Sueño-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Sueño-tallin foorumi.
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Suen hoitopäiväkirja

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Suen hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Suen hoitopäiväkirja   Suen hoitopäiväkirja I_icon_minitimeKe Kesä 18, 2008 6:02 pm

Tänne sitten kaikki Suen hoitajat raapustelevat tarinansa. cheers
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Janita
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Janita


Viestien lukumäärä : 22
Join date : 10.06.2008
Ikä : 29

Suen hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Suen hoitopäiväkirja   Suen hoitopäiväkirja I_icon_minitimePe Heinä 25, 2008 9:57 am

Oli aurinkoinen aamu. Olin kävelemässä kohti tallia. Tallitie oli pitkä ja hyvin hiljainen. 'Huoh, koulukin alkaa kohta..' Valitin mielessäni kun muistin et oli joskus hoitanut Arcania, mutta nyt kun se on lähtenyt, sain hoitaa sueta.

Äiti kahaili tallinpihaan ja hyppäsin autosta ulos. Kävelit tallihuoneeseen ja jätit reppusi sinne. Iloisesti hyppelit hoitsuni karsinan eteen.
- Voi, ihana Sue!
sanoin suelle ja silitin sen valkoista päätä. Sue hörähti iloisesti ja kääntyi kohti minua. Siltin uudelleen sen silkkistä päätä ja pussasin sitä turvalle. Kävelin takas tallihuoneeseen, näin siellä kaksi tyttöä ja kaksi nuorta naista.
- Öö, hei! Olen se Janita, hoidan Suea.
Voihkaisin ja hymyilin tekohymyäni.
- Ai hei, olen Jade tallin toinen omistaja. Tässä on Jasmin tallintoinen omistaja. Ja tässä kaksi pirpanaa, Emppa j Peteruska^^
Nuori nainen sanoi minulle päin naamaa ja hymyilin kahdelle tytölle.
- Hei, olen Emppa. Hoidan Vildeä, voitas tänään mennä ratsastaa maastoon yhdessä?
Emppa kysyi minulta ja hymyilin kun oli niin ystävällistä porukkaa.
- Tietenkin tulen! Haluan eka ensin tutustua Sueen ja mennän illalla?
Sanoin tytölle ja Emppa hymyili ja nyökkäsi.

Aamu oli jo pitkällä ja mnein Suen karsinan eteen. Avasin sen oven ja otin karsinan ovesta riimunnarun ja kiinitin Suen riimuun.
- Nyt tyttö vien sut ulos! Ja sil välil siivoon sun karsinan.
Sanoin Suelle ja tamma puski mahaani. Lähdin taluttamaan Sueta ulos ja vein sen yksin isoon tarhan. Sue ravasi keskelle tarhausta kun suljin portin. Se oli aivan yksin ulkona. Poni sekos tyysti ja pelästyin niin kamalasti ja juoksin talliin.
- Sue sekos tyysti ulkona! Eiks se oo eläkkeellä?!
Huudahdin ja Jade ja Jasmin juoksi nopeasti tallin käytävälle ja Jade nappasi Cocon karsinasta ja lähti viemöään sitä ulos. Kävelin perässä ja Sue hirnui ulkona cocoa vastaan.
- Se on yksinäinen, se ei viihdy ulkona yksin.
Jade sanoi ja jätti Cocon viereiseen tarhaukseen.

Siivosin Suen karasinan ja sen jälkeen emppa asteli Suen karsinalle.
- Mentäskö nyt ratsastaa?
Nyökkäsin empalle ja lähdimme hakemaan hevosia ulkoa. Suelle olin jättänyt myös päivä heinät karsinaan.

(JATKUU kun jaksan kirjoitta... )
Takaisin alkuun Siirry alas
Janita
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Janita


Viestien lukumäärä : 22
Join date : 10.06.2008
Ikä : 29

Suen hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Suen hoitopäiväkirja   Suen hoitopäiväkirja I_icon_minitimeLa Heinä 26, 2008 10:23 am

Sue käveli nätisti vierelläni, ja Emppa ja Vilde tuli perässä.
- Tuo on nättti ori.
Vihkaisin Empalle kun päästin Suen irti karsinaan. Emppa katsaoi minua ja naurahti vähäsen.
- Kaunis ulkokuori ei näytä sitä sisältä. Vilde on itse piru!
Emppa karjas ja meinas haljeta naurukohtauksesta! Itsekkin aloin vähän nauraa kun katsoin sueta. Tamma lähti heti piehtaroimaan isossa karsinassaan ja pölytti melkein kaikki purut päälleni.

Tunnin sisällä kun sue ja Vilde oli syöneet, talutin Suen käytävälle. Kiinitin sen molemmilta puolilta riimuun ja kävelin valjashuoneeseen. Sieltä pompin ja hyppelin etsien Suen harjapakkia, huomaten että se oli lattialla. Nostin sen ja kävelin se kädessäni suen eteen.
- Tehään sinusta oikein kirkas ja paras polle ikinä.
Sanoin suelle ja silitin sen herkkää päätä. Sue sulki silmänsä kun aloin vedellä pitkin vedoin sen karvapeitettä harjalla. Violetti harja puhdisti nopeasti Tamman vaalean karva peiton.

Kun Sue oli puhdas, kävin kattomassa Emppaa Vilden karsinassa. Ori oli sitten oikea jumala.. Se ei suostunut tekemään mitään! Vähän naurahdin ja Emppa katsoi minua punastuneena.
- Oletteko pian valmiita?
Kysäisin ja silitin Vilden päätä kun nosti karsinan oven ylitse.
- Vielä varusteet puuttuvat.
Emppa sanoi ja nyökkäsin. Kävelimme yhdessä valjashuoneeseen ja otimme hoitsujemme satulan ja suitset käteemme. Kävelin reippaasti Suen luo ja jätin satulan maahan. Heitin ohjat sen kaulalle ja työnsin kuolaimet sen suuhun ja niska remmin korvien taakse. Nostin Suen etuharjan otsapannan päälle ja kiristin hihnat. Nostin sitten satulan lattialta ja asettelin sen suen selälle oikeelle kohdalle ja kiristin vyön.

Kun olimme valmiita Empan kanssa, talutimme ponit ulos ja noustiin selkään. Taputin sueta joka seisoi hetken paikallaan ja lähti kävelemään maasto tietä pitkin.
- Tämän selässä on ihanaa!!
Sanoin iloisena Empalle joka pidätteli Vildeä.
- Niin varmaan, tämän veijarin kanssa on aika vaikeaa, ja on vaikea nauttia ratsastuksesta.

(JATKUU... -->)
Takaisin alkuun Siirry alas
Janita
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Janita


Viestien lukumäärä : 22
Join date : 10.06.2008
Ikä : 29

Suen hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Suen hoitopäiväkirja   Suen hoitopäiväkirja I_icon_minitimeTo Elo 14, 2008 6:40 pm

(JATKUU)

Oltiin hetken rupateltu Empan kanssa ja tehty jo alku käynnit.
- 'Ravataan!'
huudahdin ja annoin pohkeita Suelle. Tamma lähti äkkinäiseen raviin ja nosti päätänsä vähän korkeammalle tasolle. Hymyilin ilosta ja kevensin aika vikkelään tahtiin. Huomasin, että Vilde oli tehnyt jonkun äkkinäisen pysähdyksen ja laukkasi kiitolaukkaa perässä. Emppa ja ori kiisivät ohitse ja naurahdin vähäsen. Yhtäkkiä Suekin innostui kisaamisesta ja nosti nopeasti reippaan laukan ja innoissani nousin kevyeeseen istuntaan.
- 'Noni Sue, näytä tolle Vildelle kuka on täällä kunkku!'
Huudahdin tammalle ja tamma nosteli jo valmiiksi etujalkoja ja lähti kiitolaukkaan. Innoissani pysyin ylhäällä ja saavutettiin oria. Annoin pohkeita Suelle ja hymysuin kiidettiin orin ohitse.

Laukattiin suora ja sitten minun ja Suen johdossa hiljennettiin raviin. Vilde pomppi takasillaan kun tamma voitti hänet.
- 'Vilde! Mikäs sinulle nytten, mennäänkö kotiin?'
Emppa sanoi ja näpäytti raipalla oria.
- 'Mennään vaan, tämä oli tällänen harjotus Suen kanssa'
sanoin vastaukseksi ja kävelimme loppu matkan kotiin.

Tallin pihalla taputin Sueta jolta tuli vaahtoa suusta. Taputtelin ja taputtelin, kunnes älysin tulla alas selästä. Löysennin satulavyötä, ja otin turparemmin auki. Talutin tamman sitten talliin ja otin varusteet pois Suelta. Tamam lähti heti piehtaroimaan ja sitten minä vein varusteet tallihuoneesee.

- 'Voi ei! Kello on jo noin paljon!'
Huudahdin ja nopeasti juoksin ulos. Näin isän siellä auton kanssa. Nopeasti menin antaa yö pusun Suelle ja lähin kotiin (:

LOPPU :F
Takaisin alkuun Siirry alas
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Suen hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Suen hoitopäiväkirja   Suen hoitopäiväkirja I_icon_minitimeSu Elo 17, 2008 9:17 pm

Mukava tarina! Very Happy Suekin pääsi äkkinäiselle lenkille (: EMppakin mukana Very Happy 100v€ ja 5 p!
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Sponsored content





Suen hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Suen hoitopäiväkirja   Suen hoitopäiväkirja I_icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Suen hoitopäiväkirja
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Sueño-talli :: Hoitopäiväkirjat :: Tammojen hoitopäiväkirjat-
Siirry: