti.Taku katsoi minua ihmeissään,mutta lähti kiitopukkilaukkaa eteenpäin.Heitin riimunnarun maahan ja lähdin kasaamaan esteitä.Kasattuani pari pikkuista,noin 60cm kokoista ristikkoa annoin Takun mennä ihmettelemään esteitä.Yllättäen se hyppäsi niiden ylitse.Hymyillen kävin hakemassa juoksutusliinan kentän portilta,koska esteet oli rakennettu semmoisten hassujen paalien päälle,voin hyvin juoksuttaa Takua ilman,että liina sotkeutuisi estetolppiin.Otin Takun kiinni ja juoksutin kentän toisessa päässä pari kierrosta käynnissä,ravissa ja laukassa.Taku meni oikein nätisti.Sitten siirryimme esteiden päätyyn.Kannustin Takua hyppäämään ja yllättävän hyvin se hyppäsikin.Kehuin sitä ja kannustin uudelleen.Taku hyppäsi kiltisti.Kehuin sitä,ja päätin,että tämä riittäisi tältä päivältä.Vaihdoin juoksutusliinan riimunnaruun ja talutin Takun tallipihaan,jossa Serafina syötteli Lilaa.
-Moi,sanoin.
Serafina nosti katseensa pienestä vuonisvarsasta. - Ai moi,lähetääks ny?
-Juu,voidaan lähteä,tokaisin sivellen Takun otsatukkaa.Serafina kiskaisi Lilan mukaansa ja käveli minun ja Takun vierelle.Lähdimme hiljaisuuden vallitessa kävelemään metsään päin.Menimme sille tutulle peltotielle ja juttelimme innokkaasti hoitoponeistamme.
-Lila on niin ihana! Serafina hoki jo kymmenettä kertaa.Naurahdin ja rapsutin takua.
-Taku on tosi ihana,mutta Vilde on kaikkein parhain,ja vaikkei Rollokaan mun hoitsu oo,sekin on ihan kiva,kisapollena siis,kerroin hymyillen.
-Uskon että Vilde on kiva,oon nähnyt pari kertaa,kun te hyppäätte,se menee tosi nätisti,Serafina kehaisi.Purskahdin nauruun.
Vilde ei koskaan mene minulla nätisti,aina se temppuilee edes vähän,mutta hyväksyin Serafinan vastauksen,se on hänen mielipiteensä.Hymähdin vain jotain vastaukseksi.
- Jade ja Jasminkin on kivoja,kun antaa meidän käydä täällä,Serafina jatkoi.Nyökkäsin innokkaana.
-Oisitpa nähnyt kerran,kun Jasmin veti Alilla tuolla kentällä koulua,en ois ikinä uskonut,että Alikin osaa kulkea niin hyvin peräänannossa,selitin innoissani.Mutta tietysti Ali menisi hyvin,Jasminhan on loistava ratsastaja,Jade myös.Olin onnellinen,että juuri he olivat tämän tallin omistajia.Vilkaisin eteenpäin ja näin häivähdyksen jostain ruskeasta.Rusakko! Se juoksi suoraan edestämme.Taku säikähti,mutta Lila nousi pystyyn,riistäytyi irti Serafinalta ja ryntäsi metsään.Tyttö jäi paikalleen seisomaan.Yhtäkkiä hän púrskahti itkuun.
-Kyllä Lila löytyy,ei se kauas uskalla mennä,lohdutin,mutta Serafina itki vielä kovemmin.Ymmärsin häntä kyllä.Jos Taku karkaisi ja jäisi vaikka auton alle,tai katoaisi lopullisesti,pitäisin itseäni koko loppuelämän hirmuisessa syyllisyydentunteessa,ja Sueñon omistajatkin suuttuisivat minulle,eivätkä antaisi enää hoitaa Vildeä.Lähdimme etsimään yhdessä Lilaa.
-LILAA,Serafina hihkui ja kuunteli,kuuluisiko varsan pientä hirnuntaa.Mutta sitä ei kuulunut.Kävelimme pitkään,emmekä löytäneet Lilaa.Samassa Serafina alkoi taas itkeä.Lähdimme kävelemään kotiinpäin,kun yllättäen kuulin hirnuntaa.Näytin Serafinalle käsimerkein,että olisi hetken hiljaa.Ja totta tosiaan,kuulimme nyt kummatkin pientä hirnuntaa.Lähdimme ääntä kohti,ja saavuimme suurelle aukiolle.Lila seisoi siellä.Mutta sen jalka oli puunkolossa kiinni.Surkuttelimme sitä hetken ja sitten Serafina käveli sen luokse.Varsa selvästi innostui hoitajansa läsnäolosta.Serafina rauhoitteli sitä ja irroitti sen jalan irti puunkolosta.Yhdessä tutkimme sen,emmekä löytäneet mitään.onneksi.
-Ihanaa,sulle ei käynyt mitään,Serafina nauroi kyyneltensä keskeltä ja halasi varsaa,joka hamusi tämän hiuksia.Kävelimme takaisin tallille.Serafina vei Lilan talliin ja minä takun metsälaitumelle.Sitten lähdin hoitamaan joitain talliaskareita.
-kirjoitan tänään myös tunnista-
Takaisin alkuun Siirry alas
Emppa
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Emppa


Viestien lukumäärä : 81
Join date : 16.06.2008

Takun hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: RATSASTUSTUNNILLE   Takun hoitopäiväkirja I_icon_minitimeTi Syys 02, 2008 6:31 pm

Ratsastustunti 2.9 klo.14.00

Äiti kaarsi auton tallipihaan,loikkasin ulos ja nappasin ratsastuskamppeeni takakontista.Paiskasin oven kiinni ja lähdin harppomaan mutaista tallipihaa pitkin kohti tallia.Jännitin,kenellä saisin mennä.Tuntilista oli muutaman harppauksen päässä.Etsin kello kahden tunnin ja selasin sormellani nimeni kohdalle.

14.00

Riikka - Vilde
Mira - Fanni
Roosa - Mimi
Emppa - Rollo
Sofia - Malli
Enni - Keke


Eli siis Rollo.Olin aivan tyytyväinen,että saan mennä kisaponillani.Punaruunikko new forest on oikein kiva ratsastaa.Ainakin minun mielestäni.Kello lähenteli jo puoli kahta,joten kävin vilkaisemassa Rollon karsinalle.Ori työnsi pehmeän turpansa puolioven ylitse ja pärskähti.Hymyillen silitin sen päätä ja lähdin hakemaan varusteita.Jätin satulan sen karsinanovelle,suitset jätin oveen roikkumaan.Laskin harjaämpärin maahan ja otin riimunnarun koukusta.Varovasti avasin Rollon karsinanoven ja Pujotin riimun sen päähän.Kiinnitin orin tiukalla vetosolmulla karsinan kaltereihin.Tein kunnon umpparin,ettei ori avaisi sitä.Otin harjan käteeni ja aloin harjaamaan.Rollo ei onneksi tänään ole kovin energisellä päällä,joten se seisoi ihan nätisti paikoillaan.Harjasin sen kummatkin puolet,sekä ryntäät,jalat jne. hyvin huolellisesti.Harjasin myös sen otsassa olevan pyrstötähden.Sen jälkeen kipaisin hakemaan kaviokoukun.Rollo hiukan korskahti ja nosti oikean etujalkansa jo valmiiksi.Kehuin sitä ja puhdistin kavion.Muiden kavioiden putsaus sujui myös kohtalaisen hyvin,ellei oteta huomioon sitä näykkäisyä,jonka sain puhdistaessani vasempaa etukaviota..No,.hoidettuani orin huomasin kellon olevan jo kymmentä vailla.Pikaisesti nostin satulan Rollon selkään.Se korskui ja heilautti häntäänsä.Kiristin vyön tarpeeksi kireälle ja kipaisin hakemaan suitsia.Laitoin riimun kaulalle ja tarjosin kuolaimia.Rollo nosti päänsä ylös.Laitoin ohjat kaulalle ja vedin sen pään takaisin alas.Taas se nosti päänsä ylös.
-Jadee,hihkaisin ja Jade ilmestyi Rollon karsinanovelle.
-Mä en saa näitä suitsia,marmatin.Jade otti suitset käteensä ja ilmeisesti näytti Rollolle,kuka on pomo,koska ori antoi Jaden kiltisti pujottaa kuolaimet suuhunsa ja kiinnittää remmit.Kiitin Jadea ja laitoin Rollolle etujalkoihin suojat,kuten sen karsinanovessa lukeekin.
-Ei nää kyl näin mee,totesin ja korjasin suojien asentoa.Ne näyttivät täsmäävän,joten kiskaisin kypärän päähäni,turvaliivin ylleni ja otin raipan käteeni.irroitin riimun Rollon kaulalta ja otin ohjista kiinni.Odotin,että Jade päästäisi meidät kentälle taikka maneesiin.Pian tämä ilmestyi käytävälle,tasan kello kaksi.
-Noniin,ja Rollo kärkenä maneesiin,Jade sanoi virnistäen.Työnsin Rollon karsinanoven auki ja talutin sen käytävälle.Menimme Jaden perässä hienoon,suureen maneesiin.Valoja ei tarvittu,koska ikkunoista tulvi luonnonvaloa,joka valaisi koko maneesin paremmin kuin yksikään lamppu.Talutin Rollon keskihalkaisijalle kaartoon ja pysäytin siihen.Laskin jalustimet ja jäin odottamaan,että muut ratsastajat tulisivat maneesiin.Pian seisoimme kaikki keskihalkaisijalla ja Jade käski meidät selkään.Otin ohjista kiinni,laitoin jalkani jalustimeen ja ponnistin Rollon selkään.Ori steppaili hiukan paikallaan,mutta pysähtyi pian.Laitoin jalkani toiseenkin jalustimeen ja säädin jalustimet sopiviksi.Sen jälkeen otin ohjat käsiini ja kohensin asentoani.
-Voi omaan tahtiin lähteä kävelemään,vapaat ohjat ja vapaa suunta,Jade käski ja käveli omalle penkilleen.Maiskautin Rollon liikkeelle ja ohjasin vasempaan kierrokseen vapain ohin.Orin askeleet olivat pehmeät ja se piti kaulaansa kaarella.Tunsin sen askeltavan pehmeästi ja ylpeästi.Myötäilin sen askelia ja pidin käsiäni rennosti orin sään päällä.Teimme muutaman voltin.Rollo kulki oikein nätisti pari kierrosta vasempaan kierrokseen.Vaihdoimme pian suunnan.Otin raipan sisäkäteen.Rollo käveli hiukan laiskasti,joten kosketin sitä lautasilta raipalla.Ori lähti heti kävelemään reippaammin.
-Noniin,nyt otetaan ohjat tuntumalle ja vasempaan kierrokseen! Jade komensi.Otin ohjat tuntumalle ja tunsin Rollon hiukan sävähtävän allani.Vaihdoimme suunnan asianmukaisesti vasempaan kierrokseen.Rollo käveli todella nätisti.
-Omaan tahtiin siirrytään sitten kevyeeseen raviin,Jade täsmensi.Annoin pohkeita ja Rollo siirtyi reippaasti raviin.Olimme ekoja,jotka nostivat ravin.Kevensin reippaasti ja annoin pohkeita Rollolle aina,kun istuin satulaan.Homma toimi hyvin ja Rollo meni reippaasti.Teimme muutaman voltin ja Rollo kulki nätisti.Ravattuamme ainakin viisi kierrosta,Jade sanoi:
-Ja sitten harjoitusravin kautta käyntiin.
Istuin alas satulaan ja hidastin Rolloa.Ori jatkoi normaalisti kävelyään.
-Nyt muodostetaan kaksi ympyrää ja omaa tahtia voitte vähän mennä väistöjä kumpaakin suuntaan!
Kummallakin ympyrällä oli kolme ratsastajaa.Olin Jaden puoleisella ympyrällä.Käännyin lyhyelle sivulle jo hiukan aikaisemmin ja koitin saada Rollon väistämään takaisin uralle.Sujui yllättävän hyvin,kun sain jotenkin näytettyä orille,mitä haluan.Seuraavallakin kerralla se sujui hyvin.Vaihdoimme suunnan ja teimme samoin.Tähän suuntaan se oli vaikeampaa.
-Nyt sit koko ura käyttöön ja kaikki muut,paitsi Riikka vasempaa laukkaa! Jade sanoi.
Riikka ratsasti Vilden Jaden luokse ja he harjoittelivat vähän harjoitusravia.Otimme Rollon kanssa koko uran käyttöön ja annoin laukkapohkeet.Rollo tuntui tekevän jättihypyn,mutta sitten nosti laukan.Myötäilin laukkaa innostuneena,kunnes Jade keskeytti:
-Emppa,väärä laukka.
Hidastin Rollon käyntiin ja nostimme laukan uudelleen,tällä kertaa se oli oikea.Laukkaaminen oli ihanaa,Rollon askel oli kevyttä ja pehmeää.
-Ja sitten takaisin käyntiin ravin kautta!
Hidastin Rollon käyntiin ja annoin hetkeksi vapaat ohjat.Vaihdoimme taas suunnan ja Jade käski oikeaa laukkaa.Nostin taas laukanja Rollo laukkasi innostuneesti,välillä ilopukkeja tehden.Hymyillen tarrasin ohjiin ja naurahdin.Rollo kulki oikein nätisti,mitä nyt yritti vähän kulmissa oikoa.Sen jälkeen harjoittelimme parikymmentä minuuttia pohkeenväistöjä kumpaakin suuntaan,jonka jälkeen vedimme vielä viimeiset laukat,loppuravit ja sitten loppukäynnit vapain ohjin.Tunti oli mennyt yllättävän nopeasti.Kun pysäytimme hevoset keskihalkaisijalle,tulivat seuraavan tunnin ratsastajat.Rollo meni seuraavalle tunnille,joten en saanut hoitaa sitä.Taputin sitä ja autoin seuraavan ratsastajan selkään.Sen jälkeen lähdin kerhohuoneeseen syömään eväitäni.
-Loppu-
Takaisin alkuun Siirry alas
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Takun hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Takun hoitopäiväkirja   Takun hoitopäiväkirja I_icon_minitimeKe Syys 03, 2008 3:29 pm

Hihi, tunnista et saa mitään rahaa, vaikka hyvä olikin! Very Happy

Saat.. 100v€ ja 9p
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Sponsored content





Takun hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Takun hoitopäiväkirja   Takun hoitopäiväkirja I_icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Takun hoitopäiväkirja
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Sueño-talli :: Hoitopäiväkirjat :: Orien hoitopäiväkirjat-
Siirry: