Sueño-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Sueño-tallin foorumi.
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Veran hoitopäiväkirja

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Veran hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Veran hoitopäiväkirja   Veran hoitopäiväkirja I_icon_minitimeTo Kesä 19, 2008 6:38 pm

Tänne kaikki Veran hoitajat kirjoittelevat hoitotarinansa study
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Peteruska
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Peteruska


Viestien lukumäärä : 51
Join date : 18.06.2008
Paikkakunta : Orimattila :D

Veran hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Toinen hoitsu, nimeltä Vera   Veran hoitopäiväkirja I_icon_minitimeKe Elo 06, 2008 9:39 am

Kävelin kohti Ratsutalli Suenoa .tänään Danilla olisi vapaata ajattelin mielessäni.Nimittäin olin saannut uuden hoitsun ,Veran!Se oli kuuleman mukaan vähän vaikeampi kuin Dani mutta , ei se mitään ( cyclops ) !Astelin tammojen talliin ja huomasin Jaden hoitavan Liloa.Lilo oli Vuononhevonen ja vähän äksy sellainen."Hei Vera on karsinassa" Sanoi jade ja osoitti oikeanpuoleista etukarsinaa.Äkkiä Vera työnsi päänsä sieltä ja höristi korvansa minulle ja hörisi jotain.Onko tuo Vera ??!! ajattelin , Söpö <333 Hymyilin ja kävelin sen karsinaan ottaen sen riimusta kiinni ja taluttaen sen pesukarsinaan.Se käveli korvat hörössä vierelläni reippaasti.Käänsin sen pesukarsinassa ja se kääntyi nopeasti.Laitoin Veran kiinni .Se katseli ympärilleen ja heitteli päätään, ja pari sivu askeltakin tuli.Jade oli juuri lähtenyt maastoon Lilolla , ja jäin kahdestaan Veran kanssa talliin, no oli siellä musiikkia ja muita hevosia.Juuri silloin alkoi satamaan vettä kovaa vauhtia.Hyvin varmaan menee Jadella maastossa , Ajattelin ja naurahdin, lähdin astelemaan Veran luotasatula huoneeseen josta otin sen harjapakin ja kannoin sen Veran luokse.Vera katsoi harjapakkia korvat hörössä ja kuopaisi maata.Sitten se päästi ilmoille kovan hirnahduksen.Sade yltyi.Huomasin Jaden ja Lilon ratsastavan maneesiin, ehkä niin oli parempi.avasin harjapakin ja Vera kuopaisi maata ja hörähti.Sen jälkeen se pärkähti ja veti päänsä korkealle.Otin pölyharjan ja aloin harjaamaan sillä Veraa ja se veti pänäsä alas ja otti sivu askelia minua kohti."vera" Sanoin sille ja siirsin sen takaosaa toiseen suuntaan , eli ei minuun.Se katsoi minua korvat luimussa ja kuopaisi uudelleen.Sama toistui parikymmentä kertaa, mutta loppu tuli kun ärähsin sille.Sen jälkeen se seisoi paikoillaan.Olin harjannut tunnin jo , ja Jade palasi kaatosateesta taluttaen hiessä olevaa Liloa. "Jopas Vera on kaunis tänään " Sanoi ajde naurahtaen , "No tunnin harjaus , eiköhän riitä" Sanoin hymyillen ja irroitin riimunnaruja juuri Veran riimusta.Talutin Veran karsinaan se pärskähti tyytyväisenä.Taputin sitä kaulalle ja suljin oven.Laitoin harjat kasaan ja putsasin ne.Vein harjat paikoilleen ja lähdin kotiin. Loppu

Ps.Tuli lyhyt Very Happy
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/estetallistar/
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Veran hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Veran hoitopäiväkirja   Veran hoitopäiväkirja I_icon_minitimeKe Elo 06, 2008 10:33 am

Ihan ok tarina :'D Muista ostqaa varustevuokra Veralle^^ Saat tästä.. Hmm.. 90v€ ja 3p:D
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Peteruska
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Peteruska


Viestien lukumäärä : 51
Join date : 18.06.2008
Paikkakunta : Orimattila :D

Veran hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Tallille!   Veran hoitopäiväkirja I_icon_minitimeTo Elo 07, 2008 8:55 am

Kello : 08.30 , Tallille

Kävelin hiekka tietä pitkin Suenon talleille päin.Tie näytti pitkältä ja siltä ettei se loppuisi koskaan! Huokaisin , Mitä tekisin tänään Veran kanssa ? Voisin kokeilla ratsastaa sillä ajattelin ja mietin matkalla, hupsista keikkaa ! Olin jo perillä tallipihassa.Kävelin tammatalliin jossa kaikki tammat olivat karsinoissaan talliloimet päällä.vera laittoi päänsä karsinasta ulos ja hörähti minulle.Huomasin kuitenkin Jasminen tulevan takaani, joten minulle Vera ei hörähtänyt , vaan jasminelle."Hei Peteruska^^! " Sanoin Jasmin ja vastasin takaisin "Hei Jasmin" . Otin veran harjat tallikäytävälle ja Jasmin kysyi " Ratsastatko tänään Veralla ?" - "Juu taidan" Sanoin takaisin ja menin Veran karsinan ovelle ja avasin sen.Vera katsoi minua kunnes sen ilme muuttui vihaiseksi ja se peruutti vielä neljä askelta ja törmäsi seinään.Kävelin karsinaan ja yritin mennä Veran pään luokse mutta se yritti pelotella minua kuopimalla ja näyttämällä ilkeältä.Mutta menin reippaasti sen Pään luokse.Se katsoi minua ja kuopaisi maata.Tarrasin sen riimusta ja maiskutin jolloin Vera lähti "ryntäämään " karsinan ovea kohti "Prrtsoo Vera!" Sanoin tammalle ja yritin jarruttaa vauhtia .Mutta kuitenkin talutin sen reippaasti tallikäytävälle kiinni.Se pärkähti ja heilutteli päätään ja otti sivu askelia ."prtsoo" Sanoin Veralle taas kerran mutta näytti siltä ettei lopua tulisi.Otin loimen auki edestä, enään se pitäisi ottaa takajalkojen välistä.Menin irroittamaan takajalkojen välistä mutta Vera nosti jalkansa joka oli vierelläni ja yritti potkaista minua mutta läimäytin jalkaan ja sanoin "Ei" .Vera luimahti ja heitteli päätään.irroitin takajalkojen hihnat ja otin loimen pois.Vera pärskähti ja katsoi minua ja alkoi lepuuttamaan vasenta takajalkaansa .Vein loimen loimihuoneeseen ja tulin takasin Veran luoke.Silitin sitä kaulalta mutta Vera yritti näykkäistä mutta sen hampaat eivät osunneet minuun.Otin Harjapakista harjan ja aloin harjaamaan Veraa.Tarkistin samalla jalkojen kohdalla jalat ettei niissä ollut mitään.Puolen tunnin kuluttua tamma oli harjattu, kaviot otettu (taistelulla) .Hain tamman suitset jotka olivat tavallisety Englantilaiset olympia-kuolaimilla.Avasin riimun edestä ja laitoin Ohjat kaulalle.Vera nosti päänsä ylös korkeuksiin , mutta yritin ottaa sitä kiinni mutta en saannut.10 minuutin päästä kuitenkin Vera laski päänsä alas ja otin siitä otteen.Tarjosin sille kuolaimia ja se otti ne reippaasti suuhunsa.Laitoin suitset kiinni ja katsoin Veraa.Se katsoi minua hörökorvin ja pärskähti.Hain yleissatulan ja laitoin sen veran selkään jolloin Vera ampaisi suunsa kohti minua ja yritti näykkäistä.Laitoin satulavyön kiinni löysälle ja hain sitten suojat jotka laitoin sitten Veran jalkoihin ,kohlimisten estoiksi.Hain kypäräni ja huomasin Jasminen , "Menen laukkaradalle laukkaamaan " Sanoin ja otin Veran irti ."Hyvä on " Sanoi Jasmine takaisin ja vei hevosia laitumille . Talutin veran ulos ja menin sen selkään.Se liikehti sivuille ja pärskähti.Kiristin satulavyön päättäväisenä ja sain sen oikeille reijille.Mittasin jalustimet kunnollisiksi ja otin ohjat.Annoin pohkeet veralle ja se lähti kävelemään tyytyväisenä kohti laukkarataa.

-jatkuu -
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/estetallistar/
Peteruska
Vuonohevonen
Vuonohevonen
Peteruska


Viestien lukumäärä : 51
Join date : 18.06.2008
Paikkakunta : Orimattila :D

Veran hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Tallille -Jatkoa-   Veran hoitopäiväkirja I_icon_minitimePe Elo 08, 2008 3:15 pm

Pysäytin Veran laukkaradan luokse ja katsoin sitä hetken.Vera liikehti taakse päin levottomasti ja heitteli päätään.Olimme kävelleet tarpeeksi joten menimme sisälle laukkarataan.Vera alkoi tanssahtelemaan paikoillaan ja se katseli kiihtyneenä ympärilleen.Jade käveli maastotietä pitkin.Huomasin Jaden tulevan maastosta ravilla Alilla joka pärkähteli tyytyväisenä pää pystyssä.Otin käynnin Veralla mutta sen käynti tuntui suorastaan ravilta, mutta mukauduin siihen.vera pärskähti ja katsoi korvat hörössä eteen päin.Otin pian oikean ravin ja aloin keventämään niin että olin neljä askelta ylhäällä ja kaksi askelta alhaalla.era pysyi koottuna koko ajan ja pärskähteli kun ravailimme rauhassa laukkarataa ympäri.Se heilutteli päätään ja pärski.Tein myös voltteja koko laukkaradalla . Puolen tunnin kuluttua olimme valmiit laukkaan.Istuin satulaan ja pyysin nätisti laukan Veralta jolloin tamma lähti keinuvaan laukkaansa.Laukan vauhti meni yhä kovemmaksi ja kovemmaksi mutta pidätin niin että se pysyi rauhallisena.Nousin jalustimille , pidättelin ja yritin kokoa taas Veraa.vera pärskähti kun se sai pientä työtä , kun se itsekkin joutui tekemään jotain.Se laittoi päänsä kaarelle ja pärskähti .Mutta jos tätä ei olisi tapahtunut kaikki olisi ollut unelmaa...Vera laukkasi mutta kaatui äkkisesti maahan ja lensin mukana.Onneksi en jäännyt Veran alle. Heräsin hetken kuluttua katsoin hätääntyneenä ympärilleni huomaten Veran makaavan maassa."Voi jumala!" Sanoin ja nousin , ja juoksin Veran luokse.Vera nousi hätiköivästi ylös ja tarrasin sen ohjista kiinni."Pyyrtsoo" Sanoin rauhoittavasti Veralle ja Vera katsoi minua pää ylhäällä.Talutin sen laukkaradan aidan viereen johon oli jäännyt joltain hevoselta riimu ja riimunaru.laitoin niillä kuitenkin Veran kiinni ja aloin tarkistelemaan tammaa.Vera seisoi paikoillaan ihan terveen näköisenä enkä minäkään löytänyt vikoja.

-jatkuu-
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/estetallistar/
Sponsored content





Veran hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Veran hoitopäiväkirja   Veran hoitopäiväkirja I_icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Veran hoitopäiväkirja
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Sueño-talli :: Hoitopäiväkirjat :: Tammojen hoitopäiväkirjat-
Siirry: