Sueño-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Sueño-tallin foorumi.
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Flipperin hoitopäikky

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Essu
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Essu


Viestien lukumäärä : 34
Join date : 17.06.2008

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimeTi Kesä 17, 2008 1:26 pm

Tänne minä ja Flipin hoitaja kirjotellaan kaikkee mitä ollaan millonkin Flipin kaa tehty Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.kauramaki2.suntuubi.com
Essu
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Essu


Viestien lukumäärä : 34
Join date : 17.06.2008

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimePe Kesä 20, 2008 10:03 am

Nyt on juhannus mutta tulin silti aamulla tallille katsomaan suloista hevostani. Kun astuin talliin näin vain kun Flip katsoi minua karsinastaan. Menin sen luo ja silitin sitä turvasta. Annoin sille sokeria ja menin karsinaan. Silitin sitä ja mietin että miten voin omistaa näin ihanan hevosen. Halasin sitä ja menin hakemaan harjoja. Kun tulin takaisin karsinaan Flip oli ovella vastassa. Silitin sitä ja harjasin sen hyvin. Hain varusteet satulahuoneesta ja laitoin ne sille. Satuointi oli helppo juttu koska Flip oli jo tottunut siihen. Suitsimisessakaan ei mennyt kauaa koska Flipillä ei ole kuolaimia. Talutin sen lopulta ulos ja laitoin kypäräni samalla kiinni. Kiristi satulavyön ja nousin selkään. Lähdimme kävelemään kohti kenttää. Tuntui koko ajan että joku seuraisi mutta kun katsoin taakseni ketään ei näkynyt missään. Kun pääsimme kentälle suljin portin ja käskin Flipin raviin. Katselin koko ajan ympärilleni ja mietin ihan kuin joku katselisi meitä. Lopulta siirryin laukkaan ja harjottelin tempon lisäyksiä ja laukan vaihtoja Flipperin hoitopäikky 732574 Siirryin takasin käyntiin kun kuulin jostain musiikkia. Katselin kentän laitoija mutta missään ei näkynyt ketään. Lopuski lähdin maastoon ja tuntui kun joku seuraisi meitä. Aina kun katsoin taakseni missään ei ollut ketään. Kun tulimme taakaisin kävelimme kentän ohi ja huomasin että aidalla istui poika. Hän kaveli luokseni ja pysäytin Flipin. Kun poika oli vieressäni se silitti Flippiä ja sanoi minulle: "Ratsastit tosi hyvin kentällä äsken." Vastasin: "Kiitos. En ole ratsastanut kun vasta 3 vuotta ja sain Flipin synttärilahjaksi." Olin aivan punastua kun poika kehui minua Embarassed Kysyin lopulta pojalta: "Mikä on nimesi ja miksi seurasit minua?" Poika vastasi olevansa Leo. hän kertoi koko tarinansa. Hän oli pienempänä ratsastanut ja pitänyt poneista tosi paljon mutta kerran hän putosi pahasti eikä sen koommin ollut ratsastanut. Hän haluaisi ratsastaa taas ja päästä pelostaan mutta hän ei tiennyt keneltä kysyisi tunteja. Lopulta Leo kysyi: " Voisinko ratsastaa hevosellasi ja antaisitko minulle tunteja?" Mitetin hetken ja sitten vastasin "Varmaan voisinkin mutta minulla ei ole minkään laista koulutusta ratsastuksen opettajana." Leo sanoi ettei se haitannut häntä ollenkaan. Leo kysyi heti että voisiko hän kokeilla ratsastusta. Sanoin että alotetaan tänään vain käynnillä ja ravilla. Lupasin että hän saa laukata myöhemmin. Tulin alas selästä ja annoin Leolle kypäräni. Menin toiselle puolelle ja otin kiinni jalustimesta. Leo kiipesi ketterästi Flipin selkään ja sääti jalustimetkin itse. Kysyin Leolta lopulta: "Haluatko että kävelen vieressä ja neuvon samalla?" Leo sanoi että se olisi aluksi ehkä järkevää. Kävelimme uraa pitkin ja kerroin Leolle vähän Flipistä ja siitä miksi olin juuri vuonohevosen halunnut. Leo kysyi äkkiä: "Mikä sun nimi on kun et oo tainnu sanoo sitä viä? Ja minkä ikänen oot? Mä oon kohta 15 vuotta." Sanoin: "Minua sanotaan täälä Essuksi ja olen 14 vuotta." Lopulta päästin Leon kävelemään yksin Flipin kanssa ja annoin koko ajan ohjeita. Huomasin että Flip ei ollenkaan luottanut Leoon koska Leo pelkäsi. Sanoin Leolle että Flip on kiltei hevonen jota olen koskaan tavannut. Sanoin Leolle että hän voisi jo kokeilla ravia. Menin juoksemaan vierelle hetkeksi ja lopulta menin kokonaan kentän keseklle seisomaan. Yhtäkiä Flip lähti liian kovaa ja Leo ei saanut sitä hallintaan. Menin Flipin vierelle juoksemaan ja pysähdyin, Flip teki samoin. Päätin selittää Leolle pari tosi tärkeää seillaa Flipillä ratsastamisesta. Otin lopulta ohjat irti ja talutin niillä Flippiä ravissa. Leo nojasi koko ajan eteen vaikka käskin nojata taakse. Päätin että lopetetaan tältä päivälitä. Talutimme Flipin talliin ja Leo sanoi että hänen pitäisi lähteä. Hän antoi lapun ja sanoi että soita minulle tunneista. Otin lapun ja laitoin sen taskuuni. Leo lähti ja jäin yksin riisumaan Flippiä. Kun Flip oli riisuttu siivosin sen karsinan ja lähdin kotiin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.kauramaki2.suntuubi.com
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimePe Kesä 20, 2008 3:10 pm

Todella kiehtova tarina ;D Salaperäinen Leo lol!

Joo, tykkäsin. Saat.. 90v€ sekä 5pistettä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Essu
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Essu


Viestien lukumäärä : 34
Join date : 17.06.2008

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimeLa Kesä 21, 2008 1:11 pm

Tulin päivällä tallille ja menin katsomaan Flippiäni. Karsinan ovi oli raollaan ja säikähdin että se olisi karannut. Sitä ei näkynyt karsinassa enkä nähnyt sitä tullessani laitumella. Missä se voi olla Question Lähdin juoksemaan tallin pihalla ja katselin levottomana ympärilleni. Se ei ollut missään missä kävin: tallissa, kentällä, maneesissa, tarhassa tai laitumella. Se oli varmasti karannut affraid Mitä tekisin ilman sitä Question Exclamation Question Menin talliin ja katsoin vielä Flipin karsinaan. Siellä se seisoi ja ihan kunnossa. Ovi oli silti raollaan. Katsoin tarkemmin ja näin Leon kyykistyneen Flipin jalkoihin. Mitä hän teki Question Kysyin ja Leo nousi. Flip oli laitumella kompastunut ja sen polvessa oli haava. Leo oli käynyt tarkistamassa ettei se onnu jalkaansa. Kiitin Leoa ja kerroin kuinka olin säikähtänyt pahinta. Leo naurahti ja sanoi että sillä ei ollut mitään hätää. Menin katsomaan haavaa ja se oli aika pahan näkönen. Putsasin sen varovasti ja laitoin siihen siteen. Sanoin Leolle että tunnit pitäisi perua koska Flipillä ei ole jalka kunnossa. Leo sanoi odottavansa niin kauan että Flip olisi taas kunnossa. Hän kertoi ettei halunnut ratsastaa isoilla hevosilla koska hän pelkäsi. Leo sanoi luottavansa Flippiin ja hänestä tuntui että sekin luottaa. Olin tyytyväinen siihen että Leo luotti Flippiin. Silitin Flippiä ja annoin Leolle porkkanan. Leo tarjosi sitä Flipille ja odotin tosiaan että Flip ottaisi sen mutta ei Sad Ei se vielä luota tarpeeksi Leoon. Menimme Leon kanssa satulahuoneeseen ja kerroin että Leon pitää hankkia itse luottamus Flipin kanssa. Siinä voisi kestää mutta se olisi vaivan arvoista. Leo oli samaa mieltä ja hän kertoi että hän oli luottanut joskus erääseen poniin mutta sen jälkeen kun oli pudonnut siltä niin Leo ei ollut luottanut yhteenkään hevoseen. Olin surullinen Leon puolesta koska hevoset jos mitkä oli luottamuksen arvoisia. Hevoset suojelevat ihmisiä aina eikä tekisi niille pahaa koskaan jos ihminen käsittelee niitä oikein.Kerroin tämän Leolle ja sanoin että siksi Flipillä ei ole kuolaimia suitsissa. Se luottaa ratsastajaansa mutta uusien ihmisten pitää kertoa itse Flipille että heihinkin voi luottaa. Menimme siivoamaan Flipin karsinaa. Minä pesin ruoka-astian ja täytin vesiastian. Leo siivosi karsinan muuten. Kun karsina oli puhdas silitin Flippiä ja sanoin Leolle että lähdetään kotiin. Kävelimme alkumatkan yhdessä ja sitten Leo lähti eri suuntaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.kauramaki2.suntuubi.com
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimeLa Kesä 21, 2008 5:23 pm

No, kaipaisin enemmän ykistyis kohtia esimerkiksi ja ei tarvitse noita hymiöitä sinne laittaa. Muuten ihan mukava, ja koska aijot hoitaa Liloa? Wink
saat tästä 45v€ sekä 2p
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Essu
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Essu


Viestien lukumäärä : 34
Join date : 17.06.2008

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimeSu Kesä 22, 2008 11:20 am

Tulin tallille aamulla. Kello ei ollut vielä paljoa. Mietin tulisiko Leokin mutta en viitsinyt soittaa hänelle näin aikaisin. Menin katsomaan Flippiä. Se näytti jo paremmalta. Otin siteen pois ja huomasin että haava on jo rupeutunut. Sillä siis voisi tänään ratsastaa ihan kevyesti. Otin harjan ja harjasin Flipin kunnolla. Hain sen suitset satulahuoneesta ja suitsin sen. Talutin sitä jo ulos kun Leo käveli ovella vastaan. Olin taas iloinen että hän tuli. "Huomenta", Leo sanoi tullessaan. Vastasin hänelle: "Huomenta, Voisitko ottaa riimunnarun mukaan kentälle. Tule perässä menen sinne jo ratsastaen edeltä." "Onko Flip vai jo kunnossa?", Leo kysyi ihmeissään. Nyökkäsin ja talutin sen ulos. Leo punttasi minut selkään ja meni hakemaan riimunnarua. Ratsastin jo kentälle päin kun Leo juoksi meidät kinni. Sanoin että jättää narun kentän aidalle kun sinne pääsemme. Leo katsoi minuun mutta ensin en huomannut. Kun katsoin Leoon hän käänsi katseensa pois. Leo sulki perässä portin ja istui aidalle. Menin Flipillä ensin ravit ja laukat kentällä. Tulin lopuksi Leon eteen ja tulin alas selästä. Annoin kypäräni Leolle ja ojensin Flipin ohjat hänelle. Punttasin Leon selkään ja kiinnitin riimunnarun kaulalenkiksi. Otin Flipin ohjat ja sanoin Leolle että pitää kiinni kaulalenkistä. Juoksi Flipin vierellä vain siksi että se sai turvaa minusta. Leo ratsasti taas huonommin kun eilen Lilolla. Leo heilu Flipin selässä ilman tasapainoa. "Nojaa taakse että et heiluis", sanoin Leolle. "Flipistä tuntuu paremmalta kun istut sielä kunnolla." Päätin että vieläkään ei laukata kun Leo ei pysy kunnolla kyydissä. Haimme tallista toisen kypärän ja lähdimme kaksi päänä Flipillä maastoon. Flip kulki hyvin koska minä ohjasin sitä. Leo halusi laukata näin. Suostuin ja käskin pitää kunnolla minusta kiinni. Leo kietoi kätensä ympärilleni ja nostin laukan. Laukkasimme tasaisen suoran pätkän tallille asti. Taputimme Flippiä ja tulimme alas. Talutimme sen talliin ja harjasimme sen. Menimme satulahuoneeseen ja kerroin Leolle kuinka hankalaa on oikeasti ratsastaa sillein että se tuntuu hyvältä hevosestakin. Flip on juuri niin koulutettu ja siksi se tuntuu hankalalta. Lupasin Leolle että hän oppii vielä ratsastamaan niin että se on Flipin mielestä myös mukavaa. Kerroin että jos Flip tuntee itsensä ahdistetuksi se lähtee karkuun ja hakee turvaa minusta. Koska se ei ole kertaakaan sitä tehnyt sinulla se luottaa edes vähän sinuun Smile Olin tosi tyytyväinen että Flip luotti Leoon ja Leo Flippiin. Istuin paikallani ja yhtäkkiä aloin ajatella Bondia Crying or Very sad Aloin itkeä ja Leo katsoi minua hämillään. Hän kysyi: "Mikä hätänä?" Vastasin ensin: "Ei mikään..." "Näen kyllä että jokin on hätänä?!" Leo sanoi. Kerroin kaiken Bondista ja siitä että se oli kuollut. Itkin vielä enemmän kun ajattelin sitä. Leo halasi minua ja se tuntui hyvältä. Päätin etten itke enää Leon nähden. "Mennään siivoamaan karsina", sanoin itku kurkussa. Leo nyökkäsi ja lähdille siivoamaan karsinan. Kun karsinan seinät kiilteli ja jätöksiä ei näkynyt missään, lähdimme putsaamaan varusteet. Leo putsas suitset ja minä satulan. Pesin myös Flipin bootsit ja suojat. Heitin pintelit, satulahuovan, loimet ja pintelipatjat pesuun. Laitoin Flipin satulaan toisen huovan ja kiinnitin suitsiin pehmusteet. Pesimme lopuksi kaikki Flipin harjat ja pakin. Menimme varusteiden pesun jälkeen katsomaan Flippiä ja annoimme sille herkkuja. Nyt se uskalsi ottaa Leoltakin herkkuja. Kun olimme antaneet Flipille tarpeeksi makupaloja halasin sitä ja lähdille kävelemään kotiin. Kävelimme Leon kanssa alku matkan ja lopulta tiemme erkanivat. En aijo vieläkään kertoa Leosta kenellekkään Smile

Muuten kun Flip viedään tarhaan tai laitumelle sille pitää laittaa bootsit kaikkiin jalkoihin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.kauramaki2.suntuubi.com
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimeSu Kesä 22, 2008 2:47 pm

Selvä, bootsit jalkaan Very Happy Todella, öö.. En osaa valita sanoja tarinaasi Very Happy Koskettava jotenkin^^ Saat, hmm.. 45v€ & 4pistettä
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Essu
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Essu


Viestien lukumäärä : 34
Join date : 17.06.2008

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimeMa Kesä 23, 2008 1:10 pm

Tulin tallille sateessa. Poljin nopeasti pyörällä ja kun olin tallin pihassa laitoin pyöräni nojaamaan seinään. Menin sisälle märkänä ja kylmissäni. Onneksi kaapissani on kuivat housut ja takki. Kävin vaihtamassa vaatteet ja menin katsomaan Flippiä. Se ei ollut karsinassa joten se oli ulkona sateessa. Juoksin ulos ja menin äkkiä hakemaan Flippiä sisälle. Se hirnui portilla ja ravasi levottomana. Silitin sen märkää turpaa ja laitoin riimun sille päähän. Takutin sen ravissa tallille asti ja suoraan pesupaikalle. Pesin sen jalat ja otin bootsit pois. Kuivasin pyyhkeellä vähän Flippiä ja ajattelin että oli tosi turha vaihtaa kuivat vaatteet koska ne oli heti märät. Talutin Flipin karsinaan ja harjasin sitä vähän. Menin hakemaan suitset, satulan ja suojat. Laitoin ne Flipille ja talutin sen ulos. Laitoin kypärän päähän ja kiipesin selkään. Ratsastin maneesiin ja raotin ovea. Ratsastin sisään ja suljin oven. Laitoin valot ja heitin takkini kaiteelle.

Jatkuu... (Aikaa ei ollu kirjottaa loppuun. Kirjotan tänään silti loppuun.)
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.kauramaki2.suntuubi.com
Essu
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Essu


Viestien lukumäärä : 34
Join date : 17.06.2008

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimeMa Kesä 23, 2008 5:05 pm

Jatkoa...
Kun olin kävellyt tarpeeksi aloin ravata ja kuulin yhtäkkiä kun maneesin ovi raottui. Flip säpsähti ja hyppäsi sivuun. Leo kurkisti ovesta ja kysyi: "En kai säikyttänyt?" Pudistin päätäni ja nauroin. Flip katsoi hädissään Leoa ja sitten minua. Leo alkoi nauraa ja tuli silittämään Flippiä. Ravasin Flipillä hetken ja sitten nostin laukan. Käskin Leoa hakenaan muutaman esteen meille. Hetken kuluttua pystyssä oli kohme 50 cm ristikkoa. Hyppäsimme niitä Flipin kanssa ja se alkoi innostua. Käskin Leoa nostamaan kaksi niistä pystyksi. Flip hyppäsi nekin ihan leikiten. Seuraavaksi annoin Leon mennä Flipillä maapuomeja ravissa. Annoin lopuksi Leon kokeilla vähän laukkaa. Sitten lähdimme kävellen talliin taluttaen Flippiä. Kun olimme tallissa riisuimme märän Flipin ja laitoimme sille loimen päälle. Menimme putsaamaan varusteet ja pesin taas suojat koska ne olivat tulleet kurasiksi. Kävimme katsomassa Flippiä ja huomasimme että sen jalat ovat aivan kuraiset. Pesimme sen jalat ja siivosimme karsinan sillee vähän vaan päältä kun Flip oli hiukan tiellä. Siivosimme kaappini ja järjestimme Flipin kaikki varusteet. Kun ei ollut enää tallissa tehtävää lähdimme kävelemään kotiin. Kun olimme risteyksessä halasimme ja lähdimme eri suuntiin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.kauramaki2.suntuubi.com
Jasmin
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jasmin


Viestien lukumäärä : 50
Join date : 09.06.2008
Ikä : 29

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimeKe Kesä 25, 2008 9:25 am

Aika lyhyt, lisää pituutta eni kerralla..? Saat kuitenkin 35v€ ja 3pistettä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli
Essu
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Essu


Viestien lukumäärä : 34
Join date : 17.06.2008

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimeKe Kesä 25, 2008 11:42 am

Eilen Flipillä oli vapaa päivä koska en kerennyt tallille ollenkaan. Tulin tänään päivällä tallille eikä minulla ollut mihinkään kiire. Menin Flipin karsinaa siivoamaan ensin. Putsasin ruoka-astian ja täytin vesiastian. Sitten aloin talikoimaan karsinasta jätöksiä. Kun Flipin karsina oli puhdas menin hakemaan sen sisälle ja talutin sen pesupaikalle. Pesin sen jalat lämpimällä vedellä ja otin bootsit pois. Harjasin sen hyvin ja laitoin sille varusttet. Flipillä oli ruvet molemmissa polvissa kun se oli kaatunut laitumella. Kun olin saanut Flipille varusttet talutin sen ulos ja laitoin kypärän päähän. Kiipesin Flipin selkään ja silitin sen kaulaa. Ratsastimme kohti maastoa. Kävelimme, ravasimme ja laukkasimme pitkään. Hyppäsimme parin kaatuneen puun yli kun ne olivat polulla. Kun olimme viettäneet maastossa noin 1½ tuntia talli jo näkyi. Huomasin Leon seisovan tallin edessä kärsimättömän näkösenä. Kun oli tallin edessä tulin alas selästä ja silitin Flippiä. Sanoin että Leo ei saisi ratsastaa tänään koska olin maastossa niin kauan. Talutimme Flipin sisälle ja riisuimme siltä varusteet. Laitoimme sille loimen koska se oli hikinen. Minulle tulikin kiire kun äitini soitti että tulisin syömää. Lähdin pikasesti tallilta että ehtisin syömään.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.kauramaki2.suntuubi.com
Essu
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Essu


Viestien lukumäärä : 34
Join date : 17.06.2008

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimeKe Kesä 25, 2008 1:47 pm

Tulin iltapäivällä uudelleen tallille ennen kun lähdin kaupungille. Menin ottamaan Flipiltä loimen pois ja laitoin sille bootsit. Talutin sen ulos ja vain sen laitumelle. Menin putsaamaan sen varusteet ja pesemään harjat. Pesin sen suojatkun hyvin ettei niissä ollut kuraa ollenkaan. Laitoin pesuun likasen loimen, satulahuovan ja pintelit. Pesin Suitsista myös ohjat vedellä (ohjat on kumia). Ohjat ja varusteet olivat puhtaat. Laitoin satulan kanssa telineeseen toisen huovan ja mietin tarvitsisiko Flip uuden romaanin. Vanha oli vähän resunen ja hajalla. Laioitoin mieleeni että on ostettava romaani. Katsoin kuinka paljon on hyviä piteleitä. Muutamat olivat aivan repaleina ja löysin vain kahdet hyvät pintelit. Päätin että ostan niitäkin lisää. Pintelipatjoja oli ihan tarpeeksi ja loimiakaan Flip ei tarvinnut. Satulahuopia Flipillä ei ollut kun vaan kaksi jote päätin ostaa ainakin yhden uuden. Mietin mitä muuta Flip tarvitsisi... Karsinasta puuttui suolakivi joten päätin ostaa senkin uuden. Flipille oli paljon ostettavaa. Suojatkin olivat jo melkein hajalla joten nekin pitäisi ostaa kohta uudet. Ei tullut mieleeni sillä hetkellä muuta joten siivusin kaapin ja lähdin kaupungille. Matkalla tajusin että Flip tarvitsisi kuljetussuojat ja muut kuljetus varusteet. Päätin vielä ostaa liinan itselleni että ei tarvitsisi lainata tallilta.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.kauramaki2.suntuubi.com
Jasmin
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jasmin


Viestien lukumäärä : 50
Join date : 09.06.2008
Ikä : 29

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimeKe Kesä 25, 2008 5:54 pm

Et harjannut Flippiä ollenkaan ratsastuksen jälkeen?? ;O Saat 39v€ ja 6pistettä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli
Essu
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Essu


Viestien lukumäärä : 34
Join date : 17.06.2008

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimeTo Kesä 26, 2008 11:33 am

Tulin aamulla tallille ja menin harjaamaan Flippiä. Leoo ei vielä näkynyt kun kello oli niin vähän. Kun olin harjannut Flipin hain suitset, satulan ja liinan. Suitsin ja satuloin Flipin ja talutin sen liinalla kentälle. Juoksutin sitä aluksi joka askellajissa ja lopulta kiipesin itsekkin selkään. Jätin liinan aidalle ja ratsastin koulua ja puomeja. Menin loivia kiemurauria ja niissä oli puomeja. Flip alkoi kuumua vähän liikaa ja päätin siirtyä ravista käyntiin. Annoin Flipin kävellä hetken pitkällä ohjalla. Kun olin antanut sen kävellä muutman kierroksen otin ohjat tuntumalle ja aloin ratsastamaan laukka kahdeksikkoa. Laukan vaihto keskellä ja ympyrät eri laukoissa. Kokeilin sitä lopuksi vastalaukassa ja se sujui hyvin. Flip oli ihan hikinen koska aurinko porotti kentälle suoraan. Tulin alas selästä ja annoin Flipin levätä varjossa hetken. Leo käveli tietä pitkin kenttää kohti. Kun se oli aidan toisella puolella annoin kypäräni hänelle ja ohjat toiseen käteen. Leo tuli kentän sisälle ja hän laittoi kypärän päähän ja kiipesi selkään. Annoin Leon alottaa itse kun käyn viemässä liinan talliin. Hain suojat Flipille ja laitoin ne ennen kun Leo aloi ravata Flipillä. Näytti kuin Leo olisi salaa harjoitellut ravia kun Flip tuntui toimivan tosi hyvin. Flip ravasi välillä vahingossa lisättyä ja koottua. Se näytti sujuvan Leolta hyvin. Annoin Leon laukata vähän aikaa ja lopuksi kävelimme talliin. Leo tuli tallin edessä alas ja Otimme Flipiltä varusteet pois. Jouduimme laittamaan sille 2 loimea koska se sotkisi toisen laitumella heti. Toinen oli ulkoloimi ja toinen fleese loimi. Tällä kertaa emme tarkotuksella vielä harjanneet Flippiä. Laitoimme sille bootsit ja veimme sen laitumelle. Sielä se lähti laukalla pitkin laidunta ja pukitti välillä. Menimme talliin ja siivosimme Flipin karsinan. Kävimme enne kotiin lähtöä hakemassa Flipiltä loimet pois. Veimme ne talliin ja laitoimme pesuun toisen. Kun loimet oli paikallaan lähdimme kotiin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.kauramaki2.suntuubi.com
Jasmin
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jasmin


Viestien lukumäärä : 50
Join date : 09.06.2008
Ikä : 29

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimePe Kesä 27, 2008 6:06 pm

Hyvä hyvä ;D Saat 44v€ ja 9pistettä.

P.S. Huomaat että Flip on alkanut kutisemaan kauheasti, ja se on alkanut hankaamaan/rapsuttamaan itseään seinää vasten! :O
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli
Essu
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Essu


Viestien lukumäärä : 34
Join date : 17.06.2008

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimeMa Kesä 30, 2008 5:57 pm

Tulin tallille illalla ja mietin matkalla miksi Flip kutiaa niin kovasti. Kun menin karsinaan niin taas se sielä raapi itseään seinään. Menin sen luo ja siirsin sen pois seinän vierestä. Kokeilin kädellä ettei sillä ollut punkkeja, ötökän piremia tai muuta joka kutittaisi. Sileän karvapeitteen alla tuntui outo patti. Katsoin tarkemmin ja huomasin että sillä oli punkki. Mietin omistanko punkkipihdit...? Menin katsomaan kaappiini ja pengoin ensiapi laukkuani. Sielä ne olivat. Menin Flipin luo ja talutin sen käytävälle kiinni. Otin punkin pois ja vein Flipin takaisin karsinaan. Sillä ei uskaltaisi ratsastaa satulan kanssa ennen kun punkin purema on parantunut. Hain harjat ja suitset. Harjasin Flipin hyvin ja laitoin sille suitset päähän. Otin kypäräni ja riimunnarun mukaani. Kävelimme kentälle ja siellä laitoin kypärän päähäni. Kiipesin aidalta selkään ja jätin riimunnarun aidalle. Kävelimme muutaman kierroksen ja sitten ravasimme pari pätkää. Kun olimme ravanneet kokeilin laukkaa Flipin kanssa ja menin vastalaukkaa ja pari laukkavolttia. Flip taipui uskomattoman hyvin ja se tuntui hyvältä ratsastaa. Kun olin tehnyt kaikkea mitä piti Leoa ei näkynyt. Yritin soittaa hänelle mutta turhaan... Hän ei vastannut. Lähdin kävelemään tallille ja siellä riisuin Flipiltä suitset ja talutin sen karsinaan. Harjasin sen hyvin ja vein sen laitumelle. Siivosin karsinan hyvin ja pesin ruokakipon. Menin putsaamaan varusteet ja laitoin loimia taas ison kasan pesuun. Pesin suojat ja pintelit käsin. Kun Flip oli ollut tunnin laitumella hain sen sisää ja pesin bootsit ja Flipin jalat kunnolla. Kun Flipin jalat olivat puhtaat vein sen karsinaan ja se alkoi heti piehtaroida. Mietin mikä sitä niin kutitti mutta en saanut asiaa selville.

Olen miettinyt että pitäisikö Flip ruunata että voisin tuoda toisen hevoseni tallille sen seuraksi. Toinen hevoseni on tamma eikä se välttämättä olisi pitkään tallilla. En ehkä ruunaa Flippiä Taran takia koska se on niin vähän aikaa tallilla. Minun on nyt lähdettävä tallilta.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.kauramaki2.suntuubi.com
Jasmin
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jasmin


Viestien lukumäärä : 50
Join date : 09.06.2008
Ikä : 29

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimePe Heinä 04, 2008 3:05 pm

Njam, tykkäsin tarinasta! : D Saat 45v€ ja 8p!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli
Essu
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Essu


Viestien lukumäärä : 34
Join date : 17.06.2008

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimeMa Heinä 07, 2008 12:45 pm

Päivällä tulin pikaisesti tallille. En ratsasta tänään mutta liikutan Flipin silti. Meinin hakemaan Flipin laitumelta riimun ja liinan kanssa. Jätin raipan aidan taa ja otin sen mukaani kun lähdimme kentälle. Juoksutin Flippiä ailuksi liinassa ja sitten päästin sen irti. Se sai aluksi juosta miten halusi mutta lopuksi kävelin sen vieressä ja edellä. Sitten lähdimme talliin. Ohi talutettiin jotain tallin tammoista ja Flip riuhtoi sinne suuntaan. Lopulta kun en päästänyt liinasta se kavahti pystyyn ja riuhtoin irti. Päästin narua pidemmäksi mutta en päästänyt irti. Sain Flipin talttumaan ja talutin sen talliin. Vein sen pesupaikalle ja pesin sen hyvin koska sen jalat olivat kurassa ja se oli aivan hikinen. Kun Flip oli pestu kuivasin sitä ja laitoin sille loimen. Vein Flipin karsinaan ja menin putsaamaan sen varusteet. Kun varusteet olivat puhtaat jouduin lähtemään jo kotiin siivoamaan ja kauppaan.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.kauramaki2.suntuubi.com
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimePe Heinä 11, 2008 8:20 am

Et saa yhtään. Katso muitten tarinoita, laita pituutta ja puhetta. Taitaa olla kiinni laiskaudesta vai mitä? Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Essu
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Essu


Viestien lukumäärä : 34
Join date : 17.06.2008

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimeKe Heinä 16, 2008 11:23 am

Tulin tallille aamulla aikaisin. Kun poljin pyörällä pihaan huomasin että hepat olivat vielä kaikki laitumella. Menin talliin ja siellä oli vielä aivan pimeää. Sytytin valot ja menin siivoamaan Flipin karsinaa. Se oli sotkenut tosi paljon karsinassaan. Kun karsina oli siivottu putsasin sen ruoka-astian ja vesiautomaatin. Nekin olivat tosi likaisia. Kun karsina oli taas kokonaan puhdas hain Flipin sisälle ja pesin sen jalat. Otin siltä bootsit pois ja pesin nekin. Sitten harjasin Flippiä pesupaikalla ja hain sen varusteet. Kun sillä oli haikki varusteet päällä talutin sen ulos ja Leo käveli minua vastaan. Leo kysyi: "Miksi et ole ollut tallilla pitkään aikaan?" Vastsin suoraan: "Minulla on ollut paljon muita kiireitä kotona ja olen ollut paljon mökillä. Menen viikonlopuksikin mökille kaverini kanssa joten en pääse sillon hoitamaan Flippiä." Kävelimme kentälle ja juttelimme kaikenlaista. Kentällä kysyin haluaisiko Leo ratsastaa ensin. Leo sanoi että minä saisin ratsastaa ensin. Laitoin kypärän päähän ja kiipesin vaivatta selkään. Kiristin satulavyön ja lähdin liikkeelle. Leo katseli laidalla kun ratsastin voltteja, pysähdyksiä ja peruutuksia. Flip taipui tosi hyvin ja se oli herkkä avuilleni. Sitten ravasimme ja teimme voltteja ja siirtymisiä. Nostin lopulta laukan ja teimme laukkavoltteja ja raviin siirtymisiä. Lopuksi kokeilin temponlisäyksiä laukassa. Sitten siirryin käyntiin ja pusäytin Leon eteen. Tulin ketterästi alas selästä ja ojensin kypärän Leolle. Leo laittoi sen päähänsä ja kiipesi selkään. Leo pyysi Flipin varovasti käyntiin. Flip veti päätän alas eikä mennyt minnekkään. Leo potkasi pohkeillaan Flippiä kylkiin ja sitten se lähti. Kamala pukkai ja hirveetä laukkaa kentän ympäri ja mun tykö. Silitin sitä ja näytin Leolle kuinka pieni ja varma liike saa sen kulkemaan käyntiä. Leo sai siirtyä melkein heit raviin koska loin lämmitellyt Flipin valmiiksi. Minua häiritsi kun Leo nojasi kokoajan eteenpäin ja vaikka sanoin että nojaa taakse niin hetken kuluttua taas liian edessä. Käskin häntä pysähtymään ja tulemaan alas. Otin satulan pois ja sanoin: " Nyt jos nojaat liikaa eteen putoat." Puntasin Leon takaisin selkään ja hän laittoi Flipin liikkeelle. Käskin että Leo kokeilisi ravia vähän kerrallaan. Aina kun Leo antoi vauhtia Flipille ja se alkoi ravata Leo tutosi selästä. Punttasin Leon selkään jopa viisi kertaa ja viimeisellä sanoin että käynnissä etsii istuinluunsa. Kun Leo näytti olevan oikeassa asennossa käskin että laittaisi Flipin raviin. Sanoin että antaisi pohkeet juuri samasta paikasta missä nyt istuu ja yrittäisi ravissakin tunnustella istuinluita niin pystyisi istumaan paremmin. Nyt ravi näytti hyvältä ja Leo istui aivan oikein sen selässä. Sitten käskin häntä nostamaan laukan ja istumaan yhä samassa paikassa. Leon ratsastus näytti tosi hyvältä kun hän istui aivan oikein Flipin selässä. Käskin häntä pysähtymään eteeni ja sitten sanoin että tulisi alas selästä. Käskin Leon hakemaan tallista itselleen kypärän ja itse laitoin kypäräni päähän. Leo juoksi talliin ja hetken kuluttua hän jo juoksi takaisin. Sanoin kun hän tuli: "Jätetään satula aidalle ja otetaan se mukaan tullessamme." Leo nyökkäsi ja punttasi minut selkään. Kun oli Leon vuoro kiivetä vedin hänet taakseni istumaan. Sanoin että menisimme loppukäynnit maastossa. Käskin Flipin liikkeele ja ohjasin sen maastopolulle. Se käveli aivan rauhassa. Kun olimme takaisin kentällä tulin alas selästä ja otin satulan. Kävelimme tallille ja Leo tuli alas ratsailta. Harjasimme Flipin ja veimme sen takaisin ulos. Sitten lähdimme kotiin Leon kanssa.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.kauramaki2.suntuubi.com
Jasmin
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jasmin


Viestien lukumäärä : 50
Join date : 09.06.2008
Ikä : 29

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimeTo Heinä 17, 2008 8:35 pm

WOW! En voi muuta sanoa! Olet tehnyt täydellisen parannuksen ja sen myös huomaat! Jatka tätä rataa niin sinut huomataan!

Saat 60v€ ja 17pistettä!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli
Essu
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Essu


Viestien lukumäärä : 34
Join date : 17.06.2008

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimePe Heinä 18, 2008 1:03 pm

Tulin tänään tallille pikaisesti ennen viikonloppua. En pääsisi viikonloppuna käymään ollenkaan. Kun pääsin talliin harjasin Flipin ja laitoin sille suitset ja suojat. Otin kypäräni ja lähdimme kentälle. Kiipesin aidalta selkään ja taputin Flippiä. Ratsastimme käyntiä ja ravia kunnes huomasin että Leo kävelee kenttää kohti. Heilutin Leolle ja hän hölkkäsi kentän laitaan. Käskin että pystyttäisi minulle 40 cm ristikon. Kun ristikko oli valmis hyppäsin sein pari kertaa laukassa. Sillen oli Leon vuoro ratsastaa. Hyppäsin alas selästä ja annoin kypärän Leolle. Punttasin Leon selkään ja he lähtivät raviin. Kun Flip näki pitkälläsivulla esteen se lähti ihan hallitsematonta laukkaa ja hyppäsi esteen. Leolla oli piteleminen että pysyi kyydissä. Leo pysäytti eteeni ja korjasi asentoaan. En ollut ennen nähnyt Leon ilmettä niin isevarmana ratsailla. Leo sanoi: "Saisinko kokeilla uudelleen mutta nostaisin laukan itse?" Mietin hetken ja menin laskemaan ristikon kolmeenkymmeneen. Sanoin että hän saisi kokeilla mutta jos se ei onnistuisi ehän ei saisi vielä pitkään aikaan mennä uudelleen. Leo nosti hyvin laukan lyhyeltäsivulta ja laukkasi kohti estettä. Leo oli valmiina hyppyyn mutta Flip kieltäytyi hyppäämästä. Menin Leon ja Flipin luo ja sanoin: "Flip päätti ettei ole vielä sinun aikasi hypätä." Leo taputti Flippiä ja sanoi: "Lähdetään takaisin talliin, vai ratsastatko vielä." Pudistin päätäni ja lähdimme kävelemään kohti tallia. Harjasimme Flipin hyvin ja annoimme sillä päivä ruoan.

Noin tunnin kuluttua:
Menin taas Flippiä harjaamaan ja suitsin sen. Kävin vaihtamassa itselleni uimapusun ja laitoin kypärän päähäni. Ratsastimme rantaan ja ravasimme vedessä. Vesi oli tosi kylmää mutta minua ja Flippiä se ei estä. Käveloimme syvemmälle ja lopulta käännyimme takaisin. Ravasimme kohti tallia ja kun olin harjannut Flipin tallissa jouduin lähtemään kotiin koska menen mökille.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.kauramaki2.suntuubi.com
Jasmin
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jasmin


Viestien lukumäärä : 50
Join date : 09.06.2008
Ikä : 29

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimeSu Heinä 20, 2008 1:40 pm

Saat 45v€ ja 12pistettä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli
Essu
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Essu


Viestien lukumäärä : 34
Join date : 17.06.2008

Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitimeLa Elo 09, 2008 3:57 pm

Tulin päivällä tallille. Menin heti Flipin luo. Se oli lihonút tosi paljon viime näkemästä. Laiduntaminen ja kesäloma ovat aiheuttaneet sen. Menin hakemaan harjat ja harjasin siitä kaikki kurat pois. Sitten hain satulan ja suitset. Satuloin eka. Kun vedin vyötä kiinni niin sain sen juuri ja juuri ekaan reikään. Ajattelin siinä itsekseni että johan se on lihonut Very Happy Silitin sen kaulaa ja suitsin sen. Suitset eivät onneksi voi jäädä pieneksi Smile Talutin sen ulos ja laitoin kypärän päähäni. Kiipesin selkään ja kiristin vyön. Sain sen nyt molemmin puoli toisiin reikiin ja se tuntui jo tiukalta. Huomasin että jalustimissa oli jotain vikaa. Toinen oli reijän pidempi ja ne olivat pitkät minulle. Minä olin mielestäni viimeksi ratsastanut sillä mutta säädin ne sopiviksi. Mietin olisiko Leo käynyt salaa... En kuitenkaan uskonut koska meillä oli vain noin reijän ero aina jalustimissa ja nämä tuntuivat aikuisen miehen jalustimilta. Mietin sitä ratsastaessa mutta kohta se jo unohtui kun piti ruveta harjoittelemaan. Tein ravi voltteja ja kiemurauria. Sitten nostin laukan ja tein samoja harjoituksia laukassa. Kun olimme harjoitelleet tarpeeksi siirsin käyntiin ja lähdimme kävelemään maastopolkua. Kävelimme noin vartin lenkin ja sitten tulimme talliin. Harjasin Flipin ja vein sen laitumelle. Siivosin karsinan ja putsasin ruokakipon. Sitten enin putsaamaan varusteet ja pesin harjat. Menin katsomaan Flippiä laitumelle mutta kun pääsin portille se ei tullut vastaan enkä nähnyt sitä missään. Menin laitumelle ja huhuilin Flippiä. Sitä ei näkynyt missään. Juoksin kentälle ja siitä suoraan maastoon mutta en nähnyt Flippiä missään. Kuulin apuakaipaavan hirnahduksen ja juoksin siihen suuntaan. Näin Flipin makaamassa maassa ja huomasin että sen jalasta vuotaa verta. Mietin mitä sille oli tapahtunut mutta päätin että vien sen talliin millä keinolla hyvänsä koska se luottaa minuun. Silitin sitä ja käskin että se nousee ylös. Flip nousi vaivalla ja kun sain sen kävelemään edes polulle niin olin jo tyytyväinen. Silitin sitä uudelleen ja rohkaisin vähän. Se käveli eteen päin vaikka sitä sattui. Kun vihdoin sain sen talliin vein sen suoraan pesupaikalle ja hain putsausaineen ja siteen. Puhdistin haavan kunnolla ja laitoin sille siteen. Vein sen karsinaan ja annoin ruokaa. Sitten päätin että lähden kotiin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.kauramaki2.suntuubi.com
Sponsored content





Flipperin hoitopäikky Empty
ViestiAihe: Vs: Flipperin hoitopäikky   Flipperin hoitopäikky I_icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Flipperin hoitopäikky
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Sueño-talli :: Hoitopäiväkirjat :: Yksäreiden hoitopäiväkirjat-
Siirry: