Oli aurinkoinen aamu. Olin kävelemässä kohti tallia. Tallitie oli pitkä ja hyvin hiljainen. 'Huoh, koulukin alkaa kohta..' Valitin mielessäni kun muistin et oli joskus hoitanut Arcania, mutta nyt kun se on lähtenyt, sain hoitaa sueta.
Äiti kahaili tallinpihaan ja hyppäsin autosta ulos. Kävelit tallihuoneeseen ja jätit reppusi sinne. Iloisesti hyppelit hoitsuni karsinan eteen.
- Voi, ihana Sue!
sanoin suelle ja silitin sen valkoista päätä. Sue hörähti iloisesti ja kääntyi kohti minua. Siltin uudelleen sen silkkistä päätä ja pussasin sitä turvalle. Kävelin takas tallihuoneeseen, näin siellä kaksi tyttöä ja kaksi nuorta naista.
- Öö, hei! Olen se Janita, hoidan Suea.
Voihkaisin ja hymyilin tekohymyäni.
- Ai hei, olen Jade tallin toinen omistaja. Tässä on Jasmin tallintoinen omistaja. Ja tässä kaksi pirpanaa, Emppa j Peteruska^^
Nuori nainen sanoi minulle päin naamaa ja hymyilin kahdelle tytölle.
- Hei, olen Emppa. Hoidan Vildeä, voitas tänään mennä ratsastaa maastoon yhdessä?
Emppa kysyi minulta ja hymyilin kun oli niin ystävällistä porukkaa.
- Tietenkin tulen! Haluan eka ensin tutustua Sueen ja mennän illalla?
Sanoin tytölle ja Emppa hymyili ja nyökkäsi.
Aamu oli jo pitkällä ja mnein Suen karsinan eteen. Avasin sen oven ja otin karsinan ovesta riimunnarun ja kiinitin Suen riimuun.
- Nyt tyttö vien sut ulos! Ja sil välil siivoon sun karsinan.
Sanoin Suelle ja tamma puski mahaani. Lähdin taluttamaan Sueta ulos ja vein sen yksin isoon tarhan. Sue ravasi keskelle tarhausta kun suljin portin. Se oli aivan yksin ulkona. Poni sekos tyysti ja pelästyin niin kamalasti ja juoksin talliin.
- Sue sekos tyysti ulkona! Eiks se oo eläkkeellä?!
Huudahdin ja Jade ja Jasmin juoksi nopeasti tallin käytävälle ja Jade nappasi Cocon karsinasta ja lähti viemöään sitä ulos. Kävelin perässä ja Sue hirnui ulkona cocoa vastaan.
- Se on yksinäinen, se ei viihdy ulkona yksin.
Jade sanoi ja jätti Cocon viereiseen tarhaukseen.
Siivosin Suen karasinan ja sen jälkeen emppa asteli Suen karsinalle.
- Mentäskö nyt ratsastaa?
Nyökkäsin empalle ja lähdimme hakemaan hevosia ulkoa. Suelle olin jättänyt myös päivä heinät karsinaan.
(JATKUU kun jaksan kirjoitta... )