Sueño-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Sueño-tallin foorumi.
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Oikeiden hevosten varusteet

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Essu
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Essu


Viestien lukumäärä : 34
Join date : 17.06.2008

Oikeiden hevosten varusteet Empty
ViestiAihe: Oikeiden hevosten varusteet   Oikeiden hevosten varusteet I_icon_minitimePe Kesä 27, 2008 11:33 am

Millasia varusteita käyttäisitte omalla hevosella? Ja mitä ette käyttäisi koskaan hevosellanne. Eli kuolaimet, suitset ja satula. Riippuu silti painotuksesta mutta yleinsä.

Itse käyttäisin suitsina kuolaimettomat ja siis kuolaimia ei olisi. Satula olisi rungoton. Jos olisi pakko olla kuolaimet ottaisin kumiset kolmipalat ja suitsiksi yleissuitset. Tekisin asiat mahdollisimman miellyttäväksi hevoselle. En ajattelisi sitä miltä se näyttää vaan miltä se hevosesta tuntuu. Tiedän kyllä miten hevoset kärsivät kuolaimistä kun ihmiset eivät käytä niitä oikein.

En käyttäisi koskaan kankikuolaimia tai olympioita!

Onko kukaan ikinä ratsastanut ilman kuolimia? Itse olen ja se on todella helppoa ja se on hevosenkin mielestä mukavaa.
Joku viisas ihminen joskus sanoi että ratsastuksen pitää olla kuin tanssia: Sen pitää tuntua hyvältä molempien mielestä, ratsastajan että myös ratsun. Sillä ei ole mitään väljä miltä se näyttää vaan miltä se tuntuu. (Tunnen itse tämän viisaan ihmisen ja tämä on juuri sanatarkkaan hänen sanomaansa)
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.kauramaki2.suntuubi.com
Civa
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Civa


Viestien lukumäärä : 41
Join date : 31.07.2008

Oikeiden hevosten varusteet Empty
ViestiAihe: Vs: Oikeiden hevosten varusteet   Oikeiden hevosten varusteet I_icon_minitimePe Elo 15, 2008 6:35 pm

Bongasin tän unohdetun topan jostain :') No ei sen niin väliä...

Hackamoret ovat yhtä kovat kuin olympiat. Molempia pystyy käyttämään väärin, mutta myös niin että hevonen pitää siitä. Hackamoreilla saa nenäluun paskaks ja olympioilla suun.

Itse laittaisin perussatulan, joka sopii hevoselle täydellisesti. En halua korjailla satulan vikoja pehmusteilla, vaan satulan pitää olla sopiva. Suitset olisivat ns. issikkasuitset. Niitähän voi käyttää myös vuoniksilla ja tietääkseni myös suokeilla ynms. Niissä on niin helpot käyttöohjeet :'D
Kuolaimina olisi kolmipalat, tai mahdollisesti nivelet. Hackamoret voisivat käydä maastoillessa.
Menisin mieluiten ilman suojia. Jos hevosella olisi pahoja vikoja jalkojen liikkessä niin koittaisin parannella niitä juoksuttamalla erilaisilla systeemeillä, jotta hevonen oppisi liikkumaan oikein. Eihän villihevosetkaan hivuta?
Takaisin alkuun Siirry alas
Civa
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Civa


Viestien lukumäärä : 41
Join date : 31.07.2008

Oikeiden hevosten varusteet Empty
ViestiAihe: Vs: Oikeiden hevosten varusteet   Oikeiden hevosten varusteet I_icon_minitimePe Elo 15, 2008 6:42 pm

Niin ja en ikinä käyttäis epäsopivia varusteita.
Unelmahan on, että heppa toimii perusnivelellä tai kolmipalalla, mutta mielestäni ei ole yhtään paha vaihdella olympioihin, kankiin, D-rollereihin, jos hevonen sitä vaatii.
En kuitenkaan tukeutuisi kuolaimiin jatkuvasti ja käyttäisin niitä aina hellästi. En halua myöskään, että hevoseni ei toimi ilman miljoonaa apuohjaa tai kannuksia. Raippaakaan en haluaisi jatkuvasti viuhtoa...

Olen puhunut (:
Takaisin alkuun Siirry alas
Sponsored content





Oikeiden hevosten varusteet Empty
ViestiAihe: Vs: Oikeiden hevosten varusteet   Oikeiden hevosten varusteet I_icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Oikeiden hevosten varusteet
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-
» Hevosten uittamista

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Sueño-talli :: Pölinäpalsta-
Siirry: