Sueño-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Sueño-tallin foorumi.
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Alin hoitopäiväkirja

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Alin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Alin hoitopäiväkirja   Alin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeKe Kesä 18, 2008 6:04 pm

Tänne sitten kaikki Alin hoitajat raapustelevat hoitotarinansa. (: afro
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
mirjami
Shetlanninponi
Shetlanninponi
mirjami


Viestien lukumäärä : 11
Join date : 30.08.2008

Alin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Mirjami ja Ali   Alin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeMa Syys 01, 2008 5:59 pm

Heräsin itsestään puoli yhdeksältä ja oli lauantai päivä.Nousin reippaasti sängystä ja menin etsimään kaapistani ratsastus housuja.Löysin ne vihdoin ja aloin kiskoa niitä jalkaani.Sitten etsin käsiini ratsastus paidan ja liivin.Puin myös sukat jalkaan ja lähdin sitten keittiöön.Keittiössä ei ollut kukaan ja avasin jääkaapin oven ja otin sieltä voin ja leipä paketin kaapista.Kun olin juuri lopettamassa syömistä ryntäsi pikkuveli ja sisko keittiöön huutaen "me käytiin kaupassa."He tarjosivat heti kaikkea ruokia kun kassit oli pöydällä.Sanoin vain rennosti että söin jo leivän ja nyt lähden tallille.He tietty heti tulivat pyrtseitsi ja uhkasivat kertoa äidille.Aloin vain nauraa rennosti ja astelin rauhassa vessaan harjaamaan hiukset.Kun olin saanut laittettua pitkät mustat hiukseni pitkälle letille niin että se ylettyi melkein puoli selkään asti.Sitten kävelin eteiseen ja vedin ratsastus kengät jalkaan ja otin naulakon päältä silkkisen kypärän ja lähdin tallille.Polkaisin pyöräni pihalla vauhtiin ja pian olin tallilla , eli Suenossa.Suenon pihassa nousin pyörän selästä ja laitoin sen tallin seinää vasten.
-huhuu?Onko täällä ketään?huutelin tallissa .Pian löysin oven jossa luki "Toimisto" koputin ja menin sisään.
-Hei?!sanoin
-moi moi , oletkos Mirjami , joka aloittaa Alin hoitamisen?Nainen kysyi
-kyllä mä oon Mirjami, vastasin
-minä olen Jade , tallin toinen omistaja , Jadeksi kutsuttu nainen sanoi.
-Kiva no kuka se toinen omistaja sitten on? Kysyin minä.
-hän on Jasmin. Vastasi Jade.
-Okei no missä sitten Ali on? Kysyin Jadelta.
-Ali on tarhassa muiden orien laumassa.Sanoi Jade.
-Selvä ja kiitos öö lopusta selviän sitten itsekkin varmaan.Sanoin.
-Selvä näkemiin,tule kysymään apua minulta jos tarvit.sanoi Jade.
-Selvä näkemiin.sanoin ja lähdin kävelemään ovelle päin.Avasin oven ja olin törmätä naiseen joka huusi pois tieltä.Väistin nopeasti ja olin litistyä oveen lätyksi.Nainen pahotteli pikaista tuloaan ja alkoi sitten puhumaan jotain Jadelle.Lähdin etsimään riimunnarua jostain ja näin ne seinällä roikkumassa.
Otin yhden ja lähdin ulos tallista tarhoja kohti.Kun huomasin Alin yhdellä laitumella isossa laumassa niin kävelin portille ja avasin portin ja menin laitumen sisälle ja laitoin portin äkkiä kiinni kun huomasin että lauma alkoi tulla minua kohti.
Kun olin päässyt Alin luo niin napsautin riiimunnarun riimun kiinni ja lähdin taluttamaan sitä mutta Ali jäikin vain seisomaan paikolleen.
Aloin nykimään vähän ja sitten Ali lähti löntystelemään minun perässä.
Kun se huomasi että talutin sitä porttia kohti se lähti hirveän nopeaan käyntiin.
Kun olimme portilla avasin portin ja vedin Alin äkkiä pois laitumelta ja laitoin portin kiinni.
Kun olin ölaittanut Portin kiinni niin lähdin taluttamaan sitä tallia kohti.
Kun olin saanut sen omaan karsinaan niin sidoin sen hyvin kiinni ja lähdin etsimään sen harjapakkia.
Kun palasin harjapakki kädessä niin Ali hieroi itseään karsinan seinää vasten kielsin ankarasti ja menin karsinaan otin harjapakista pölyharjan ja aloin harjata Alia kovin vedoin.
Kun olin saanut harjattua Alin niin laskin harjan pakkiin ja otin sieltä kaviokoukun.
Menin oikean kavion luo ja nostin sen ilmaan ja aloin putsata kaviota hyvin kun olin takakavion kohdalla niin Ali yllättäen nosti jalan itse ja minä pidin sitä tiukasti kiinni ja aloin putsata kaviota hyvin.
Kun olin saanut kaviot putsattua niin laitoin kaviokoukun takaisin pakkiin ja vein pakin takaisin sinne mistä hainkin sitten etsin käsiini satulan.
Kun menin satula käsivarrella Alin karsinaan niin se oli hieromassa taas itseään seinään kielsin sitä taas ja heitin satulan Alin selkään ja laitoin satulan oikealle kohdalle ja sitten kun se oli hyvin niin laitoin satulavyön kiinni.
Sitten lähdin hakemaan suitsia ja kun olin löytänyt ne ja olin Alin oven kohdalla se hankasi taas itseään seinään kielsin sitä taas ja menin laittamaan suitsia sen päähän.
Suitsiminen meni todella hyvin ja varustus muutenkin kaikki meni hyvin.
Irrotin Alin ja lähdin taluttamaan sitä ulos kentälle.
Kun olin päässyt kentälle niin kiristin satula vyön ja laitoin jalustimet hyville kohdille.
Kohta jo nousin selkään ja huomasin että jalustmet oli ihan eri kokoset laitoin toista samalle kohdalle juuri sillon kun joku toinen tallin hoitaja tuli kentälle viereeni jollakin toisella ruunalla.
-Hei sanoi tyttö.
-Hei.vastasin.
-Kuka sinä olet? Kysyi tyttö
-Mirjami.olen uusi hoitaja.vastasin.
-Ai minä olen jo vanha hoitaja minunn nimeni on Vivian.vastasi Vivian niminen tyttö.
-Kiva minä ratsastan Alilla nyt eka kertaa.sanoin.
-ai minä ratsastan jo monetta kertaa Kekellä.Vastasi Vivian.
-kiva.sanoin.
-niin no taidan tässä alkaa valmistautua.
-niin minä tässä laitoin jalustinta.
Sitten jatkoin mihin olin jäänyt.
Kun vihdoin sain jalustimen oikealle kohdalle niin huomasin että Vivian jo ratsasti.
Lähdin ratsastamaan samaan suuntaan kun Vivian.
Ali käveli todella reippaasti ja hörisi aina välillä Kekelle joka meni vähän edemmällä mutta Alin harmiksi Keke ei vastannut.
Kun sain sen vähän rauhottumaan noin neljän kävely kierroksen ja isojen volttien jälkeen niin käteni olivat vähän puutuneet.
Mutta ainakin Ali rauhottui vähän edes kävelemään.
Kohta nostin reippaan kevyen ravin Alilla ja aloin keventämään sen tahdissa kohta se jo onnistui ja tein pääty ympyröitä voltteja ja pysähyksiä.
Kohta kun olin tehnyt kaiken laista niin annoin Alille laukka pohkeen.
Se lähti reippaasti laukkaamaan ja minä sain sen hyvin laukka voltille.
Kun laukkasin noin kaksi kierrosta niin hiljensin käyntiin ja sitten menin voltille ja taputin samalla sitä kaulalle ja totesin että se oli ihan hiessä mutta virtaa oli.Huomasin vasta sitten että Vivian ja Keke oli jo lähtenyt pois kentältä.
Kun olin saanyt vaihdettua suunnan niin nostin kulmasta laukan ja Ali lhti jo kohta ryöstämään mutta kolmen laukka kierroksen jälkeen sain sen voltille.
Sain sen kohta myös hyvälle laukalle todeten viiden kerran jälkeen.
Kun huomasin ratsastaneeni tunnin niin menin hyvät loppukäynnit ja totesin että Alikin oli hikinen että väsynyt.
Kun lopetin ja hyppäsin pois satulasta niin joku hoitaja tuli kentälle kun sanoin hei niin ei vastannut mitään.
Kävelin sitten vain Alin kanssa pois kentältä ja talutin sen omaan karsinaan.
Kun otin satulan pois niin totelin että minun piti pestä Ali.
Kun talutin Alin pesu karsinaan niin talliin tuli kaksi omistajaa.
Aloin pestä Alia ja kohta minun ja Alin eteen Jade ja se nainen joka oli aamulla melkein litistänyt minut.
-hei.Vedit melkoiset laukat Alilla kentällä sanoi Jade.
-niin just sanoi toinen.
-niin se vähän ryösti.vastasin.
-muuten minä olen Jasmin sanoi toinen nainen.
-ai kiva tutustua sanoin minä ja ojensin käteni häntä kohti ja siotten kättelimme lyhyesti.
-ai sinulla oli Alin viruttaminen kesken sanoi Jade sitten.
-niin oli mutta sain sen jo valmiiksi.
Irrotin Alin ja Jade ja Jasmin siirtyivät ja minä talutin Alin omaan karsinaan kun kohta Jade ja jasmin olivat lähteneet toimistoon ja minä lähdin etsimään pyyhettä jolla kuivata Alin.
Kohta kävelin Alin luo takaisin pyyhe kädessä niin menin sen luo ja aloin kuivata sitä hyvin.
Kun olin kuivannut Alin hyvin niin lähdin taluttamaan sitä omaan tarhaan.
Kun olin palannut talliin niin totesin että kaikki karsianat oli likaisia.
Etsin käsiini kottikärryt ja talikon.
Kohta löysin kottikärryt ja talikon niin lähdin putsaamaan karsinoita.
Kun olin saanut kovan urakan jälkeen kaikki karsinat putsattua niin lähdin pyörääni kohti ja polkasin äkkiä kotiin sillä alkoi sataa rankasti.
Kun pääsin kotiin niin olin ihan märkä ja juoksin äkkiä kotiin sisälle.
Sisällä otin märät vaatteet pois ja vaihdoin kuivat vaatteet päälle niin menin keittiöön syömään jotain ja huomasin että äiti katsoi minua myrtitsi kun huomasi märät hiukseni.
Hän huomasi kanssa että olin hirveän hikinen ja nälkäinen.

Loppu
Takaisin alkuun Siirry alas
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Alin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Alin hoitopäiväkirja   Alin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeMa Syys 01, 2008 6:54 pm

Ihan mukava tarina, pituuttakin vähän enemmän kuin siskollasi Very Happy Jotain toivoisin tekstiisi parempaa, mieti että puhuisit oikeasti esim näitten ihmisten kanssa. Et varmasti sano vaa koko ajan : 'Ok, hei, moi. Joo. Kiva. moi jee.' Esim.. Mieti että puhuisit oikeasi! Saat ekasta tarinasta 100v€ ja 10p

Muista ostaa varustevuokra (:
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
mirjami
Shetlanninponi
Shetlanninponi
mirjami


Viestien lukumäärä : 11
Join date : 30.08.2008

Alin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Alin hoitopäiväkirja   Alin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeLa Syys 06, 2008 6:27 pm

tallin pihaan kun Jade käveli taloa kohti.Pysäytin pyöräni tallin seinää vasten ja menin tallin sisälle.Kuulin talliin asti kun joku hevonen tai poni hirnui laitumella isoon ääneen.Ajattelin kävellessäni laitumelle päin että menisin tänään ensimmäistä kertaa maastoon Alilla.Kun olin portin luona näin Alin melko lähellä porttia.Aukasin portin lähdin hakemaan Alia mutta kun olin juuri ottamassa Alia kiinni niin se lähti pukki laukkaa laitumen toiseen päähän.Kun pääsin laitumen toiseen päähän niin se antoi sitten paremmin kiinni.KUn olin päässyt talliin niin laitoin sen omaan karsinaan hyvin kiinni.

jatkuu
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Alin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Alin hoitopäiväkirja   Alin hoitopäiväkirja I_icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Alin hoitopäiväkirja
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Sueño-talli :: Hoitopäiväkirjat :: Orien hoitopäiväkirjat-
Siirry: