Sueño-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Sueño-tallin foorumi.
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja

Siirry alas 
4 posters
KirjoittajaViesti
Tanja
Ratsuponi
Ratsuponi
Tanja


Viestien lukumäärä : 154
Join date : 10.06.2008
Ikä : 29
Paikkakunta : Helsinki

Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja   Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja I_icon_minitimeTi Kesä 10, 2008 7:07 pm

Títon sekä Arcanin toilailuja voitte seurata täällä.
Arcania hoitaa Sandy

Tunnit, joilla hevoset menevät
Títo - Lauantai Leikkejä ja muuta hupia
Arcan - Torstai koulua

Arcan siirtyy myöhemmin esteisiin.


Viimeinen muokkaaja, Tanja pvm Ke Kesä 11, 2008 8:47 am, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/hafay
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja   Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja I_icon_minitimeTi Kesä 10, 2008 7:41 pm

Uu, okein. ;D Laitoin nyt sillein ettet sä ratsasta niillä, vai olisikko sinä? Mutta, nämä tunti jutut ei kyllä olisi kuulunut tänne.. Aivan sama (:
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Tanja
Ratsuponi
Ratsuponi
Tanja


Viestien lukumäärä : 154
Join date : 10.06.2008
Ikä : 29
Paikkakunta : Helsinki

Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja   Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja I_icon_minitimeKe Kesä 11, 2008 8:31 am

Nokun sanoit että ilmoita vain jonnekkin, ajattelin että tuosta te ainakin huomaatte ^.^'' Mutta onko ok jos ne menevät nuo tunnit?
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/hafay
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja   Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja I_icon_minitimeKe Kesä 11, 2008 10:32 am

Juujuu, mut tänne mielummin vain hoidot Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Tanja
Ratsuponi
Ratsuponi
Tanja


Viestien lukumäärä : 154
Join date : 10.06.2008
Ikä : 29
Paikkakunta : Helsinki

Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja   Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja I_icon_minitimeKe Kesä 11, 2008 10:46 am

Arcan saa hoitajan Tanjan hoito num. 1

Oli kaunis kesä aamu. Linnut livertelivät puiden oksilta toisilleen. Automme huristi kohti tallia trailerin kera. Ajoimme vanhalle ja nuhjuiselle tallille, jonne aurinko ei tuntunut paistavan. Koko tila kylpi ympärilleen tummaa ja synkkää varjoa. Automme pyäshtyi ja parkeerasi trailerin tallin vierelle. Vanha mies astui ulos tallistaan. "Hei, mikä teidät tänne näin aikaisin toi?" Mies kysyi ja siristeli silmiään. Tunne oli kireä, mies ei pitänyt minusta. Äitini oli eläinsuojeluvalvoja, hakisimme kaksi nuorta ratsua pois, jotka oli varastettu hiljattain sitten. Äitini selitti tilanteen miehelle ja hän myönsi varastaneensa hevoset, muttei tahallaan. "Minua kiristettiin" hän sanoi hiljaa ja painoi päänsä kumaraan. Äitini oli sitä tyyppiä, ettei tahtonut rankaista syyttömiä ja jätti miehen rauhaan, veisimme vain hevoset pois. Ukko raukka katsoi meitä pääkallellaan, kun astuimme yhdessä talliin. Talli oli aivan kammottava, hämähäkin seittejä sielä täällä, lahonnut puu haisi mätääntyneelle. Talli voisi romahtaa minä hetkenä hyvänsä. Lattia oli tehty betonista, mutta sitä peitti pöly ja heinä kerros. Ainakin hevosista oli pidetty huolta, päättelin heinistä lattialla. Ilmeeni synkkeni pian, kun kurkkasin karsinaan. Luuranko, näistä hevosista EI TODELLAKAAN pidetä hyvää huolta, mietin järkyttyneenä. "Se oli vanha ja kaunis laukkahevonen" kuului ääni takaatani. Mies, tuumin ja katsoin häntä kulmat kurtussa. Olisin sanonut miehhelle pari valittua sanaa, mutten viitsinyt, äitini olisi jauhanut muuten asiasta monta päivää ja kertonut asian kaikille. Äitini oli ennättänyt jo karsinoille, joten kävin loppumatkan iljettävän minua tuojotetaan -tunteen kanssa. Tuntui hirveältä, kun mies toljotti paitaani, valkea paitani, joka olisi pian kurasta musta. Talli synkkeni vielä entistä enemmän päästyämme karsinoiden viereen. "Ne ovat hulluja hevosia" Mies sanoi ja taputti oikealla kädellään betonista karsinan seinämää. Molemmat hevoset olivat kytkettyiä riimunarulla seinään, jotteivat ne voisi yrittää pakomatkaa tai kurkkia ovelle. Mies painoi valokatkaisijaa. Vanha lamppu välähti päälle, mutta himmeni pian tehden talliin aavemaisen tunnelman. Äitini lähestyi suurempaa hevosta, jolla oli harmaa takkuinen harja. "Sen nimi on Arcane Story ox, kaunis arabi ori. Suvut juurtavat kuulemma esteisiin, joten siitä olisi koulutettu estehevonen, mutta toki se osaa laukatakkin kauniisti" Mies selitteli joutavia -ainakin minusta. Äitini tutki Arcanin ja totesi sen olevan terve ja hyväkuntoinen, se tarvitsisi vain uuden hyvän kodin, sillä hevosia ei otettu vanhaan kotiinsa enään takaisin -olivat kuulemma löytäneet uusia ja parempia. Äitini astui ulos karsinasta ja ojensi minulle riimun, saisin pidellä uljasta oriita hetken. Takanani oleva mies irvisteli minulle kuin pikkulapsi. Näin jokaisen ilmeen sekä kulmien kurtistuksen sivusilmälläni. Mies lopetti irvistelyn ja astui askeleen lähemmäksi. Oriin silmät suurenivat ja sen hengitys tiheni. Mies nosti kätensä ja läimäisi oriita kylkeen. Arcan hirnahti ja nousi melkein pystyyn. Mies alkoi nauraa hekottaa riemuisasti. "Säikähdit, et voi kieltää sitä" Mies sanoi ilkikurisesti ja katsoi minua taas. En pitänyt hänestä, hänessä oli jotakin outoa. Nostin kättäni ja laskin sen Arcanin turvalle. Silitin hieman oriita rauhoittaakseni sitä. Puhuin sille pieneen ääneen kuiskaillen kauniita sekä iloisia asioita. Olin päättänyt, että nyt saisin hevosen, vaikkei äitini mitään ollut luvannutkaan. "Noniin, mene edeltä vain sen hevosen kanssa" Äitini ilmoitti ja talutti toisen oriin käytävälle. Se oli kimo arabi myös. Arcan käveli hieman varautuneesti miehen ohitse, mutta loppumatkan se käveli nätisti, korvat höröllään ulos. Synkkä piha oli täynnä roskaa ja vanhaa metallia, ei sellaisessa ympäristössä hevosen kuuluisi asua. Äitini astui ulos ja sulki oven. Mies jäi sisään karsinoihin. Äitini meni edeltä avaten trailerin. Veimme Arcanin ensin sisään, sillä se hermoili niin paljon. Molemmat oriit suhtautuivat toisiinsa kuin veljeensä. Äitini sulki oven ja astuimme takaisin autoon. "Miksi jätit hänet tuonne" kysyin kummissani ja katsoin häntä. Siirsin katseeni kuitenkin tielle huutaen "Varo!" ja heittäydyin kääntäen rattia vasemmalle. Äitini kaartoi takaisin ja kysyi tiuskaisten "no miksi sinä noin teit?" Katsoin häntä ja nosti kulmiani kysyen eikö hän nähnyt mitä tiellä oli. Äitini pudisti päätään ja keskittyi ajamaan. "No mikä siinä oli?" hän kysyi ja käänsi rattia. "Siili" sanoin hymyillen ja avasin ikkunan. Tuuli tuiversi ja nostatti hiukseni tanssimaan tuulen mukaan. Kurkkasin ikkunasta katsoen valkoista traileriamme, joka kulki perässämme välillä hieman hypähtäen töyssyjen vuoksi. Matka tuntui kestävän ikuisuuden lähitallille, joten päätin kääntää äitini pään matkan aikana, saadakseni hevoset itselleni. "Äiti.." sanoin hiljaa ja katsoin jalkoihini. "Voi ei, taasko se alkaa?" Äitini totesi ja katsoi minua. "Sitten kun täytät 16" hän sanoi tyynesti ja katsoi maantietä. "Muttakun saisimme nuo ilmaiseksi, tallikin on lähellä" sanoin perustelujen kera. Äitini voihkaisi ja sanoi miettivänsä asiaa. "Sanot aina, että mietit, silti mitään ei koskaan tapahdu" Tiuskaisin ja ristin käteni selkäni taakse. "No katsotaan ovatko ne ratsastuskelpoisia enään, saat koe ratsastaa ne, ja jos koulu ei suju, hevoset myydään, onko selvä?" Äitini kysyi ja katsoi minua tiukasti. "On" sanoin hymyillen. Uneksin mitä kaikkea voisimme kokea, mutta palasin maanpälle melkein heti, kun automme kaarsi tallin pihaan. Hevosen tuoksu tunkeutui auki olevasta ikkunasta sisään. Talli kylpi auringonvalossa, kun astuin autosta ulos. Äitini riensi heti tallin pitäjille raportoimaan hevosista. Kävelin trailerille ja avasi ovet raolleen. "Hei pojat, tämä on uusi kotinne" sanoin ja hymyilin. Oriit kurkkivat trailerin synkistä varjoista, vain korvanpäät he lahtelivat ja silmät välähtelivät. Äitini saapui pian tallin toisen pitäjän kanssa katsomaan hevosia. "Hei, olen Jade" nainen kätteli minua ja hymyili auronkoisesti. Jade avasi trailerin ovet ja katsahti hevosia. "Oi ketkäs täällä ovat.." hän sanoi ja lausui molempian nimet oudosti. En saanut selvää kokonaan valkoisen nimestä, mutta kaikki selviäisi aikanaan. Jade käänsi molemmat hevoset kulkusuuntaan päin taidokkaasti ja talutti ne ulos. "Otahan nämä, viedään ne pesulle ja sitten harjataan kunnolla." Jade sanoi hymyillen ja ojensi oriiden riimunarut minulle. "No, minä lähden palauttamaan trailerin, koeratsastetaan ne myöhemmin" äitini huikkasi ja sulki trailerin ovet. Jade laittoi kätensä olkapäälleni ja kysyi jotakin. "Mitääh" sanoin ja katsoin häntä epäuskoisena. Jade vain naurahti ja näytti tietä. Astuimme karsinoiden täyttämälle käytävälle, molemmin puolin oli karsinoita, loimia, riimuja sekä riimunaruja. Muutama hevonen kurkisti aina välillä ulos karsinastaan. Talli oli aivan toista maata miehen nuhjuisen rohjon kanssa. Jade avasi kaksi vastakkain olevaa karsinaa aivan loppupäästä. "Ne voivat olla näissä" hän sanoi hymyillen ja auttoi minua saamaan molemmat hevoset karsinoihinsa. Haimme molemmille suuret siivut heinää ja kuljimme Jaden toimistoon.

"Saat siit nuo hevoset omaksesi ja haluat niiden asuvan täällä, tehän asutte tuossa parin sadan metrin päässä" Jade sanoi ja katsoi papereitaan. Istuin mustalla sohvalla, otin hieman rennomman asennon ja nyökkäsin. "Jos otat maaston, karsinapaikat, ruoat.." Jade sanoi, mutta keskeytin hänet äkkiä. "Siis paljonko tuo tulee maksamaan, tarvitsen molemmille lisäksi valmennusta" huokaisin ja katsoin kuinka Jade järjesteli papereitaan taas. "Karsinapaikat maksavat yhteensä 40v€. Tarha ja laidun 50v€ molemmilta, mutta käyttävät sitten samaa tarhaa. Maastoissamme saat mennä 65v€ hintaan. Yhteensä siitä tulee päälle kaksisataa, jos otat ruoankin" Jade selitti ja valaisi asiaa. Tuumin hetken, mutta nyökkäsin. Olihan muilla talleilla vielä kalliimmat hinnat, tuumin lohdutukseksi ja kävelin toimistosta pois. Kävelin satulahuoneeseen katsellen, löytyisikö lainaksi harjoja. "Mitääh?" huudahdin, kun avasin oven ja katsoin eteeni. Edessäni olivat upouudet ratsastusvaatteet, kaksi uutta satulaa, pintelleitä, suitset ja muita hoito varusteita. Katsoin suu auki yllä olevaa tekstiä. "Arcan & Títo" luki harjaboksissa. Avasin boksin mielenkiinnosta huokuen. "Uudet harjat" totesin ja katsoin jokaisen varusteen yksi tellen varmistaaksnei, etteivä ne olleet joutuneet väärään kohtaan, mutta totta se oli. Laukkasatulassa luki Títo, estesatulassa taas Arcan. Suitsiin oli kiinnitetty pienet klipsit, joista selivisi kumpi kummallekkin oli. Títolle oli laitettu oudot kuolaimet, jonkinsortin kumiset D-kuolaimet. Katselin varusteita ihmeissäni, kunnes Jade tuli paikalle ja selvitti, että äitini oli tuonut ne edellisenä päivänä sekä käynyt varaamassa tunnit minulle. Hevoset Jade oli itse koeratsastanut ja todennut hyviksi. Huhkuin onnea ja halasin Jade aoikein rutistaen. Olin iki onnellinen, että olin saanut aivan omat hevoset sekä täysin upouudet varusteet. Irrottauduin Jadesta ja kävelin nopein askelin hevosteni luokse. Voi miten ihanaa, ajattelin ja katselin molempia silmät suurina. Yhtäkkiä minun kokoiseni tyttö ilmestyi näköpiiriin ja kysyi hoitohevosekseen Arcania. Tuumin hetken, mutta päätin että kahdessa hevosessa olisi liikaa työtä. Tyttö ilahtui ja hymyili kiitollisena. Kerroin tytölle hevosten menneisyydestä, tyttö puolestaan sanoi olevansa Sandy. Söpisimme yhdessä jokin aikaa, kunnes päätimme hoitaa hevoset kuntoon. Sandy osasi tallin käytävät kuin omat taskunsa, itse puolestani osasin juuri kulkea toimistosta satulahuoneeseen ja satulahuoneesta hevosteni karsinoille. Sandyn kanssa haimme harjaboksin, joka oli kaksi osainen, toisessa osassa oli Arcanin ja toisessa Títon. Avasimme molemmat puolet ja astuimme karsinoihin. Varmuuden vuoksi kytkin Títon kiinni, kuten Sandykin Acanin. Pitkin vedoin harjasin oriin puhtaan valkoiseksi, mutta lika oli pöllynnyt päälleni. Nyt valkoinen paitani oli yltäpäätä kurassa. Naurahdin ja taputin Títoa. Ori hörähti vastaukseksi tyytyävisenä. Poika mutusteli vielä viimeisenkin heinänkorren maasta. "Oletko jo valmis" kysyin Sandylta. Hän kurkkasi Arcanin karsinasta ja nyökkäsi. Astuin karsinasta ulos siirtäen samalla harjaoksin pois. Sandy ojensi harjat minulle, jotka tiputin hetkeä myöhemmin harjaboksiin. Suljin boksin ja siirsin sen kulmaan. "Noniin, viedään hepat ulkoilemaan" sanoin iloisesti hymyillen. Sandy nyökkäsi ja avasi oven kokonaan. Hän talutti oriin rauhallisesti käytävää pitkin ulos. Aurinko sokaisi silmiäni, sillä tallissa oli ollut paljon hämärämpää. Lämmin vastaanotto auringolta ei tosin ollut pahitteeksi. Títo nuuski ilmaa ja sen sieraimet suurenivat. Jatkoimme kävelytystä kohti tarhoja. Valitsimme suurimman, sähköpaimenella varustetun tarhan, jonka vieressä ei ollut muita hevosia. Tarhasta löytyi kuitenkin katos, sen varalta että hevosille tulisi liian kuuma, Aurinko porotti täysillä, kun päästimme kultaakin kalliimmat hevoset tarhaan. Molemmat olivat ihmeissään, aivan kuin eivät olisi koskaan nähneetkään tarhaa -puhumattakaan sielä olemisesta. Istahdimme maahan ja heitimmeriimunarut vierellemme. Kärpäset surisivat korvanjuurissamme. Puhuimme vain hevosista, emme mistään muusta. Sain selville, ettei Sandyn vanhemmat olleet vakuuttuneita tytön taidoista sekä kokemuksesta. Sandy vaikutti oikein mukavalta, normaalilta heppatytöltä, jonka haave oli saada oma hevonen. Olin oman haaveeni toteuttnaut, saanut kaksi veroistansa vaille olevaa hevosta. Pian aurinko väistyi, kun pilvet lomittuivat sen eteen. Tummat sadepilvet uhkasivat ukkosta. Miten aika olikaan kulunut näin nopeasti, vastaus siihen oli se, että olimme nukahtaneet ja hyvässä seurassahan aika kulkee hujauksessa. Nappasin riimunarut ja kytkin sähkön pois paimenesta. Sandy oli joutunut lähtemään kotiinsa, joten jouduin hakemaan hevoseni sisään itse. Avasin paimenen oven ja astuin sisään. Arcan löntysteli luokseni, mutta Títo yritti edelleen nyhtää toiselta puolelta ruohoa, kun sähköt olivat poissa. Talutin Arcanin Títon vierelle kytkien samalla Títon riimuun riimunarun. Molemmat nostivat päätänsä ihmeissään, kun ensimmäiset sadepisarat tiputtautuivat niiden turkeille. Nykäisin hieman molemmista jotta ne heräisivät nautinnoistaan. Molemmat säpsähtivät ja kulkivat perässäni taas kiltisti kuin missäkin karavaanissa. Talli lähestyi ja sitämukaa myös sade koveni. Astuimme talliin juuri ennen kuin rakeet iskeytyivät maahan. Arcan oli hieman peloissaan, sillä eihän betoniseen kattoon mikään sade ropissut. Jade auttoi minua tapansa mukaan juuri oikealla hetkellä, kun käveli käytävällä. Hän auttoi Arcanin sisälle karsinaan, sillä Títo meni melkein itse, mutta Arcan -ehei, jouduimme työntämään ja vetämään oriita karsinaan, ehkä sen huonot muistot menneisyydestä vainosivat ja kaivoivat sen mieltä kuin madot omenaa. Kello alkoi olla paljon, tallin seinäkellon mukaan jo kuusi. Eihän se paljon ollut, mutten ollut syönyt mitään koko päivänä. Jade sanoi huolehtivansa hevosista loppuillan, ruokkivan ne ja loimittaisi ne tarpeen tullen uusilla loimillani, jotka äitini oli minulle ostanut. Nyökkäsin kiitollisena ja kävelin karsinoille vielä hyvästelläkseni hevoset. Molemmat torkkuivat karsinoissaan kuin vanhat tekijät, ne kuuntelivat rakeiden ropinaa ja rauhoittuivat. Tasainen ropina jatkui, kun kävelin pääovelle. Äitini oli juuri ennättänyt tulla autosta ulos, ja huitoi minua autoon. Juoksin kädet päänipäällä autoon etupenkille istumaan, jonka oven äitini oli juuri vaivoin saanut auki ajajan paikaltaan. "Huhhuh.." sanoin ja huitaisin rakeita pois housuiltani. En ollut juurikaan kastunut, vaikkakin rakeet sulivat automatkalla kotiin. Auto huristi pois tallin pihalta, haikeana katsoin kuin viimeistä päivää näkisin hevoseni. Tunsin kuinka syyllisyys kalvoi minua, ehkä en olisi saanut ottaa Arcanille hoitajaa? Mitä jos äitini suuttuisi? Mutta nehän ovat minun hevosiani, tuumin ja hymyilin tyytyväisenä. Kyllä Jade niistä huolehtii, ajattelin ja katsoin ikkunasta ulos, kun automme kääntyi kotipihaan. Vaivoin pääsimme sisään suojaan rakeilta, mutta juuri minun onnellani aurinko kirkasti pilvien lomasta heti sisään päästyämme, rae kuuro oli ohitse ja elämä hymyili taas.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/hafay
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja   Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja I_icon_minitimeKe Kesä 11, 2008 10:54 am

Tallimme eka tarina, ja ihanan pitkä tulikin. Aika kalvova historia Titolla ja Arcanilla.. Hyvin mukava tarina ja osaat valita mielenkiintoisia sanoja. Hoitajankin jo iskit tarinaasi, mukavaa. Very Happy Saat ekasta tarinastasi jo 100v€ ja 9pistettä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Tanja
Ratsuponi
Ratsuponi
Tanja


Viestien lukumäärä : 154
Join date : 10.06.2008
Ikä : 29
Paikkakunta : Helsinki

Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja   Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja I_icon_minitimeTo Kesä 12, 2008 2:17 pm

Kylähullun loppu Tanjan hoito num. 2
Tulee muuten ruumiita sitten : D

"Noniin Tanja, eiköhän lähdetä tallille" Äitini naurahti ja avasi säleverhot keittiön ikkunasta. Satoi kaatamalla, mutta nythän se nähtiin millaista on omistaa oma hevonen. Tuntui masentavalta, aivan kuin kaikki työ olisi kaadettu niskaani. "Äiti.." sanoin hiljaa mutta selkeästi, jottei hän voisi olla kuulematta. "Mitä nyt, autoon mars" äitini hoputti ja työnsi minua keittiön tuolista pois. "Etkö voisi kerrankun kuunnella mitä minulla on sanottavana" sähähdin ja nousin pystyyn. Kävelin eteiseen laittamaan kenkiä. "Mutta kerro autossa, meillä on kiire, Arcanin ensimmäinen tunti alkaa kymmeneltä, ratsastatko sinä sitä?" äitini puhui nopeasti ja alkoi itsekkin laittamaan kenkiänsä jalkaan. "E.. En tiedä, Arcanilla on hoitaja, joten kai hän ratsastaa" sanoin hiljaa. "Mitä? Arcanilla hoitaja, voi ei, pitääkö hänelle maksaa palkkaa" äitini tuhahti, sillä hän ei todellakaan tahtonut lisäkuluja hevosistani. "Ei tarvitse, älä huoli" sanoin tyytyväisenä ja astuin ulos ovesta. Auringon säteet läpäisivät pilvet, mutta vettä ripotteli edelleen. Hymyilin, sillä sää oli mainio -ellei rankkasade alkaisi uudelleen. "Onko sielä tallilla maneesi" äitini kysyi lennosta kun käveli reippaasti ohitseni autoon. Hopea automme oli aivan märkä, vesivanat valuivat ikkunoita pitkin ja pudottautuivat lopulta pisaroina maahan, suureen vesilammikkoon. Odotin sen aikaa, jotta äitini sai auton käyntiin. Avasin oven ja istahdin autoon. "Mitä unohtui" äitini muistutti ja osoitti turvavyötä. "aa. Juujuu" huokaisin ja vedin turvavyön kliksauttaen sen kiinni. Auto starttasi pihasta, kun kello näytti yhdeksää. Kerkeäisimme tallille mainiosti ja jos Sandy ratsastaisi tunnilla voisin käydä Títolla maastossa. Olihan se tosin tyhmää, kun ei omalla hevosellaan voisi tunnilla ratsastaa, mutta parempi niin, voisin myöhemmin kokeilla ratsastamista Arcanilla, kunhan edes pääsisin alkuun Títolla. En tiennyt millaisella painoitteella Títoa oli ratsastettu, mutta kai se selviäisi. Hevoseni olivat todella nuoria, oli outoa kun ei voinut hypätä esteitä normaalisti ratsastustunneilla täysin koulutetuilla tallin hevosilla. Unelmoin jonkinaikaa, kunnes äitini pysähtyi yhtäkkiä keskelle risteystä. Auto lipui tien penkereelle, kunnes äitini iski käsijarrun päälle. "Mitä nyt?" kysyin udellen ja katsoin ikkunasta ulos. Auto oli lähellä ojaa, alle metrin päässä. Muutama metri vielä, niin olisimme ojassa. "Bensa loppui, joudut kävelemään loppumatkan, haen huoltoasemalta bensaa autoon" äitini sanoi ja katsoi bensa mittaria. Huokaisin ja astuin autosta ulos. Olin horjahtaa ojaan, sillä maa oli liukas. Sain kuitenkin tasapainoni takaisin ja hypähdin ojan ylitse asfaltti tielle. Jalkakäytäviä pitkin matka olisi kestänyt ikuisuuden, joten päätin oikaista vanhan miehen pellon ohitse, hän oli pahan maineensa saanut syystäkin. Hän oli aivan hullu, heilui ruokakaupoissa norsupuvussa sekä jakeli kuorittuja banaaneja torilla. Useimmiten hän vahti peltoaan, jottei siitä kukaan kulkisi, mutta tänään hänen piti olla matkoilla -kylähullujen messuilla tai muilla vastaavilla varmasti. Astuin varovasti pellolle, heinikko oli noussut jo jonkin verran, joten jos hän näkisi, menisin vain kyykkyyn ja katoaisin siinä samassa heinien sekaan. Kävelin hiljalleen peltoa pitkin, talli pilkotti pellon toisessa päässä punaisena talona, muutama tarha sekä Títo olivat näköpiirissä, sillä ratsastuskoulullahan ei ollut kimoja hevosia lainkaan, en ainakaan tiennyt ketään. Pelto oli hieman mutainen, joten harpoin pitkin askelin. Puolen välin peltoa kuulin meteliä vanhan miehen talon suunnalta. "Perkele tyttö nyt sieltä pellolta pois!" kuulin huudon ja katsoin taakseni. Mies oli seurannut minua ja seisoi nyt alle viidenmetrin päässä minua kuin vihainen härkä. Kiljahdin silkasta säikähdyksestä ja lähdin juoksemaan pakoon. Mies huusi perääni kiroten ja lähti perääni. Juoksin minkä jaloistani pääsin ja kaduin sitä, miksi minun täytyi joutua aina ongelmiin tuon hullun kanssa. Viimekerrasta oli vain alle viikko aikaa, kun olimme kaverini kanssa laittaneet Jaffaa hänen postilaatikkoonsa, jossa olikin tärkeitä laskuja. Koko postilaatikko oli vieläkin tahmean kerroksen peittämä sekä tuoksahti aromeiltaan selkeästi Jaffalle. Nähtyään meidän postilaatikollaan jaffapullosta sinne lorottaen hän oli suuttunut niin silmittömästi, että uhkasi hakea pesäpallomailansa. Olimme onneksi päässet pakoon, vaikkakin täpärästi, sillä mies oli odottanut meitä pensaikon takana vesipyssyn kanssa. Kukaan ei tiedä mitä hänen päässään liikkui, sillä ainakun hän uhkaa tulla pesäpallomailansa kanssa, hän ottaa pienen norsunmuotoisen vesäpyssyn, jonne menee muutama desi vettä. On myös huhu, että tuo mies olisi joskus raiskannut jonkun sekä pitänyt vankina pientä, alle kymmen vuotiasta tyttöä ja nyt minä, minä jouduin juoksemaan henkeni edestä tuota miestä pakoon. Vihasta punainen mies raivasi tietään takanani. Yritin parhaani mukaan pysyä pystyssä liukkaalla pellolla, joka oli sateen jälkeen vain löllöä mutavelliä. Annoin jalkojeni viedä minua eteenpäin aina vain lujempaa ja lujempaa. Mies huusi takanani kiroten uhkauksia jos saisi minut kiinni. Yhtäkkiä kauhun kiljaus purkautui suustani kun kompastuin syvään mutalammikkoon. Jalkani liukui taakseni ja lässähdin mahalleni maahan, kuraan. Mies pysähtyi ja katsoi minua oudoksuen. "Eikai peltoni noin liukas ole?" hän naurahti ja auttoi minut ylös. "Eikö sinun.." aloitin sopertaen ja katsoin maahan. Mies naurahti ja selitti, että hän ei pitänyt jekuistamme, joita olimme tehneet. "Vaikka kompastuit, kostan silti" mies sanoi ja katsoi minua kulmiensa alta pelottavasti. Silmäni suurenivat kun hänen huulilleen nousi ilkeä, ivallinen hymy. Nyt olin omillani, kaksin sairaan miehen kanssa, joka murhaisi minut varmasti. Ympärilläni kaikui oma kiljuntani, kun käännyin ja juoksin tallille. Onneksi tallille oli alle sata metriä, eikä mies jatakanut seuraamistani, ehkä hän vain pelotteli? Mutta mitä hän tarkoitti kostolla? Aikoiko hän tehdä jotain Arcanille tai Títolle, jos hän tiesi hevosistani? Kauhusta kankeana kiiruhdin talliin sisään ja heittäydyin ensimmäisen ihmisen luokse jonka näin. Tämä ensimmäinen ihminen oli Sandy, ymmärtäväinen ja kiltti hoitajani. "Tuo hullu mies.." huohotin ja pidin käsiäni sydämmeni päällä, joka pamppasi niin lujaa, että tuntui kuin se kohta purkahtaisi ulos. Sandy kehoitti minua selittämään, mutten kyennyt. Olin yhä niin kauhuissani miehestä, joka oli niin pelottava. Kävelin Sandysta tukea ottaen Títon ja Arcanin karsinoiden vierellä olevalle penkille, jonka päälle rysähdin kuin putoava tiilenpala. "Noniin.." Sandy sanoi rauhoittavasti ja istui viereeni.

Selvittelimme asiaa ja lopulta nauroimme koko jutulle. Olihan se hieman outoa, kun kylähullu tulee eteen ja puhuu jostakin kostosta? Kävelimme Sandyn kanssa yhdessä karsinoiden ohitse, kello tikitti, puolen tunnin päästä oli oltava jo kentällä. Sandy otti Arcanin suitset ja satulan, itse kannoin pintellit, Títon satulan sekä suitset sekä harjapakin. Sandy oli hieman heiveröiden oloinen ja oli kadonnut hetkessä näkyvistäni, joten oli kannettava kaikki itse. Pian kuitenkin hön tuli taas paikalle ja auttoi harjapakin kanssa. Pintellit laitoimme hupparimme taskuihin. Karsinat lähestyivät ja tuntui, kuin loppumetrit olisivat olleet niin tuskalliset, kuin satula olisi painanut tuhansia kiloja. Laskin satulan maahan ja avasin harjapakin, jonka Sandy oli laittanut seinän vierelle. Hän oli laittamassa jo Arcania kiinni. Olin päättänyt testata Títoa sen aikaa, kun Arcan olisi tunnilla. Astuin Títon karsinaan ja sain päälleni heti märät pärkähdykset. "Hei poika, miten yö sujui" kysyin Títolta ja rapsutin sitä korvantakaa -se perinteinen rapsutus paikkahan se on. Kiinnitin Títon riimunarulla seinässä olevaan renkaaseen, jottei se varmasti lähtisi minnekkään. Astuin karsinasta ulos ja kaivoin pakista kumisuon. Hetkeä myöhemmin olin jo karsinassa, turvallisesti Títon vierellä. Annoin käteni vetää oriin turkkia myöten poyörivää liikettä. Karvaa lähti, mutta sehän oli tarkoituskin. Ori lepuutti takastaan ja lurpatti etuhuultaan nautinnosta. Nopean harjauksen jälkeen vedin oriitani vielä muutamalla muulla harjalla, sekä lopuksi pään harjattuani pehmeällä harjalla otin kaviot. Títo ei oikein nostanut, joten aikaa kului. Kello näytti kymmentä vaille, kun olin saanut jokaisen kavion puhtaaski. Kehuin oriita oikein kunnolla ja taputin sitä kaulalle. "Hyvä poika" sanoin vielä, kun astuin karsinasta nostamaan satulaa. Suitset laittaisin pian satulan laittamisen jälkeen. Tuntui oudolta, kun satula oli pieni ja kevyt, eikä painava ja suuri, kuten perussatulasta voisi sanoa. Kiinnitys oli onneksi aivan samanlainen kuin muissakin laittamissani satuloissa. Kiristin vyötä niin paljon kuin sain, mutta päätin koettaa vielä selästä lisää. Sandy sanoi, että tunti alkaa. "Joo, odota hetki, tahdon nähdä miten Arcan menee, annatko suitset" kysyin ja kurkkasin karsinan avoimesta ovesta Sandya, joka seisoi edessäni suitsien kera. Hän ojensi suitset jotka vastaanotin hymyuillen. Sandy sanoi menevänsä jo, menihän kentälläkin hetki aikaa ennen kuin hevoset lähtisivät liikkeelle. Otin Títon päästä tukevan otteen, hivuttaen kuolaimia sen suuhun. Oriin suu ei kuitenkaan avautunut. Muutaman kerran jälkeen, kun Títo oli sylkenyt kuolaimet suustaan noin viidesti, sain kuolaimet laitettua ja soljet olivat kiinni. Katsoin käytävälle. "Ei ketään, hyvä.." totesin itsekseni ja avasin oven. Oikealta puolelta taluttaen vein oriini ulos, auringon valoon. Oriin valkoinen turkki kiilsi, kun se nosti päätään ja hirnahti. "Minun oriini" sanoin hiljaa ja katsoin ylvästä eläintä, mutta kiinnitin pian huomiota mihin oriini katsoi. "voi ei, tamma" sanoin ja talutin oriita eteenpäin. Kiersimme seisovan tamman mahdollisimman kaukaa. Pian kenttä näkyi, ratsukot seisoivat vielä paikoillaan. Arcanin selässä ei ollut vielä ketään, miksei Sandy istunut sielä jo? Mitä on tekeillä, ihmettelin, kun näin Sandyn juoksevan itkien takaisin tallille päin. "Hei, Sandy, mitä nyt?" kysyin vieden Títon hänen eteensä. Hän seisahtui paikalleen. Kyynel valui hänen poskeaan pitkin ja tippui pian maahan. "Se, se heitti minut selästä" hän sanoi nyyhkyttäen ja näytti kättään. Pieni ruhje vain, tuumin ja hoputin Sandyn yrittämään uudelleen. "Mutta.." hän epäröi. Ratsastuksen opettaja piti Arcanista kiinni kunnes Sandy istui turvallisesti selässä. Yhtäkkiä kaikki tapahtui kuin hidastetussa elokuvassa. "Eiii" kuului Sandyn avuton huuto, kun opettaja päästi irti kaatuen maahan Arcanin noustessa pystyyn. Sandy pysyi kuitenkin kuin ihmeen kaupalla oriin selässä, joka lähti laukkaamaan kenttää ympäri. Sandy heitti raippansa maahan ja pidätti oriita. "Juuri noin, hyvä.." opettaja kehui Sandya, kun hän rauhoitti hevosen taitavasti. Hymyni nousi huulille kuin pakosta, eihän siinä voinut muuta kuin olla iloinen Sandyn puolesta. Sandy ratsasti kuumalla oriilla kentän laidalle ja nyökkäsi minulle jostakin syystä. Mitä hän tarkoitti tuolla, tuumin ja katsoin tuntia hetken. Arcan kulki hieman epävarmasti, mutta ei ollut epäilystäkään etteikö ori ollut tulinen, sillä sen suu oli yltäpäätä vaahdossa. Títo huomasi minun huomioni herpaantuneen ja laski päänsä nyhtääkseen hieman välipalaa maasta. "Ei ei.." sanoin naurahtaen ja vedin oriin pään ylös. Talutin oriin kentästä edespäin hieman ja nousin selkään.

----

"Viesti on liian pitkä" jatkuu seuraavassa viestissä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/hafay
Tanja
Ratsuponi
Ratsuponi
Tanja


Viestien lukumäärä : 154
Join date : 10.06.2008
Ikä : 29
Paikkakunta : Helsinki

Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja   Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja I_icon_minitimeTo Kesä 12, 2008 2:17 pm

Jatkoa edelliseen.

---

"Smack smak" maiskutin oriille ja annoin pohkeita. Olimme metsän siimeksessä. Edessä oli mainio laukkasuora. Olimme ravanneet jo jonkin aikaa, joten eiköhän se riittänyt alkulämmittelyiksi. Oriin laukka nousi kuin vettä vain. Tunne oli aivan ihana, kuin istuisi taivaassa. En tiennyt Títon olevan laukkapainoitteinen, joten annoin oriille tilaa juosta, pidensin ohjia hieman. Ori innostui kuitenkin tästä ja laukkasi niin lujaa kuin pääsi. Ajattelin alku olla harjoistuslaukassa, mutta jouduin nousemaan kevyeeseen laukan käydessä nopeaksi ja vaikeaksi istuttavaksi. Nyt ymmärrän miksi hän varasti hevoset, tuumin ja nautin ilmavirrasta. Ori painoi niin lujaa kuin pääsi. Suora oli onneksi pitkä, joten minulla ei olisi kiirettä hiljentää, vielä. Suora teki loppuaan, joten päätin hiljentää. Ori ei kuitenkaan ollut samaa mieltä kanssani. Yritytksistä huolimatta Títo painoi sieraimet suurina kohti peltoa, saman hullun peltoa joka oli aikaisemmin minut saanut kiinni. Ei Títo ei, toivoin mielessäni, mutta mitään ei ollut tehtävissä. Tie jatkui ja vaihtui soraksi. Sorasta se vaihtui pellon mullaksi, joka lenteli takanamme. Harja hulmuten ori painoi suoraan kohti sinistä möykkyä. Mies oli pellolla! Hän nousi seisomaan ja heilutti nyrkkiään. Hänen vierellään oli mönkijä. Voi ei, ajattelin ja toivoin, että mies väistäisi. Otin ohjat tiukalle, hyvälle tuntumalle ja ohjasin oriin väistöliikkeeseen. Mies kiiruhti traktoriinsa ja huusi ohimennen, ettei tämä ollut mikään laukkarata tai ratsastuskenttä. En voinut vastat, sillä minulla oli täysi työ pysyä oriin selässä. Tuuli kiisi ohitsemme, muutama lintukin levähti lentoon silkasta pelosta. Kuului kova töräys, kun mies käynnisti mönkijänsä. Hän kiihdytti vierellemme vesipyssynsä kanssa. "Uskallakkin ampua hevostani tuolla" sanoin uhaten ja kannustin oriita laukkaamaan aina lujempaa ja lujempaa, pois mönkijän luota. Mies vain nauroi, mutta pien hänen naurunsa hyytyi. Mönkijän rengas ajoi kuoppaan jonka vuoksi mönkijä heitti kuperkeikan. Mönkijästä puuttui turvakaari, sillä kylähullusta se oli turha paino mukana. Hän jäi tuhannen kilon mönkijän alle. Yhtäkkiä Títo hiljensi. Ehkä sille riitti laukka jo? Títo ravasi hetken aikaa ja käänsin oriin kohti miestä. Kiinnostus voitti pelon. Sillähetkellä, kun olimme kohdalla, miehen iho oli valahtanut vitivalkoiseksi, maassa oli verta sekä jotakin epämääräistä mössöä. Mössön seasta erotin yhden -kauhean asian. Hänen jalkansa oli murtunut, käsi viiltäytynyt irti ja nyt koko keho oli muussina. Hänen mönkijänsä oli täynnä teräviä osia, jotka olivat lävistäneet tämän elottoman kylähullun yhdessä sekunnin murto-osassa. Veri valui miehen kasvoilla, maahan tuli verivanoja. Aloin tuntea oloni pahaksi, en kestänyt katsoa tätä elotonta miestä enään hetkeäkään. Hän oli kuollut, eloton, pelkkä muisto enään. Hänestä oli jäljellä vain mössöä, pää sekä verta, ei muuta. Títo oli hikinen, kävelimme yhdessä takaisin tallille. Miten kerron tästä muille mietin ja toisti koko matkan mielessäni, sillä minuahan luultaisiin tämän jälkeen hulluksi, murahaajaksi?! Päätin päättäväisenä jättää asian vain minun sekä Títon salaisuudeksi. Oloni oli heikko, surullinen sekä masentunut. Kaikki tuntui muistuttavan valkeasta naamasta, verestä.. Kaikkein pahin oli miehen ilme, rytistynyt pää. Koko kallo oli ollut säpäleinä, kun mönköjän koko runko oli painautunut voimalla sen päälle. Mitä jos ruumis jää pellolle, kauhistelin muttei aikaa ollut paljon enään kauhistella. Talli loisti jo näkyvissä, alle sadanmetrin päässä. Olisimme pian keskellä iloisia katseita sekä käsiä. Tänään oli talutuspäivä, joten pieniä lapsia säntäsi tallille usein isona vuotona. En voinut näyttää nyrpeää naamaa tänä päivänä, sillä muuten olisin pilannut muiden mielen, oli siis parasta unohtaa koko asia, tai lähteä tallilta pilaamatta muiden mieltä. Sandy ilmestyi pien vierelleni ja kertoi kuinka ihanaa Arcanilla oli mennä. Tunnustin vain mieleeni, etten kuunnellut. Mieleeni ei mahtunut muuta kuin ruumis, jos en olisi laukannut pellon halki mies eläisi. Riistinkö hänen elämänsä? Se saattoi olla totta, mutta suljin sen ajatuksistani. Nyökkäsin vain haikeasti Sandylle. Hän oli huomannut heti, että jokin oli pielessä, olisin tavallisesti selittänyt mitä teimme maastossa ja kysellyt tunnista, nyt vain nousin haikeana selästä ja talutin sanomatta mitään, hiljaisena Títon karsinaan. Riisuin varusteet ja harjasin sanaakaan sanomatta. Kysyin vain, oliko Arcan hoidettu kuntoon. Sandy nyökkäsi, mutta poistui paikalta sitten. Hän oli peruspirteä ihminen, jonka masentaisin pian huonolla mielläni. Soitin äidilleni, joka tulisi hakemaan minua. Sain kuitenkin puhua vain vastaajalle, sillä äitini oli ilmeisesti kokouksessa tai muussa vastaavassa. Masentavalla mielellä ei ollut mukavaa kävellä kotiin, mutten keksinyt muutakaan. Kotimatka taittui hitaasti kulkien. En oikaissut miehen pellon poikki, vaan kiersin kaukaa maantien viertä kulkien.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/hafay
Jasmin
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jasmin


Viestien lukumäärä : 50
Join date : 09.06.2008
Ikä : 29

Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja   Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja I_icon_minitimeTo Kesä 12, 2008 2:48 pm

WOWZ, aivan mahtava tarina! Mukavan pitkä ja yllättäviä käänteitäkin tapahtui. Ansaitsit juuri 150v-e ja 11pistettä!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli
Tanja
Ratsuponi
Ratsuponi
Tanja


Viestien lukumäärä : 154
Join date : 10.06.2008
Ikä : 29
Paikkakunta : Helsinki

Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja   Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja I_icon_minitimeKe Kesä 18, 2008 9:42 am

No hui kauhistus Tanjan hoito num. 3

"Noniin, tulehan sieltä" sanoin ja nykäisin hieman riimunarusta. Títo oli viivytellyt viisi minuuttia tarhan ulkopuolella sen sulkemisen jälkeen. Arcan mutusteli tyytyväisenä aidan toisella puolella kasvavaa ruohoa. Títoa selkeästi harmitti, että se joutui töihin, kun Arcan sai jäädä mutustelemaan makeita heinän korsia. Aurinko kuumotti jo selkään, mutta tuskin kuuma haittaisi tätä egypti peräistä hevosta. "Noniiin" sanoin tuskastuneesti ja yritin repiä oriita eteenpäin. Ori vain käänsi päätään haikeasti. "Uaah. Sandy hoitaa Arcania" selitin oriilleni, Títolle. Aikaa kului, Títo ei liikkunut. Olin istahtanut kauan aikaa sitten jo maahan istumaan. Näin kuinka Jasmine saapui autollaan tallille. Hän pysähtyi vierelleni ja kysyi, mitä minä täällä istun, eikö minun pitäisi olla satuloimassa jo Títoa ja lähteä ratsastamaan. "No on hieman hankalaa, kun tämä ei liiku" sanoin naurahtaen ja nykäisin Títon päätä itseeni päin, jottei se nyhtäisi ruohoa. "Jääräpää" Jasmine vastasi ja kysyi, mitä jos satuloisin ja suitsisin Títon tässä? "Joo, hyvä idea, voitko tuoda suitset, menen ilman satulaa" kysyin inosta puhkuen. Jasmine nyökkäsi ja ajoi tallille asti. Muutaman minuutin kuluttua hän saapui suitsien kanssa. "Kiitos" sanoin ja otin suitset vastaan. "Eipä mitään" Jasmine sanoi hymyillen ja lähti takaisin tallille. "Noniin Títo" sanoin ja nousin seisomaan. "Eiköhän lähdetä" tuumasin ääneen ja riisuin riimun kaulalle. Oli tosin riskialtista laittaa hevonen kuntoon tien reunassa, mutta mennään tänään Títon ehdoin. Saatuani riimun kaulalle, nostin suitsen Títon pään korkeuteen. Se avasi suunsa autuaasti, joten ongelmia ei tullut, ainakaan vvielä. Nostin niskahihnan korvien taakse, kiristin hihnat ja suljin soljet. Lopuksi otin vielä riimunarun pois kaulalta, ripustin sen aidalle. Arcan ei onneksi harrastanut riimujen tai riimunarujen syömistä, joten hyppäsin selkään huoletta. Títo hieman säikähti ja lähti rivakkaasti eteenpäin. "Pruut" sanoin rauhoittavasti ja pysäytin hevisen. Käänsin oriin ympäri, kohti metsää.

Jatkuu tänään vielä. Ohjelma alkoi, kirjoitan myöhemmin loppuun.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/hafay
Janita
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Janita


Viestien lukumäärä : 22
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28

Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Arcanin hoito numero 1   Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja I_icon_minitimeKe Kesä 18, 2008 10:15 am

Oli aurinkoinen aamu kun hyppäsin sändystäni. Mustat hiukseni sojotti sinne ja tänne.
- Huohh...
Voihkaisin ja aloin harjata hiuksiani. Lopulta kun nekin oli siistit katoin kelloa.
- Ainiin..
Sanoin nopeasti ja puin nopeasti ratsastushousut päälleni ja juoksin keittiöön. Siellä äiti teki eväitä.
- Meen tänään tallille, sain arabin hoitsukseni!
Karjasin kovaan ääneen. Äitini katsoi minua ja heitti eväspussin. Laitoin sen reppuun kypärän, hanskojen ja sokeri palojen sekaan.
- Menen nyt, heippa!
moikkasin äidilleni ja menin ulos. Talli oli ihan lähellä, pellon toisella puolella. Kävelin sinne aika reippaana ja kun tulin ovista sisään näin siellä punahiuksisen naisen.
- Hei, olen Sanna-Maria, sanokaan vai Sandyksi!
Iloisena tulin ja esittäydyin. Nainen katsoi minua ja piti pesupoksissa vuonohevosta.
- Hei, olen Jade. Tallin toinen omistaja, ja tuolla toimistossa on Jasmin, mene sinne kyseleen kun nyt minun pitää katsoi tämän tamman jalat kun ontu eilen.
nainen sanoi ja hymyillen lähdin kävelemään tallikäytävien ohitse toimistoon. Siellä istui nainen lukien lehteä.
- Hei, olen Sandy! Sinä kai olet Jasmin?
kysyin uteliaana ja istuin penkille ja heitin reppuni kaappien alle.
- En, olen Tanja
nainen, tai siis tyttö nainen sanoi.
- Aijaa, sen Arcanin omistaja!
nopeasti huudahdin ja melkein pomppasin kattoon.
- Joo-o, ja odotan yhtä tyttä jo varmaan viikon!
tyttö tuhahti ja selasi lehteä.
- Se olen minä, anteeksi myöhästymeni, on ollut kiireitä.
Sanoin ja tunsin mahassani kivun, olin tahallani jättänyt tulematta kun ujostelen paljon.

- no hyvä! Mennäämpi hakemaan Arcan
selävsti Tanja sanoi.
Iloisesti nyökkäsin ja mentiin ulos. Arcan seisoi jonkun valkoisen orin vieressä.
- Tuo on Tito, toinen hevoseni
Tanja sanoi ja hymyilin mentimme tarhan ovelle ja otin Arcanin kiinni. Yhäkkiä pupu hyppäsi pensaasta ja juoksi suoraan Arcanin tarhan ohitse. Ori pelästyi ja sinkosi pukkilaukkaan tarhan ympäri.
- Arcan on vähän arka..
Tanja sanoi ja meni tarhan sisään ja haki orin. Otin sen riimunnarusta kiinni ja talutin orin varovasti sisään.
Sisällä harjasin sen käytävällä ja Tanja auttoi varustoimisessa. Ilosena hain kypäräni ja hanskat ja nousin orin selkään ja tanja talutti meidät kentälle.

Hetken käveltiin kenttää ympäri kun tajusin että ori on kauhean herkkä. Otin ohjat käteeni ja annoin hennot pohkeet. Ori siirtui reippaaseen raviin ja vaihdoimme suuntaa. Hetken päästä nostin laukan ja mentiin isolle pääty ympyrälle laukkaamaan. Sitten Tanja pystytti esteet ja hyppäsimme hienosti!

Illalal oltiin tehty ilta talli ja menin kotiin.

(Lyhyt tuli kun on kiire.)
Takaisin alkuun Siirry alas
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja   Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja I_icon_minitimeKe Kesä 18, 2008 10:23 am

Joo-o, kiire taisi olla. Yritä saada Arcanin luonnetta enemmän kuin pupujussi. Saat kuitenkin 40v€ 2p
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Sponsored content





Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja   Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja I_icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Arcanin ja Títon hoitopäiväkirja
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Sueño-talli :: Hoitopäiväkirjat :: Yksäreiden hoitopäiväkirjat-
Siirry: