Sueño-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Sueño-tallin foorumi.
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Danin hoitopäiväkirja

Siirry alas 
3 posters
KirjoittajaViesti
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Danin hoitopäiväkirja   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeTi Kesä 10, 2008 5:48 pm

Tänne sitten Danin hoitaja(t) kirjoittavat hoitotarinansa tongue
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Peteruska
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Peteruska


Viestien lukumäärä : 51
Join date : 18.06.2008
Paikkakunta : Orimattila :D

Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Hoitopäivä 18.6.2008 Keskiviikko Danin Ensinäkeminen   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeKe Kesä 18, 2008 7:15 pm

Pyöräilin hiekkatietä pitkin tallille päin missä minun uusi hoitsu odottaisi minua.Olin kuullut sen olevan Ori nimeltä Danielin Lento tutummin Dani.Se oli Suomenhevonenkin .Olin innoissani, ori täytti kaiken haluamani, se oli Suomenhevonen, ja ratsastettava ja paras mahdollinen väri päällään.Äkkiä jarrutin kun tulin tein haaraan.Kyltissä oli tienviitta Vasemmalle .Siinä luki: Ratsastustalli Sueno.Laitoin jalkani polkimelle ja menin vauhtiin.Pian näkisin Danin ! Vatsassani kihelmöi .Olin innoissani.Pian alkoi ensimmäinen metsälaidun katsoin sinne , mutta siellä ei ollut ketään.Pysähdyin taas .Näin tallin edessäni.Sen ympärillä oli Laitumia ja Kenttä.Laitoin pyöräni nojaamaan puuta vasten.Astelin hitaasti talliin ja katsoin sisälle.Se oli niin kaunis talli että menin tallin sisälle.Näin kyltit karsinoiden edessä ja etsin Danin kyltin.Mutta en löytänyt sitä.Pian Jade huomasi minut ja käveli taakseni ja laittoi kätensä olkapäälleni ja sanoi "Hei ja tervetuloa Ratsastustalli Suenolle!".Hätkähdin ja käännyin.Näin Jaden , tallin toisen omistajan ja hymyilin tuolle ja sanoin "Hei olen Danin hoitaja joka aloitti juuri , missä Dani on ?"Kysyin ihmeissäni.Jade naurahti ja sanoi "Olet Tammatallissa , Dani ei ole tässä tallissa missä on tammoja ,sehän tulisi hulluksi ja liika orimaiseksi jos se olisi täällä" .Nolostuin ja olin kysymyässä jotain mutta Jade ehti ensin "Dani on metsälaitumella , voin tulla mukaasi ottamaan Danin kiinni ja auttamaan sinua sen kanssa ."Hymyilin ja sanoin "Kiitos paljon , ja olen varma että apu kelpaa ensimmäiseen päivääni".Kävelimme Jaden kanssa yhdessä Oritalliin.Jade avasi oritallin ovet ja melkein suuni loksahti auki oritallin hienoista paikoista."Täällä on Danin karsina"Sanoi äkkiä Jade ollen vasemman puolen ensimmäisen karsinan luona."Okei"Sanoin ja menin karsinan luokse.Katsoin karsinaan hetken.Heräsin taas unelmsitani ja otin Danin Riimunnarun.Lähdimme sitten metsälaidunta kohti.Pian olimme laitumen ovella .Astelin sisälle Jaden kanssa.Katselin ympärilleni.Katseeni pysähtyi mustan ison möhkäleen luokse joka oli varjossa.Katsoin sitä ja pian sieltä asteli Suomenhevonen.Se oli Dani!Olin melekin pyörtyä kun näin hoitsuni, Danin kävelevän minua ja Jadea kohti.Pian Dani seisoi Jadne ja minun edessäni."No ota se kiinni"Sanoi Jade hymyillen.Menin Danin pään luokse ja otin sen riimusta kiinni.Laitoin riimunnarun kiinni Danin riimuun ja talutin sen aidan portille päin.Dani käveli rinnallani reippain askelin korvat hörössä eteen päin.Jade avasi portin ja minä ja Dani astuimme portin toiselle puolelle.Pysäytin Danin .Se pysähtyi heti viereeni.Se katsoi laidunta korvat hlrössä ja hörisi jotain pientä."Tule mennään"Sanoi Jade pian ja lähti kävelemään talli kohti."tule Dani"Sanoin orille ja talutin sen reippaasti Oritallia kohti.Se käveli reippain askelin vierelläni korvat sojottivat sinne ja tänne .Pian saavuimme Oritalliin ja talutin Danin tallikäytävälle.Se katsoi karsinoihin mielen kiintoisena oliko tallissa muita hevosia.Pian se ymmärsi että se oli yksin tallissa.Kun olni kääntänyt laitoin Danin kiinni tallikäytävälle ja irroitin riimunnarunm illä olin sen taluttanut."Tässä on Danin harjat, ja harjat ja muut varusteet löytyvät sitten Satulahuoneesta"Jade sanoi ja ojensi minulle Danin harjapakin.Otin sen ja laitoin sen nojaamaan talliseinää vasten.Avasin harjapakin ja otin sieltä kumisuan ja aloin harjailemaan sillä sitten oria.Ori tykkäsi ja pärskähti tyytyväisen oloisena."Jade , hoidan tällä kertaa vain Danin "Sanoin Jadelle ."Ihan hyvä koska tyhmää olisi heti ainakin minusta mennä ratsastamaan kun ei edes tunne kokonaan hevosta"Jade sanoi ja käveli satulahuoneeseen.Jatkoin harjailua ja olin pian hoitanut sen kokonaan huokasin ja katsoin sitten dania.Se näytti puhtaalta ja hyvin voivalta.Enään olisi kaviot.Otin harjapakista kaviokoukun ja menin kavion luokse.Pujotin käteni kavion ympärille kuin pitää ja pyysin että Dani nostaisi sen.Dani oli samaa mieltä että kavio pitäisi nostaa.Se nosti sen ilman väittelyitä."Hyvä Poika!"Sanoin Danille kun putsasin ensimmäistä kaviota.Siirryin sittne toiseen kavioon ja sekin nostettiin kiltisti.Pian olin putsannnut jokaisen kavion .Hymyilin ja taputin oria kiitoksesti ihanasta päivästä.Halasin sitä.Se pärskähti tyytyväisenä hoidosta ja siitä että joku viitsi olla sen kanssa ja eikä sillä olisi kiire.Irroitin Danin irti ja talutin sen riimusta karsinaan.Taputin vielä hetken sitä karsinassa.Astuin karsinasta sitten ulos mutta katsoin sitten vielä hetken iki ihanaa hoitsuani , Dania.Menin vielä Jaden luokse ja sanoin "Minun pitää lähteä nyt mutta Dani on hoidettu kamat viety paikoilleen"Sanoin ja lisäsin vielä "Heippa!"."Heippa!"Vastasi Jade .Astelin tallista pois.Menin pyöräni luokse ja ajattelin että olin tehnyt oikean valinnan ottaessani Danin hoitsukseni. Loppu
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/estetallistar/
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Danin hoitopäiväkirja   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeKe Kesä 18, 2008 7:23 pm

Todella mukava, ja käytät kivoja sanoja tarinassasi. Kappalejakoa kaipaisin vähäsen. Ja, jos tahot ratsastaa Danilla, käyppäs kattoo hoitajille sivun hinnastot Wink Varustevuokra, kannattaisin. Todella mukavastasi, ja viihtyisästä tarinastasi saat 100v€ ja 5p Wink Voit kuvata Danin luonnetta vähän enemmän? Tykkään puhetyylistäsi, puhut hyvin paljon jotkut muut eivät viitti tai ei jaksa tehä tällein kuin sinä Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Peteruska
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Peteruska


Viestien lukumäärä : 51
Join date : 18.06.2008
Paikkakunta : Orimattila :D

Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: 22.6.2008 <333 Ensimmäinen Ratsastus Kerta Danilla   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeSu Kesä 22, 2008 12:37 pm

Auto ajoi pihaan.Avasin oven ja astuin autosta ulos."No tulen hakemaan sinut sitten kun soitat"Sanoi äitini ja katsoi minua."Okei, moikka!"Sanoin äitilleni ja laitoin oven kiinni.Äiti vilkutti perääni ja vilkutin takaisin ja astelin sitten reippain askelin Oritalliin.
Dani laittoi päänsä ulos karsinasta ja hirnahti minulle ystävällisesti."se tunsi minut!"Sanoin ja punastuin , mutta menin reippaasti Danin luokse.Rapsutin sen ruskeaa vähän likaista päätä."Mennään tänään ratsastamaan" .Sanoni hymyillen Danille.ori nosti päätään ja minun käteni liukui sen pään päältä pois."Hassu"Sanoin sille ja katsoin hymyillen Dania.Kävelin Satulahuoneeseen kantaen suitset,satulan ja harjapakin Danin karsinan eteen .Avasin Danin karsinan oven .ori hörähti lämpimästi ja katsoi minuun.Se käveli luokeni tyytyväisenä ja antoi minun ottaa sen kiinni.Otin riimusta kiinni ja taluytin Danin tallikäytävälle ja laitoin sen tallikäytävälle kiinni.Dani katsoi minua ja pärskähti .Otin harjan ja aloin harjaamaan sitä.Noin puolentunnin päästä Dani oli valmis .Siltä oli otettu kaviot ja harjattu kaikki kohdat.Dani pärskähti ja kuopaisi maata levottomasti."Kohta lähdetään maastoon!"Sanoin Danille ja taputin sitä .
Otin satulan ja satulahuovan ja laitoin satulahuovan Danin Selkään ja siihen satulan .Hivutin ne oikeaan kohtaan selkää ja laitoin Satulahuovan kiinni satulaan.Menintoiselle puolelle ja taputin päätä riuhtovaa Dania , jonka mielestä satulan laittaminen ei ollut kivaa puuhaa.Laskin satulvyön alas ja menin toiselle puolelle.Dani yritti peloitella minua näykkimällä ja luimimalla mutta mitäpä siitä välittää!Laiotin satulavyön kiinni löysälle ja otin Danin Meksikolaiset suitset ja avasin ne suitsi paketista.Dani katsoi niitä hörökorvin kuin äskön se ei olisi tehnyt mitään.Menin Danin pään vierelle ja avasin Riimun edestä auki ja pujotin ohjat Danin kaulalle.Ori tutki innokkaasti Suitsia löytyisikö niistä tammojen hajuja mutta ei löytynyt.Vain sen omia hajuja.Tarjosin pian kuolaimia Danille ja Dani otti ne kiltisti vastaan.Se Haukotteli kuolaimet suussaan ja pärskähti.laitoin soljet kiinni."Odota laitan kypärän päähäni."Sanoin Danille ja laitoin ruskean kypäräni päähän.
Talutin Danin ulos.Kiristin satulavyön ja nousin sen selkään.Dani tuntui varmalta ja mukavalta.laitoin jalustimet kunnon kokoiseksi ja otin ohjat pienelle tuntumalle.Pyysin käynnin ja Dani lähti kävelemään tietä pitkin .Se käveli rennosti korvat hörössä pää alhaalla.Annoin ohjaa mutta pidin kuitenkin ohjaa myös kädessä jos tapahtuisi jotain.Dani pärskähti tyytyväisenä noin 15 minuutin päästä.Keräsin ohjat.Dani alkoi heti kuunnella minua.annoin ravipohkeet ja Dani "lensi" raviin ja alkoi ravata pitkin nopein askelin.Taputin sitä ja sanoin "Hyvä Poika" .Aloin keventämään ravin tahdissa.Dani katsoi tietä hörökorvin ja pärski vähän väliä.Mukaiduin Danin ihanaan reippaaseen raviin .Se oli kuin lumottu.Pyysin sitten vasempaa laukkaa ja Dani totteli ja se lähti laukkaamaan reipasta laukkaa eteen päin.Menin seisomaan jalustimille mutta pian laskeuduin ja pyysin ravin kautta käynnin.Dani präskähteli tyytyväisenä.Näin polun joka johti metsään.Ohjasin danin sinne ja se käveli reippain askelin polulle.
Taputin oria ja annoin vähän löysempää ohjaa kiitokseksi.Ori katsoi eteen päin tarkkaavaisena.Polku oli purupohjainen.Se johti välillä ylämäkeen ja alamäkeen.Pian pysäytin Danin, järvenrantaan!Tie oli viennyt järven rantaan!Taputin oria ja laskeudui.Otin orilta satulanpois ja laitoin sen puutavasten.Huomasin pian saunan järven rannalla."eli tämä on tallin oma uittamis tai joku sellainen"Sanoin ja menin danin selkään.Olin riisunut itseltäni kengät pois jalasta.Pyysin Danin järveen.Dani meni rannalle minä kyydissä ja katsoi vettä hölmistyneenä.Se kuopaisi vettä ja kahlasi sittne ravissa veteen että vesi lensi!Meinasin horjahtaa veteen Danin selästä mutta onneksi ehdin ottamaan harjatupon käteeni.Dani pysähtyi veteen ja katsoi vettä.se vetäisi ohjat löysemmäksi ja alkoi juoda vettä tyytyväisenä mikä oli siten rintaan asti.Käänsi pian rantaa kohti Danin ja Dani käveli sinne reippain askelin.Rannassa se pärskähti ja tulin aslas selästä.Ori ravisteli vedet pois ja pärskähti.Hain satulan ja laitoin sen danin selkään .Nousi takaisin ratsaille.Otin ohjat ja lähdimme kävelemään tallia kohti.Dani pärskähteli matkalla paljon ja sen korvat olivat koko ajan hörössä.Huomasin että se oli nauttinut ratsastuksesta.
Pysähdyimme Oritallin eteen ja tulin alas satulasta.Nostin jalustimet ja löysäsin satulavyön.Talutin Danin tallikäytävälle ja laitoin sen oman riimun kaulalle ja otin suitset pois.En laittanut riimua kiinni kun olihan Dani kiitoksen velkaa kun meillä oli niin hauska ratsastusretki.laitoin satulahuoneeseen suitset suitsipaketissa ja menin Danin luokse.Dani rapsutteli päätään jalkaansa ja pärskähti.Otin satulan sen selästä ja vein senkin Satulahuoneeseen omalle paikalle.Kävelin porkkana kädessä Danin luokse.Dani katsoi minua korvat hörössä .Ojensin porkkanan Danille ja se otti sen heti.Taputin Dania tyytyväisenä ja aloin harjaamaan sitä.Se rouskutteli porkkanaa tyytyväisenä.Kun olin harjannut laitoin riimun kiinni ja talutin Danin metsälaitumelle.Se katsoi matkalla tyytyväisenä ympärilleen huiskuttaen häntäänsä.
Avasin portin ja päästin danin vapaaksi laitumelle.Se käveli laitumen muualle päähän.Dani pärskähti laitumella ja se kaikui.Hymyilin ja laitoin portin kiinni.tallustin talliin ja putsasin Danin karsinan , muistellen meidän ihanaa ensimmäistä ratsastusretkeä.Sitä en unohtaisi, en koskaan <33 .Vein kamat paikoilleen ja soitin äitilleni.Äitini oli pihassa jo 5 min kun olihan meiltä vain 3,1 km tänne.Menin autoon ja aloin kertomaan tarinaa äidilleni. Loppu

Ps. Voi olla kirjotus virheitä mut anteeksi niistä :S Ja Kappalejako ei oo mulla hirveen hyvää Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/estetallistar/
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Danin hoitopäiväkirja   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeSu Kesä 22, 2008 2:43 pm

Todella mukava tarina, ja hyvin otat mukaan Danin luonetta. Kaipan pituutta, ja yksityiskohtia enemmän. Esim, olisi voinut laukka vaiheessa ori lähteä kauheeseen kiito tai jotain? Very Happy Aconia, mut todella hyvä! Saat.. 90v€ sekä 5pistettä.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Peteruska
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Peteruska


Viestien lukumäärä : 51
Join date : 18.06.2008
Paikkakunta : Orimattila :D

Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: 23.6.2008 Dania hoitelemassa   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeMa Kesä 23, 2008 7:47 am

Auto ajoi tallipihaan ja pysähtyi oritallin eteen.Avasin oven ja tulin ulos autosta ja sanoin äitilleni "Moikka!"ja laitoin oven kiinni.Kävelin talliin ja otin ensi töikseni Danin karsinan siivouksen.Hetken etsiskelin lanta kärryjä ja pian löysin sen ja lantalapion/haravan.Vein lantakärryt Danin karsinaan joka oli tyhjä.Siellä ei ollut Dania joten arvasin sen olevan metsälaitumella.Tuumasta toimeen.Aloin siivoamaan pirteänä karsinaa.1h päästä olin siivonnut karsinan .Olin putsannut puruista lannat ja pissat,vesiautomaatin,Suolakiven ja kaura-astian.Vein alnnat lantalaan ja hain uutta purua kottareihin.Mitäköhän menisin tänään Danin kanssa ?Ajattelin ja otin purua kottareihin .Viimeksi maastossa joten tänään kentällä voisi mennä koulua, ajattelin taas ja hymyilin pienesti.Jätti sitten ajatukset sikseen ja vei purukärryt Danin karsinaan .Kaatoi purut karsinaan ja levitti ne.Vei kottarit ja haravan oikeille paikoilleen.Hymähti ja otti riimunnarun Danin karsinan edestä.Lähti kävellen kohti metsälaidunta jossa Danin pitäisi olla.
Metsälaitumen luona aloin huutelemaan Dania "Danii !Tänne poika".Pian Dani ravasi luokseni korvat hörössä.Sen askel oli mukavan pehmeän näköistä.Dani pysähtyi eteen.Yritin tarttua riimusta mutta Dani sai ihme ajatuksen ja lähti nelistämään pois minusta leikkisästi."Dani!"Sanoin sen perään ja hymyilin.Odotin portin luona Dania.ori viskoi päätään leikkisesti kun se käveli luokseni.Pian se pysähtyi luokseni ja tartuin sen riimusta kiinni.Laitoin riimunnarun kiinni , mutta Dani ei pitännyt siitä ettei se saannut jekuttaa minua.Se tyytyi kuitenkin siihen.Avasin portin ja talutin Danin ulos.Lähdin taluttamaan sitä tallia kohti .Dani katseli ympärilleen tyytyväisenä ja katsoi välillä minuunkin.Taputin Dania kaulalle ja sanoin "Hassu poika olet vielä".Naurahdin.
Pian olimme tallipihassa.Talutin Danin Oritalliin käytävälle ja laitoin sen kiinni.Taputin sitä.Kävelin satulahuoneeseen ja hain harjat .Kun kävelin Danin luokse , se oli ottanut riimunnarun suuhunsa ja piti siitä tiukasti kiinni."Irti"Sanoin Danille ja otin riimunnarua sen suusta pois.Pian Dani avasi suunsa ja tömpsähdin maahan."auuh..."Sanoin maasta ja nousin ylöäs riimunnaru kädessäni.Laitoin riimunnarun Danin karsinan eteen ja menin harjapkin luokse.Avasin sen ja otin sieltä harjan.Dani katseli perääni ja arvelin että se mietti minusta "Mitä miksi noin helposti kaadut ja suutut ? Ja missä se mun tämän päiväinen porkkana on ?" Naurahdin ajatukselle ja aloin harjaamaan Dania.Kaivoin taskustani jotain ja Dani käänsi päänsä katsoen korvat hörössä taskuun.Kaivoin sieltä esiin porkkanan ja annoin sen Danille.1h päästä Dani oli harjattu ja kaviot otettu.Sen karva kiilsi .Hymyilin lopputulokselle.Kävelin Danin kaulan luokse ja rapsuttelin Dania.Se oli ollut harjauksenn ajan kiltisti mutta nyt sen korvat sojottivat sinne ja tänne.
Hain Danin koulusatulan ja koulusuitset ja laitoin Danin selkään koulusatulan.Liu'utin satulan oikeaan kohtaan ja menin laskemaan toiselta puolelta vyön.Samalla katsoin miten satulahuopa oli mennyt ja laitoin sen oikein.Menin toiselle puolelle ja laitoin satulavyön kiinni löysälle.Katsoin välillä Dania mutta se ei ollut moksiskaan koulusatulasta.Avasin suitset suitsipaketista ja katsoin hienoja kanki koulaimia hetken.En ollut eläissäni nähnyt niin hyvässä kunnossa kanki-kuolaimia.Avasin Danin riimun ja laitoin kaksois ohjat sen kaulalle.tarjosin sitten Danille kuolaimia ja se otti ne reippaasti suuhun.Se haukotteli samalla tavalla koko ajan kun laitoin viimeksikin suitsia kiinni.Haukotus,haukotus ja niin edelleen.kun olin varustanut koulutarvikkeisiin Danin laitoin itselleni kypärän päähän ja otin kouluraipan.
Talutin Danin kentälle.Laitoin portin kiinni ja talutin Danin keskihalkaisijalle.Kiristin vyön ja nousin selkään.Dani katsoi minua odottavasti että milloinko saisi lähteä kävelemään.Laitoin jalustimet oikean kokoisiksi ja annoin käynti pohkeet.Pidin pienesti kaksois ohjista kiinni mutta annoin Danin venytellä päätään.Dani kuunteli koko ajan mutta meni kuitenkin koko ajan rennosti.Se pärskähti tyytyväisenä ja katseli vähän sinne ja tänne.Pian olimme menneet kolmekirrosta käyntiä ja otin ohjat tuntumalle.Dani nosti päänsä ja alkoi melkein heti menemään koottua käyntiä.Hymyilin mutta annoin merkiksi että vielä ei ollut kootun käynnin aika.Tein voltteja käynnissä ja pohkeen väistöä.Dani ensimmäisillä pohkeen väistöillä yritti estee pohkeenväistöt ja teki pari pientä käynti pukkia.Pysyin kuitenkin kyydissä ja pyysin reippain mielin taas pohkeen väistöä.Menin Pitkät sivut Pohkeenväistössä ja lyhyet sivut menin kootussakäynnissä ja tein keskelle voltin.Dani tyytyi pian tehtäviin ja pärski kovaan ääneen.
Pyysin ravin Danilta ja Dani lähti kiltisti raviin.Annoin sen mennä kolmekierrosta vapaata ravia mutta viimeisellä suoralla se halusi mennä reippaampaa ravia ja lähtikin hurjaa vauhtia.tuurilla sain sen rauhalliseen raviin ja jatkoi samaa harjoitusta kuin käynnissäkin.Dani pärski tyytyväisenä ja pian se sai uusia laukka-apuja ja sen sellaista.
Vaihdoimme laukassa suunnan ja annoin sitten laukanvaihto avut Danille.Dani pomppasi ilmaan ja vaihtoi laukan.Se pärskähti.Sen "Kuola" valui sen suusta ja sitä oli menny sen jalkohin ja rintaan.Annoin sitten parin laukkakierroksen päästä käynti avut ja annoin pitkä ohjat.Dani pärski tyytyväisenä ja oli tyytyväinen työhönsä.Seheitteli päätään ja pian se taas oli venyttämässä sitä.Taputin Dania joka oli hiestä märkä , olin kait antanut vähän liikaa työtä.
Kävelimme noin neljäkierrosta että Danin sykelaskeutuisi tavalliseksi.Käänsin sen keskihalkaisijalle ja pysäytin sen siihen.Dani pärskähti ja vielä kerran taputin sitä ja tulin alas. Dani rapsutti päätään polveensa ja pärski tyytyväisenä.Löysäsin satulavyön ja nostin jalustimet.Taputin Dania ja nostin sen pään ylös alhaalta.Dani katsoi minua hörökorvin ja vaahtoavin suin."Mennään talliin saat pesun tänään."Sanoin Danille ja talutin sen kentän portille.Avasin portin ja talutin Danin oritalliin käytävälle.Laitoin riimun sen kaulalle ja otin suitset siltä pois."Kertaakaan et tarvinnut raippaa, ihme"Sanoin ja taputin Dania ja annoin sen taas olla niin että sen riimu oli kiinni eikä turpa solki kiinni.
Pesin suitset ja vein paikoillensa.Otin Danin selästä satulan ja irrotin sen satulahuovasta että satulahuopa jäi sen selkään.vein Danin satulan omalle paikoilleen.Tulin takaisin Danin luokse ja otin satulahuovan sen päältä ja laitoin oman kassini viereen , että muistaisin viedä sen kotiin pesettäväksi.Dani oli katsonut koko ajan perääni.Se katsoi nytkin minua.Hymylin ja menin sen pään luokse.Silitin sen päätä ja laitoin sne riimun kiinni.Talutin Danin sen omaa vauhtia pesukarsinaan ja alitoin kiinni sen sinne.Dani katsoi minua hetken ja pärskähti.otin letkun ja avasin sen hanasta ja laskin sopivaa vettä danin päälle.Pesin vedellä Danin pois hiestä ja Dani oli isihen tyytyväinen.Se pärski eikä ollut sellainen joka pelkäisi vettä.Pian olin kastellut sen vedellä ja otin maasta hikiviilan.Otin vettä pois Danista ja dani katseli minua ja pärski tyytyväisesti.Se kuopaisi jo maatakin ,että nyt se haluaisi puhtaaseen karsinaan talliloimi päällä.otin Danin oman talliloimen ja tulin sen luoke talliloimi käsissäni.Hetitin Danin selkään loimen ja laitoin sen oikeiaan kohtaan ja laitoin sen kiinni.Irrotin Danin Pesukarsinasta ja talutin sen karsinaan tyytyväisenä loimi päällä.Taputin sitä vielä hteken karsinassa ja sanoin sille "nähdään".Suljin karsinan oven ja lakaisin tallikäytävän.Soitin äitilleni joka oli pian pihassa.Vein satulahuovan ja kypäräni mukanani .Astelin autoon ja lähdin.Loppu

Ps.Tuli vähän pitkä :DJa voi olla taas kirjotus virheitä! Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/estetallistar/
Jasmin
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jasmin


Viestien lukumäärä : 50
Join date : 09.06.2008
Ikä : 29

Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Danin hoitopäiväkirja   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeKe Kesä 25, 2008 9:21 am

Ihan hyvähän tuo oli! ;D Tällä kertaa saat 95v€ ja 8pistettä.

P.S. Voisit vielä loppuvaiheessa tarkistaa tekstisi kirjotusvirheiden varalta. Voisit saada enemmän rahaa ja pisteitä!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli
Peteruska
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Peteruska


Viestien lukumäärä : 51
Join date : 18.06.2008
Paikkakunta : Orimattila :D

Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: 11.7.2008 Perjantai Estepäivä   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitimePe Heinä 11, 2008 8:35 am

Metsä oli hiljainen kun astelin kohti tallia.Ihan kuin se nukkuisi vielä.Hymyilin ja astelin ori talliin.Kun astelin tallin kaikki hevoset laittoivat pään ulos karsinasta, jopa Dani.Dani laittoi korvansa höröön ja hirnahti minulle tervehdykseksi.Hymyilin ja kävelin reippaasti Danin karsinan luokse."heippa poika " Sanoin Danille ja otin riimunnarun sen karsinan ovesta.Avasin karsinan oven.Dani otti päänsä pois sieltä mihin se oli sen laittanut.Se höristi korvansa ja asteli luokseni.Kävelin sen luokse ja silitin sen kaulaa. Voi että minulla oli ollut ikävä Dania.Purskahdin melkein itkuun kun näin sen taas pitkästä aikaa.Laitoin riimuun kiinni Riimunnarun ,avasin oven auki ja lähdin taluttamaan ulos harjauspuomille Dania.Dani lähti karsinasta reippaasti vierelläni , ymmärtäen että tänään sillä olisi tekemistä, eikä vain seisoa karsinassa tai laitumella tekemättä mitään.
Käänsin Danin oikein päin Harjauspuomille ja laitoin sen kiinni.Dani katsoi minua kiltisti ja seisoi lämpimässä auringon paisteessa tyytyväisenä.Se pärskähti laiskasti ja heilutteli häntäänsä ötököiden saamiseksi pois itsestään.Taputin Dania kaulalle ja kävelin sitten talliin hakemaan Danin harjat.Harjapakin kun kannoin Danin luokse se katsoi minua hetken ja pärskähti .Otin harjan ja aloin harjaamaan Dania.Se seisoi koko harjaus ajan kiltisti paikoillaan tyytyväisenä.Pian se oli harjattu.Otin kaviokoukun ja menin ensimmäisen kavion luokse ja pyysin Dania nostamaan sen.Dani nosti kavion ja sain putsattua sen hyvin."Hyvä poika" Sanoin ja menin toisen kavion luokse ja pyysin Dania nostamaan sen.Dani laittoi korvat luimuun ja teeskenteli ettei sitä kaviota voinnut nostaa.Olin päättäväinen ja pyysin koko ajan uudelleen ja lopulta Dani nosti sen , ja hyvin.Dani pärskähti.
Hain satulan ja suitset.Satula oli estesatula ja suitset olivat meksikolaiset olympia kuolaimilla.Laitoin danin selkään satulan ja Dani luimahti ja yritti pelotella minua mutta mitäpä tuosta välittää.Pujotin satulan oikeaan kohtaan ja alitoin satulavyön löysälle kiinni.Dani luimisteli ja vähän liikkuikin koko ajan levottomasti.Se näköjään halusi jo että lähtisimme .Katsoin vähän aikaa kentälle ja näin siellä olevan jotain 60-90 cm esteitä pystyssä.Juuri sopivia esteitä, ajattelin päässä ja aloin aukomaan meksikolaisia suitsia suitsi paketista.Pian en olivat avattu.Laitoin Danin riimun sen kaulalle ja ohjat kaulalle.Dani katsoi suitsia vähän ihmeissään mutta otti kuolaimet reippaasti suuhun.Laitoin soljet kiinni ja hain kypärän ja turvaliivin tallista.Laitoin ne päälleni ja otin maasta oman esteraippani ja lähdin taluttamaan Dania kentälle.
Dani käveli vieressäni reippaasti mutta katseli ympärilleen ihan kuin ei olisi nähnyt mitään muuta kuin tallin sisäpuolelta.Sen korvat liikkuivat koko ajan eri suuntiin mutta sitten selaittoi ne höröön.Avasin kentän portin ja talutin Danin sisäpuolelle kenttää.

-Jatkuu-
jatkuu siis heti kun kerkeen jatkaa .... :/
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/estetallistar/
Peteruska
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Peteruska


Viestien lukumäärä : 51
Join date : 18.06.2008
Paikkakunta : Orimattila :D

Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Perjantai Estepäivä Jatkoa :D   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeTi Heinä 15, 2008 10:38 am

-Jatkoa-

Talutin Danin keskelle kenttää .Kiristin vyön , ja sain sen yllättävän helposti.Laitoin jalustimet alas ja nousin Danin selkään .Se liikahti, mutta pysäytin sen ja aloin mittailemaan jalustimia.Sillä aikaa Dani katseli ympärilleen.Se pärskähti ja heilutteli päätään.Pian olin valmis ja annoin ohjaa ja pyysin käyntiä Danilta.Dani lähti liikkeelle korvat kuuntelu -asennossa , löysässä käynnissä kenttää ympäri.Se pärskähti ja vetäisi päänsä alas.Tuurilla , ohjat pysyivät kädessäni.
Kolmen käynti kierroksen jälkeen aloin keräämään ohjia ja kokoamaan Dania kasaan.Dani nosti päänsä ja laittoi korvansa tyynesti eteen päin .Se alkoi kävellä reippaasti, miltein se tuntui ravilta!"Maisk, maisk!" Maiskutin ja pyysin ravia Danilta, ja se lähti viilettämään todellakin kovaan raviin.Ensimmäisessä kierroksen mutkassa melkein luiskahdin alas kun Dani teki ilhmeellisen käännöksen.Rauhtoittelin ravia vähän pienemmäksi ja Danikin tyytyi siihen.Pärskähti ja heilutteli päätään alas ja ylös.
Pian ohjasin sen 50 cm esteelle.Se nosti itsestään laukan mutta jarruttelin sen raviin.Esteen lähettyvillä menin esteistuntaan ja valmistauduin hyppyyn.Annoin enemmän pohjetta.Dani loikkasi esteen nätisti ja pehmeästi.Esteen jälkeen tuli pukkisarja ja lensin sieltä alas.Dani lähti ravaamaan kenttää ympäri kun minä olin maassa kysymysmerkki pääni päällä.Nousi maasta ja aloin mennä Danin luoske rauhtoittavasti.Yritin pysäyttää Dania ja onnistuin tuurilla.Dani katsoi minua ja pärskähti.Nousin selkään ja menimme samaa estettä jonkin aikaa.

-Jatkuu-
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/estetallistar/
Peteruska
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Peteruska


Viestien lukumäärä : 51
Join date : 18.06.2008
Paikkakunta : Orimattila :D

Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Perjantain Päättyminen :D 11.7.2008   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeMa Heinä 21, 2008 10:52 am

-Jatkoa-

"pärskh..." Kuului Danista ja taputin sitä kaulalle.Se veti ohjat ja alkoi kävelemään uraa pitkin.Hymyilin , ajattelin jo mitä seuraavaksi kokeilisimme, tietty 80 cm estettä! Keräsin taas ohjat ja Dani nosti päänsä ja alkoi taas hieman kuumua.Annoin ravi pohkeet ja Dani lähti reippaaseen raviin.Sen askeleet olivat vähän pehmenneet mutta kuumat kuitenkin.Pyysin sen laukkaan ja se lähti laukkaamaan reippaasti.Ohjasin sen 80cm pystyesteelle .Annoin pohkeita ja Dani alkoi mennä kovaa vauhtia laukkaa.Pian hyppäisimme estee.Loikka, loikka , se tuli! Dani loikkasi korkealta mutta pehmeästi.Olin unhotanut mennä esteistuntaan , mutta loikka ja maahan tulo oli niin pehmeät ettei siitä olisi pystynyt tippumaan."Hyvä Dani" sanoin Danille ja taptuin sitä kaulalle laukassa.Ohjasin sen oitis kahdelle 80cm esteelle jotka olivat peräkkäin.Dani pärskähti ja annoin taas heiman pohkeita että esteille olisi sopiva tempo, pidätin ja Dani hyppäsi ja menin oitis esteistuntaan.Dani laittoi korvansa höröön ja nautti kun se sai hypätä jälleen.Huomasin sen pitävän esteistä.Sepärskähti ja loikkasi seuraavan esteen pehmeästi."hyvä Dani!" sanoin ja menin esteitä.En huomannut Jasminen tuloa .
Äkkiä joku taputti ja havaduin.Laitoin danin raviin ja katsoin ympärilleni.Dani pärskähti ja huomasin Jasminen.Hymyilin sille.Annoin Danille käynti avut ja annoin pitkät ohjat, tämä riittäisi tältä päivää."Hei" Sanoin jasminelle ja Jasmin vastasi takaisin "Hei , menit taitavasti" .Punastuin hiukan , taitavasti, kukaan ei ennen ollut kehunnut minua esteillä, ehkä vähän koulussa mutta ei muussa."kiitos" Vastasin ja löysäsin selästä satulavyötä.Dani präskähteli tyytyväisenä ja heiroi päätään jalkaansa.Annoin pohkeita ja se lähti kävelemään kenttää ympäri laiskasti.Se oli uupunut vähän, ainakin vähän( xP ) .Jasmin katsoi Dania ja sanoi sitten "Pese se ja laita sitten vaikka karsinaan , mutta minun täytyy mennä auttamaan Emppaa ja Vildeä , he menevät maastoon ja lupasin mennä mukaan ,Heippa!" "Heippa" Vastasin ja pysähdyin keskelle kentää Danin kanssa.Tulin alas satulasta, löysäsin satulavyön ja talutin Danin kentänportille.Dani pysähtyi ja laittoi päänsä alas ja pärskähti kentän ovella.Avasin portin ja talutin Danin kentältä ulos.Dani pärskähti uudelleen ja pysähtyi odottamaan minua.Talutin sen sitten talliin , pesukarsinaan (oritalliin Very Happy ) ja laitoin riimusta sen kiinni pesukarsinaan.Taputin sitä ja otin siltä suitset pois .Putsasin kuolaimet ja laitoin ne roikkumaan naulaan , en viennyt niitä vielä pois.Kävelin takaisin Danin luokse ja taputin sitä kaulalle, se oli hiessä, ja huomattavasti.Menin satulan luokse ja irroitin satulavyön irti.Dani katsoi minua mutta ei piitannut mitä tein.Se vain sulki silmänsä ja pärskähti.menin toiselle puolelle ja nostin satulavyön satulan päälle ja otin sitten Danin selästä satulan pois.Kannoin sen kuitenkin staula huoneeseen ja irroitin satulasta , hikisen satulahuovan ja laitoin satulan omalle paikalleen .Laitoin satulahuovan reppuni viereen että ottaisin sen taas kerran pesuun.Menin takaisin Danin luokse , taputin sitä taas ja otin suojat irti sen jaloista .Vein ne suitsien kanssa omille paikoilleen.Menin sitten Danin luokse ja otin letkun ja aloin päästämään sopivaa vettä.dani katsoi vettä hetken joka valui , mutta sitten se tajusin että helpottaisin sen oloa.
Vesi valui Dania pitkin kun kastelin sitä.Se präskähti ja tyytyi siihen.Se pärski ja pärski mutta se ei liikahtanut yhtään.se sulki silmänsä ja "mumisi" jotain.Pian olin pessyt sen , ja kuivannut ja dani heräsi nähtävästi unestaan.Se pärskähti.Laitoin letkun paikoilleen ja menin Danin pään luokse.Rapsutin sitä ja irroitin sen sitten irti riimunnaruista ja talutin riimusta sen omaan karsinaan.Annoin vielä päätteeksi sille porkkanan ja se rouskutti sen tyytyväisenä."Nähdään Dani" Sanoin ja suljin oven ja menin ulos hoitopuomin luokse ja katsoin jätinkö siihen mitään.Menin sitten talliin ja otin reppuni ja satulahuovan.Lähdin sitten kävelemään kohti kotia.

-loppu-

ps.Loppuun kirjoitettu .D
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/estetallistar/
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Danin hoitopäiväkirja   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeTi Heinä 22, 2008 2:59 pm

Aika mukavan oloinen tarina :'D Danikin hyppäs aika nätisti näköjään (: Mua nauratti toi (xP) kohta :'DD Saisit vähän olla aktiivisempi ja tehä jotain vaihtelevaa Danin hoitopäiväkirja 732574
Saat tästä nyt Hmm.. Danin hoitopäiväkirja 504379
200v€ ja 20pistettä!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Peteruska
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Peteruska


Viestien lukumäärä : 51
Join date : 18.06.2008
Paikkakunta : Orimattila :D

Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: 22.7.2008 Tiistai , Hoitopäivä   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeTi Heinä 22, 2008 3:27 pm

Astelin talliin reppu selässä ja kädessäni Danin puhas satulahuopa.Olin pessyt sen viime kerrasta , silloin olimme menneet esteitä.Tänään Dani saisi viettää vähän leppoisampaa päivää , nimittäin tänään hoitaisin Danin, putsaisin sen kaikki varusteet.Astelin reippain askelin satulahuoneeseen ja otin valjasrasvan, sienen, vettä kulhoon ja Danin suitset ja satulan.Astelin tavaroiden kanssa vähän vaikeasti sen karsinan ovelle ja pidikkeelle missä voisi pitää satulaa ja suitsia.Aloitin satulan putsaamisesta.Meni noin 15min kun Dani työnsi päänsä ulos karsinasta ja hörisi takanani.Hätkähdin ja käännyin.Silitin Danin pehmeää tupraa ja sanoin Danille "heippa poika" .Hymähdin ja jatkoin puuhiania.Danikin veti päänsä karsinaan ja alkoi tekemään siellä jotain.Noin 30 min päästä Satula oli putsattu satularasvalla ja päälle oli laitettu satulaöljy.Laitoin Satulahuovan kiinni satulaan ja vein satulan takaisin ja tulin sitten takaisin Danin karsinan luokse.Aloin nyt tuuraamaan suitsia."pärskh!" kuului takaani, se oli tietysti Dani.Se katseli kun hinkkasin jotain ihme tavaraa (kun suitsissa ei ollut tavarat tai muutkaan oikeissa paikoissa , irroitettuina ).Se hönkäisi ja veti takaisin päänsä karsinaan.Se ei todellakaan tajunnu mitä tein.Naurahdin pienesti ja jatkoin hommiani. Pian olin putsannut suitset.Lisäsin vielä valjasöljyn.Aloin sitten kiinnittelemään suitsien osia.
-30 minuutin päästä-
"ääh, jos tua meni tuohon ja tuo tuohon , niin mikä menee tähän ?Eikun ..." sanoin ja väsäsin suitsia.Kerta kaikkiaan pian huomasin etten osannut laittaa suitsien osia kiinni toisiinsa!Huokaisin ."eikun nyt tiedän!" Sanoin nopeasti ja aloin kiinnittelemään osia .Pian niistä tulikin suitset! Lisäsin vielä kuolaimet ja ohjat ja vein ne omille paikoilleen paketoituna.Vein muutkin tavarat paikoilleen.Nyt , nyt saisin hoitaa Danin! Otin sen harjapakin ja vein sen orin luokse.Astelin karsinaan harjapakki ja riimunnaru kädessä.Dani katsoi minua hetken ja pärskähti.Menin sen luokse, otin sen riimusta kiinni ja laitoin riimunnarun siihen kiinni ja laitoin riimunnarulla Danin kiinni karsinaan .Otin harjan ja aloin harjaamaan sitä.
-1h päästä-
Olin harjanut Danin ja hymyilin tulokselle .Se oli harjattu, kaviot otettu .Hymyilin ja taputin Dania.Se oli koko ajan ollut oikein kiltisti.Se oli ollut paikoillaan ja nostanut kaviot kun pyydettiin.otin taskustani porkkanan ja annoin sen Danille.Se söi sen tyytyväisenä ja pärskähti.Päästin sen irti ja taputin vielä kerran sitä.Se katsoi taas taskujani ja toivoi siellä olevan porkkanoita.Naurahdin ja kävelin sitten Danin luota pois.laitoin tavarat paikoilleen."huh, kello on jo tuon verran !Minun pitäisi olla jo kotona!" Sanoin ja otin reppuni ja lähdin sitten tallilta reippain askelin*
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/estetallistar/
Peteruska
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Peteruska


Viestien lukumäärä : 51
Join date : 18.06.2008
Paikkakunta : Orimattila :D

Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Torstai , hoitopäivä <3   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeTo Heinä 24, 2008 10:57 am

Heräsin aikaisin aamulla kotoa ja lähdin tallille kiireesti, unhodin tietty eväät kotiin , mutta tuurilla olin syönnyt aamupalan.Jalassa minulla oli housut , kun ratsastushousut olivat pyykissä.Pian olin tallin pihassa ja käveli oritalliin.Siellä oli satuloita käytävillä , suitsia, harjojakin oli.Myös Danin karsinalla ! Kävelin reippaasti Danin karsinaan.Karsinan ovi oli auki, dani sidottu kiinni ."Hei poika" Sanoin Danille , mutta pian Danin toiselta puolelta tuli vähän iso , ja kookas nainen ja sanoi "Hei, oletko sinä se Danin hoitaja ?" .Hämmästyin kysymystä mutta vastasin silitellen Danin kaulaa , " Hei, juu olen" vastasin .Mutta en käsittänyt mitä se teki Danin luona.Äkkiä Jade ilmestyi karsinan ovelle ja sanoi "Hei Peteruska^^" , "Moi Jade " Sanoin."Ai ihmetteletkö miksi Danilla on hoitaja nyt vaikka sinä olet sen hoitaja ?" jade kysyi , ja vastasin "Juu vähän ihmetyttää" Punastuin hiukan koska nianenkin kuuli sen.Jade naurahti ja sanoi "Pidän heille tänään tunnin joten Mari (nainen , iso ja kookas ) saa tänään mennä Danilla " .Minä katsoin Jadea suunnilleen suu auki ihmeissäni." Okei" vastasin .
Pian Dani ja muut hevoset olivat lähteneet tunnille.
-jatkuu-
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/estetallistar/
Jasmin
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jasmin


Viestien lukumäärä : 50
Join date : 09.06.2008
Ikä : 29

Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Danin hoitopäiväkirja   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeTo Heinä 24, 2008 4:17 pm

Vvoiii, jo toinen kerta kun unohdan vastata aikaisempaan hoitoviestiin! >D No annan v€ja pisteettässä välissä nyt tuohon aikaisempaan tarinaan.

Saat 50v€ ja 15pistetä. : D Laiskistuitko sitä kirjoittaessasi?
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli
Peteruska
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Peteruska


Viestien lukumäärä : 51
Join date : 18.06.2008
Paikkakunta : Orimattila :D

Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: 3.8.2008 Maastoilemaan !   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeSu Elo 03, 2008 9:00 am

Kävelin tallille reippaasti, koska en ollut juuri pitkiin aikoihin käynnyt hoitamassa Dania.Minulla oli sitä oria kamala ikävä .Mutta nyt näkisin sen taas (<333).Kävelin ori talliin ja Jade oli harjaamassa tallikäytävällä Alia.Ali seisoi tyynesti siinä , mutta yritti samalla järsiä jotenkin riimunnaruja jotka pitivät siitä kiinni."hei Peteruska^^!Onnea , olet Heinäkuun Hoitaja!" jade sanoi nopeasti ja katsoi minua hymyillen.Säpsähdin kun Jade sanoi 'Heinäkuun hoitaja' ! Olin hihkua riemusta mutta en tehnyt niin.Sisälläni oli iloinen tunne."Kiitos " Vastasin takaisin."Haluaisitkos tänään lähteä mukaan maastoon, kun olen menossa sinne Alin kanssa ?" Jade kysyi ja hymyili."juu voin lähteä" Sanoin innokkaasti ja otin Danin tallikäytävälle kiinni , mutta kauemmas Alista."Dani katsoi minua ihmeissään kun olin vain ottanut sen karsinasta.Se alkoi kuopia maata .Tömäisin pienesti Dania ja sanoin "Ei!" sille komentavasti ja se lopetti heti kuopimisen ja alkoi seisomaan orimaisesti paikoillaan.No ,danihan oli ori joten , ihan tavallisestihan se nyt seisoisi.Aloin harjaamnaan Dania .Pian olin harjannut sen , samoin Jade oli harjannut Alin.Laitoin satulan Danin selkään ja dani käveli pari sivu askelta toiseen suuntaan missä minä en ollut.Laitoin satulavyön tavallisesti kiinni.Dani luimahteli kun kiristin vähän satulavyötä mutta ei sen pahempaa .Ali oli jo valmis.Laitoin Danille suitset jotka se antoi laittaa kiltisti päähän.Menin vielä satulahuoneeseen ja otin kypärän päähäni ja laitoin sen kiinni.Otin raipan ja menin Danin luokse ."Oletko valmis ?" Jade kysyi ja vastasin "Juu" .Talutimme pollet ulos ja kiristimme satulavyöt.Dani näykkäisi minua kun kiristin satulavyötä ja pelotteli mutta mitäs siitä.Nousin selkään ja laitoin oikeat jalustimet .Jade oli jo tehnyt ne .
-jatkuu-
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/estetallistar/
Peteruska
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Peteruska


Viestien lukumäärä : 51
Join date : 18.06.2008
Paikkakunta : Orimattila :D

Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Jatkoa maastosta :D   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeMa Elo 04, 2008 10:23 am

"Pärskh! " sanoi ali ja heittelehti päätään tallipihassa.se kuopaisi levottomasti maata ."Oletko valmis ?" Jade kysyi ja hymyili ystävällisesti Alin selästä.Dani Pärskähti ja vastasin "olen" .Annoin pohkeet ja Dani lähti kävelemään reippaasti kohti maastoa.ali taas jäi köntystelemään ja käveli hitaasti."Onko Ali kiva ?" Kysyin jadelta ja Jade vastasi "Kyllä se on ihana , issikathan ovat" ."Olen aina haaveillut omaa islanninhevosta" Sanoin ja hymyilin.Katsoin eteen päin. vähän ja käänsin taas pääni kohti Alia ja Jadea." No ota Ali hoitsuksesi" Sanoi yht äkkiä Jade ja virnisti.Dani pysähtyi äkillisesti ja jäi syömään puun lehtiä ."Hei Dani!" Sanoin orille ja annoin pohjetta.Ali ja Jade olivat jo ehtineet mennä edemmälle kuin me."Kohta käännytään metsäpolulle , se menee pitkän lenkin mutta se tekee vain hyvää Danille ja Alille" Jade sanoi ja käänsi Alin pienelle polulle ja otti ohjat käteensä.Käänsin Dani polulle mutta se lähti menemään vain eteen päin soratietä missä olimme oleet."Dani!" Sanoin Danille ja potkaisin vähän kovempaa sen kylkiin.Se hätkähti ja lähti kävelemään Alin perässä.Ihme ja kumma mutta Ali ei tehnyt mitään vaika välillä Danin turpa osui sen lavalle.Olimme kävelleet jonkin aikaa reippaasti ja tie näytti olevan vain ylämäkeä ja alamäkeä.Välillä se kääntyi jyrkästi."Otetaan ravia nyt jonkin aikaa "Sanoi jade ja vastasin "Oikein " , "Valmis ?" Jade kysyi , "Valmis" Sanoin ja siirryimme raviin.Dani pärskähti ja tyytyvi raviin koska olimme kävelleet kauan.Äkkiä Ali muutti askeleensa passi/raviksi ja meni aivan omaa sekoitusta "Prrt soo " Sanoi Jade selästä ja rauhoitteli Alia , mutta Ali lähti ryntäämään laukkaa , välittämättää Jaden käskyistä.Danikin hätääntyi ja nosti laukan .Äkkiä se teki pukin ja lensin maahan.Tuurilla en osunnut kiveen joka oli aivan nenäni edessä .Nousin siitä maasta ja katsoin ympärilleni.En nähnyt Dania, Alia tai Jadea.Lähdin kulkemaan polkua eteen päin .Menin pari ylämäkeä ja pian edessäni oli Dani, se oli jäännyt ohjista kiinni puun oksaan .Se pomppi pystyyn puuta vasten mutta mitään ei tapahtunut.Menin rauhallisesti Danin vierelle , mutta Dani vilkuili minua mutta ei tehnyt mitään pahaa.Se rauhoittui .Otin varovasti ohjat irti ja lähdin taluttamaan sitten rauhassa Dania , sinne suuntaan mihin osoitti Alin kavionjäljet.
Aurinko paistoi pilvettömältä taivaalta , mutta metsän puut suojasivat aurinkoa."Ei tästä tule mitään " Sanoin ja nousin Danin selkään.otin ohjat ja lähdimme käynnissä suunnistamaan polkua pitkin.Äkkiä näin edessäni Jaden ja Alin.Jade istui kivellä pitäen Alin ohjista kiinni.Ali hirnahti Danille ja Dani höristi korvansa ja hirnahti takaisin."Te tulitte!" Sanoi Jade äkkiä ja katsoi minua ja Dania hymyillen ."Kun Dani tiputti minut ja ja ..." Sanoin mutta Jade sanoi äkkiä "Ei sillä mitään kerro matkalla sitten.Jatketaan maastolenkkiä, tästä on vielä kaksi ylämäkeä ja menemme taas hiekka tielle"."Hyvä on " Sanoin " Pelkkää käyntiä ja ravia "Huikkasin Danin selästä.Jade meni Alin satulan luokse ja nousi selkään.Ali pärskähti heilauttaen päätään tyytyväisenä.Lähdimme kävellen sitten jonkin aikaa kunnes siirryimme raviin.Ravasimme kauan , huomaamattamme, että olimme jo hiekkatiellä.Siirryimme käyntiin ja annoimme pitkät ohjat.Dani pärski tyytyväisenä ja venytti kaulaansa.Se oli täysin hiessä."miten pitkä lenkki oli ?" Kysyin Jadelta ja Jade vastasi "Sellainen 10km "."Okei" Sanoin ja katsoin Alia hetken kunnes katsoin taas tien loppua.Olimme tallilla.Pysäytin Danin tallin pihaan ja laskeuduin alas.Taputin Dania kaulalle , mutta se taas alkoi hinkkaamaan päätä minuun.Naurahdin ja talutin pian Danin pesukarsinaan.Laitoin sen kiinni riimulla sinne ja otin siltä varusteet pois.Se pärskähti tyytyväisenä ja olin varma että sillä oli kivaa tänään!Pesin sen ja se piti siitä.Vein sen karsinaan ja lähdin pois.-loppu-

Ps. Voisinko ottaa lomaa nyt ?
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/estetallistar/
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Danin hoitopäiväkirja   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeMa Elo 04, 2008 12:57 pm

Mukava tarina! Very Happy Itse kyllä kaipaisin vähän enemmän yksityis kohtia ^_^ Esim kun olitte metsässä, varmasti vilkuilit ympärillesi ja oreist joku olisi säikähtänyt lintua? Very Happy Tässä oi hyvä tää tippuminen ja katoamienen, tykkään. Saat. 200v€ ja 20p (:
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Peteruska
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Peteruska


Viestien lukumäärä : 51
Join date : 18.06.2008
Paikkakunta : Orimattila :D

Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: irtohypytystä!   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeTi Elo 05, 2008 12:09 pm

Aamulla Kotonani

"riiiiinnng!" Soi herätys kelloni ja laitoin pääni tyynyn alle.'en jaksa vielä nousta' sanoin ."Peteruska^^ nouseppas jo sängystä! " huusi äiti talon toisesta päästä ja huusin takaisin "Vielä viisi minuuttia!" .Äiti hymyili ja keitti lämmintä puuroa keittiössä.Ihan selvästi puuron tuoksu tuli huoneeseeni ja sai minut nousemaan, oikein pakotti!Nousi sängystäni ja laitoin ratsastushousut jalkaani ja , kutistuneen nalle t-paidan päälleni.Kävellin sitten pois huoneestani , tukkani oli aivan sekaisin , ja näytti kuin olisin tullut myrkystä, suoraan tornadon sisältä!"No vauhtia lähdemme jo kohta Linnanmäelle!" Sanoi äiti, silloin muistin! Olin sanonnut Jadelle että voisin liikuttaa Danin ja harjata alin ! "Sori mutta olen luvannut hoitaa tänään kaksi pollea , ja niissäkin on puuhaa" Sanoin äitille ja otin lämmintä puuroa kulhooni ja menin istumaan ruokapöytään." No mitä isäsi sanoo ?" Äiti kysyi ja tuli itsekkin pöytään syömään puuroa.Äkkiä pikkuveljeni tuli ulkoa , ja paiskaisi oven kiinni." Sanokoot mitä sanoo mutta minä menen tallille!" Sanoin ja söin puuroni loppuun." ja sitä paitsi minun pitäisi olla jo siellä" Sanoin ja kävelin sitten muiden kamojeni luokse , ja otin ne." Laitoin reppuusi eväät ja kypärä on kiinni siinä." sanoi äiti ja vastasin sitten :"Oikei , moikka" , ja paumautin ulko oven kiinni.Menin pyörälleni ja huomasin renkaan olevan puhki."Himputti" Sanoin ja tyypyin sitten 3km kävelyyn tallille.Lähdin kävelemään reippaasti kohti Ratsutalli Suenota .

Tallille perillle päästyäni

"Olen , olen tallilla " Sanoin ja juoksin sitten oritalliin.Menin kävellen satulahuoneeseen johon jätin omaan kaappiini reppuni ja ratsastuskypäräni."Sinua , sinua ratsastuskypärä en raahaa enään koskaan kotiin !" Sanoin virnistäen ratsastuskypärälleni.Otin Alin harjapussin ja otin orin käytvälle .Dani laittoi päänsä karsinasta ja hörähti minulle.Ihan kuin se olisi suuttunut minulle siitä että harjasin Alia, koska se luimahti ja veti päänsä karsinaan takaisin ja alkoi touhuta siellä jotain.Jatkoin Alin harjaamista ."Pam , pam , pam!" kuului Danin karsinasta.Nimittäin Dani kuopi ovea vasten ja hirnahti orimaisesti karsinastaan.vein Alin karsinaan takaisin.vein Alin harjat ja hain Danin suitset ja harjapakin.Laitoin naulaan roikkumaan suiset ja harjapakin jätin maahan.Kävelin rieppaasti Danin karsinan luokse , ja pamaukset vain sen kovenivat."Danii" Sanoin rauhoittavasti.Avasin oven ja Dani peruutti nopeasti kolme askelta ja nosti päänsä ylös ja korkealle."Soo poika" Sanoin ja kävelin orin luokse .Se pärkähti ja nuuhki minua hetken ennen kuin maistoi sormeani, ja se sattui!"Dani!" Sanoin naurahtaen orille.Otin sen riimusta kiinni ja maiskutin ja se lähti kävelemään vierelläni tallikäytävälle.Laitoin sen kiinni tallikäytävälle ja se präskähti tyytyväisenä , heitellen päätään.Naurahdin pienesti kunnes aloin harjaamaan ruunaa.Se yritti katsoa taakseen minuun (aika varmasti ) ja muualle taakseen mitä siellä tapahtui.Se pärskähti ja yritti narskuttaa narua .Se otti sen (narun ) suuhunsa ja luimahti eikä päästäyt irti.

-jatkuu-
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/estetallistar/
Peteruska
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Peteruska


Viestien lukumäärä : 51
Join date : 18.06.2008
Paikkakunta : Orimattila :D

Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Kentälle! -jatkoa-   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeTi Elo 05, 2008 7:38 pm

"Dani!" Sanoin Danille ja yritin irroittaa sen suusta riimunnarua jota se piti kovin suin suussaan.Se päästi kuitenkin siitä pian irti .Se käveli sivu askelia ja ...Ja astui varpaitteni päälle! Melkein kiljahdin mutta tuurilla pidin mölyt mahassani."Dani, dani siirry!" Sanoin ja tönäisin oria ja se liikahti kaksi sivu askelta toiseen suuntaan."hassu Dani, mitä tekisin ilman sinua" Kysyin Danilta hymyillen ja rapsutin sen kaulaa.Halasin lopsuksi sitä koska en käsittänyt mitä tekisin ilman sitä, varmaan olisin sisällä mökättämässä ja lukemassa läksyjä!! Booring! Tuo ei tulisi kuuloonkaan.Sain myös viestin Jadelta joka kirjoitti näin :Hei! Kun kyselit toiseksi Hoitsuksesi Veraa voit ottaa sen , hoida sitä hyvin ! -Jade .Hymyilin .Kävelin Danin eteen.Mutta äkkiä Dani alkoi luimia ja katsoen taakseen.Äkkiä se nousi pystyyn ja lennähin pepulteni maahan.Hätkähdin ja vedin käsi voimillani itseni taakse päin.Katsoin Danin takse pelokkaana ja huomasin Alin!!Ali oli v Danin takana , päässyt karkuun karsinasta ja puraissut Dania Lavalta , kovaa.Dani tuli etujaloilleen ja potkaisi Alia vihaisesti varottaen.Ali meni taakse päin ja peruutti kunnes osui takaseinään.Menin Danin taaske (vähän uhkarohkeasti) ja nappasin samalla Alin riimun.Dani peruutteli epäluuloisesti ja näytti siltä kuin se potkaisisi kohta uudelleen.Menin reippaasti Alin luokse , mutat kuitenkin rauhallisesti.Ali katsoi minua korvat luimussa , yrittäen pelotella minua näykkäisemällä ilmaan. Monesti toistui pelottelu ja potkinta mutta pian käteni sai otteen Alin etuharjasta ja menin sen pään luokse , pujoittaen nopeasti riimunsen päähän.Dani oli vilkullut koko ajan taakse päin ja sen korvat eivät olleet hievahtaneetkaan luimuuden - asennosta .Se kuopaisi päätään levottomasti ja käveli eteen päin.Nyt olisi mahdollisuus saada Ali karsinaan ! sanoin mielessäni ja otin ravin Alilla.Ali lähti tölttäämään perässäni ja "mursi" sen raviin.Se Ravasi salamannopeasti karsinaansa ja päästin sen sinne, riimu päässä.Dani hirnahti kovaan orimaiseen ääneensä ja pärskähti.Sen korvat leppyi taas höröasentoon ja se pärskähteli vielä kolme kertaa.Laitoin Alin karsinan oven kiinni ja tarkistin että se meni kiinni.Menin Danin pään luokse ja katsoin Dania hetken "Äskön olit piru, ja nyt enkeli" sanoin ja aloin rapsuttamaan Danin korvan takaa josta se piti paljon.Se pärskhti ja heilutti päätään.Olin harjannut sen , ja menin ottamaan suitset.Avasin turvalta Danin riimun ja alitoin ohjat sen kaulalle.Dani käänsi päätään taakseen huomaten että Ali oli nyt karsinassaan.
Otin sen päästä kiinni ja pujotin suitset sen päähän.Se avasi suunsa nätisti ja antoi laittaa kuolaimet.Otin kypärän hoitajakaapistani ja pujotin sen päähän.Otin myös nurkasta kouluraipan ja irroitin riimunnarut ja riimun Danista .Dani nykäisi päänsä alas ja hieroi päätään tyyynesti jalkaansa.Otin sen ohjista kiinni ja talutin sen kentälle ,se käveli vierelläni tylsistyneesti ja rauhallisesti , eikä yhtään sillä ollut mieltä lähteä menemään.Suljin kentän portin ja talutin sitten Danin kentän keskelle.Otin sen ohjista varman otteen ja punkaisin kohti sen selkää."tämä, on , raskasta " Sanoin .Pääsin vaikeasti Danin selkään .
Hymyilin ja annoin Danille käynti pohkeet jolloin Dani lähti kävelemään kiltisti oikeaan kierrrokseen.Kolmen kierroksen jälkeen aloin kasaamaan tylsistynyttä Dania ja se meni kokoon melkein .Mutta ennen kuin aloin tekemään jotain , katsoin purema kohtaa josta oli lähtenyt karvat , mutta iho oli pysynnyt , eli ei paha."Maisk!" Sanoin maiskuttaen ja pyysin Danin raviin.Sen ravi oli pompottavaa ja ensimmäisessä karteessa melkein tipuin, onneksi hevosille on keksitty harja! Dani pärskähti ja laittoi päänsä kaarrelle , mutta ei se siinä kauaa pysynnyt kun orhi alkoi heitellä päätään leikkisästi.Pian pää palasi kuitenkin takaisin paikoilleen , eli kaarelle .Dani lähti koottua ravia ja se meni kuin unelma! Pyysin volttia Dnailta ja se luonnistui kuin unelma , niiin muutkin voltit ja ympyrät. Sitten siirsin sen käyntiin ja pyysin pohkeen väistö mutta, mutta tämä ori , ei siitä pitännyt ja heitti peräpäätään ilmaan ja luiskahdin alas.Jäin kuitenkin roikkumaan ohjista ja nousin kävelemään Danin vierellä.Dani pysähtyi ja käänsi päänsä minuun.Sen ilme , olisittepa nähneet! Se näytti niin kauniilta , Rapsutin sitä kunnes taas kapusin selkään ja pyysin uudelleen ja uudelleen pohkeenväistöä , mutta pukki oli tulos , mutta kertaakaan en lentänyt.Dani nähtävästi tykkäsi pukittamisesta enemmän.Pian pyysin siltä vielä kerran pohkeenväistöä mutta peräpäätä Dani heitti mutta kun näpäytin sitä raipalla niin se lähti menemään pohkeenväistöä ja pärskähti.Se kuunteli minua .Etkö voi käsittää leikkiä ? Danin päässä varmastikkin pyöri.Hymyilin ja pyysin ravin ja tein voltteja .Pari kertaa tein myös pohkeen väistöä ja se luonnistui kuin unelma.Olin varma että Dani, oli ainoa jolla oppisin tekemään pohkeenväistöt kunnolla.
Pian olimme ratsastaneet tunnin Ravia ja käyntiä , koottuna,peräänannossa ja kauniisti mennen.Koko tunti oli sujunnut hyvin.Otin loppukäynnit ja annoin ohjaa Danille jolloin se venytti päänsä.Se pärskähteli ja hinkkasi päätään välillä jalkaansa.Se oli tyytyväinen kuin minäkin.Menimme pari kierrosta käyntiä kunnes tulin sen selästä alas.Taputin sitä kaulalle ja talutin sen talliin ja harjasin sen.Se oli aivan puhki .Se pärskähteli kun otin suitset pois ja laitoin sen karsinaan.Vein varusteet paikoilleen ja lähdin kohti kotia.

-loppu-
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/estetallistar/
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Danin hoitopäiväkirja   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeTo Elo 07, 2008 5:48 pm

Tästä saat miinusta, ja pahasti! Very Happy Aloit harjaamaan ruunaa?! Ei meitä yleensä tollaset virheet haittaa, mut Dani on ori xD
Tästä syystä, oot niin hyvä hoitaja niin et saa mitään Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Peteruska
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Peteruska


Viestien lukumäärä : 51
Join date : 18.06.2008
Paikkakunta : Orimattila :D

Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Hoitamaan <3 31.8.2008   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeSu Elo 31, 2008 3:49 pm

Astelin tallinkäytävälle ja pysähdyin siihen.Henkäisin syvään ja päästin ilmavirran ulos itsestäni.Dani kääntelehti karisnassa ja sen pää tuli pian ulos .Se höristi korvansa minuun ja hörähti.Sen jälkeen se ravisteli päätään ja veti sen sisälle karsinaan.Siellä se pärskähti laiskasti .Kävelin sen karsinan luokse ja katselin sitä kaltereiden läpi.Voi kuinka likainen se oli! Sen jalat olivat aivan kurassa ja selkä kurassa , ja lisäksi sen kaulassa oli pihkaa! Onko tuo oikea Danielin Lento , minun pikku Danini ???!! ajattelin vähän kauhistuneena päässäni.Otin riimunvarren ja riimun ja aloin avaamaan Danin ovea.Avasin oven ja astelin karsinan sisälle jolloin dani käänsi päänsä kohti minua.Se henkäisi ilmaan ja käveli vierelleni.Laitoin käteni sen lihaksikkaalle mutta likaiselle kaulalle.Astelin sen kaulan viereen ja alitoin sille päähän riimun.Dani vain henkäisi minua ja pärkähti .Se otti eteen päin pariaskelta ja pareaskelta sitten taakse päin.Laitoin riimunnartun kiinni riimuun ja maiskautin Danile jolloin se käveli vierelläni Pesukarsinaan.Se pysähtyi oitis käännettyäni sen ja laski maahan päänsä ja haisteli sitä.Sen jälkeen se nosti sen ylös ja otti askeleen eteen päin.Otin riimunnarut kummaltakin puolelta ja laitoin sen kiinni riimuun.Dani katsoi minua oirimaisin ilmein ja pärskähti.hain sen harjat ja aloin harjaamaan.Hinkkasin,hinkkasi,hinkkasin ja hinkkasin sitä puhtaaksi, ja sain sen ! Mutta jäihän sen kaulalle vähän vielä pihkaa [koska pihka ei lähde heti pois study ] .Dani oli vain seisonnut paikoillaan ja melkein nukkunut kun olin hoitanut sen.Taputin sitä kaulalle ja hymyilin.Kaivoin taskustani entiseen tapaan porkkanan ja ojensin sen Danille jolloin Dani otti sen nopeasti sen kädeltäni ja rouskutti sitä tyytyväisenä.Irroitin sen ja vein sen ulos hiekkatrhaan .Kävelin talliin ja putsasin sen karsinan.Laitoin uudet purut.Jätin Danin laitumelle ja lähdin kotiin. -Loppu-

Ps. tuli lyhyt Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/estetallistar/
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Danin hoitopäiväkirja   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitimeSu Elo 31, 2008 3:54 pm

Oho! Näin lyhyt, sinulta?! Very Happy:D No, saat silti 40v€ ja 1p
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Sponsored content





Danin hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Danin hoitopäiväkirja   Danin hoitopäiväkirja I_icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Danin hoitopäiväkirja
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Sueño-talli :: Hoitopäiväkirjat :: Orien hoitopäiväkirjat-
Siirry: