Sueño-talli
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


Sueño-tallin foorumi.
 
PääsivuLatest imagesHakuRekisteröidyKirjaudu sisään

 

 Lilon hoitopäiväkirja

Siirry alas 
2 posters
KirjoittajaViesti
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Lilon hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Lilon hoitopäiväkirja   Lilon hoitopäiväkirja I_icon_minitimeTi Kesä 17, 2008 8:45 am

Tänne sitten kaikki Lilon hoitajat raapustavat tarinansa (:
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Essu
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Essu


Viestien lukumäärä : 34
Join date : 17.06.2008

Lilon hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Lilon hoitopäiväkirja   Lilon hoitopäiväkirja I_icon_minitimeTi Kesä 17, 2008 1:15 pm

Tulin iltapäivällä tallille ja päätin että hoidan Lilon hyvin tänään. Ensin menin siivoamaan karsinan ja sitten kun se oli valmista niin pesin ruokakipon. Halin Lilon sisälle ja harjasin sen tosi hyvin. Putsasin Lilon kaviot. Menin etsimään satulahuoneesta liinan. Katsoin kaappiin ja siellä hyllyllä oli punainen liina. Otin sen mukaani ja kiinnitin sen Lilon riimuun. Talutin Lilon kentälle ja juoksutin sitä liinassa. Ensin käyntiä, sitten ravia ja lopuksi vähän laukkaa. Kun Lilo laukkasi huomasin että alkoi sataa. Hidastin Lilon vauhdin käyntiin ja talutin sen talliin. Kastuimme jonkunverran. Otin liinan irti Lilon riimusta ja vein sen takaisin kaappiin. Etsin Lilolle loimen ettei se palellu. Löysin kaapista violetin loimen ja laitoin sen Lilolle päälle. Lopuksi annoin Lilolle porkkanan ja lähdin kotiin.
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.kauramaki2.suntuubi.com
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Lilon hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Lilon hoitopäiväkirja   Lilon hoitopäiväkirja I_icon_minitimeTi Kesä 17, 2008 1:23 pm

Sillei aika lyhyt, verrattuna muihin. Kiire olikohan? Voisit vähän pidentää tekstiäsi. Esim, vähän enemmän Lilon luonne piirteitä ja kaikkea. Esim liinassakin kun pidit, varmasti Lilo ehkä kiihdytteli tai jotain? No, saat tästä 1p ja 30v€, kuitenkin oli eka tarinasi.

Muista Lilolle ostaa varustevuokra Wink
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Essu
Shetlanninponi
Shetlanninponi
Essu


Viestien lukumäärä : 34
Join date : 17.06.2008

Lilon hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Lilon hoitopäiväkirja   Lilon hoitopäiväkirja I_icon_minitimeLa Kesä 21, 2008 6:27 pm

Tulin illalla tallille ja mietin Leoa. Olisiko hän taas tallilla? En usko... Kävelin aika kovaa vauhtia ja kun pääsin talliin menin Lilon luo. Lilo kurkisti karsinastaan uteliaana. Annoin sille palan porkkanaa ja menin karsinaan. Silitin sitä ja menin hakemaan harjat. Harjasin sen kunnolla ja mietin että miten voisin ratsastaa kun ei ole edes suitsia. Päätin lainata Flipin suitsia. Ne olivat Lilolle kun tehdyt. Pujotin ne varovasti sen päähän ja talutin Lilon ulos. Laitoin kypärän päähän ja kiipesin vaivalla Lilon selkään. Kun olin selässä ratsastimme kentälle ja mietin miten Lilo toimisi ilman kuolaimia. Tuntui hyvältä kokeilla muitakin hevosia kun vain omaansa. Lilo liikkui pehmeästi ja helposti. Kasoin kentän laitaan ja odotin näkeväni Leon. Ei hän ollut siellä. Olisin halunnut nähdä hänen hymyilevän minulle ja kysyvän minulta jotain. Ratsastin ravia ja laukkaa kentällä ja kokeilin laukan vaihtoja. Lilo liikkui sulavasti vaikka tuntuikin vähän pyöreämmältä kun Flip. Ilman kuolaimia se toimi erittäin hyvin. Epäilen että Lilostakin se tuntui hyvältä kun ei ollut kuolaimia. Kun olin lopettamassa huomasin että Leo käveli kentälle päin. Ratsastin portille ja Leo näytti tosi surkealta. Kyvyin: "Mikä hätänä?" "Ei mikään", vastsi Leo. "Näenhän että murehdit jotain!?", sanoin äkkiä. Leo katsoi suoraan silmiini ja näin että hän alkoi melkein itkeä. Laskeuduin Lilon selästä ja menin portille. Otin Leon kädestä kiinni ja sanoin hänelle: "Voit kyllä kertoa minulle. Jos se on salaisuus jupaan olla kertomatta kenellekkään." Leo katsoi maahan ja nostin sormillani hänen päätään ylemmäs. Leo sanoi vihdoin: "Äiti kielsi minua ratsastamasta Flipillä!" Katsoin Leoa kysyvästi ja hän jatkoi: "Äiti pelkää että minulle sattuu jotain vaikka olen jo 15!" Leo purskarti itkuun ja nojasi minuun aidan yli. Nostin kädelläni häntä olkapäästä ja sanoin: "Jos haluat oikeasti ratsastaa kerrot Äidillesi ettei mitään voi sattua. Flip on varmin hevonen mitä tiedän." Leo katsoi minua ja halasi. Olin aivan punastunut Embarassed Otin kypärän päästäni ja ojensin sen Leolle. Hän ensin työnsi sen pois mutta annoin sen hänen käteensä. Leo laittoi sen lopulta päähänsä voiton riemu kasvoillaan. Annoin Lilon ohjat Leolle ja punttasin hänet kyytiin. Lilo oli koko ajan vaan menossa mutta lopulta otin ohjan irti ja talutin siitä Liloa. Sanoin Leolle että ottaa harjasta kiinni jos meinaa mennä tasapaino. Kun ravasimme välillä katsoin Leoon ja huomasin kuinka hän nautti siitä. Leo osasi istua paljon paremmin Lilolla kun Flipillä. Kun huomasin että Lilo alkaa väsyyn annoin ohjat Leolle ja kiinnitin toisen pään takaisin suitsiin. Leo ratsasti Lilon tallin eteen ja tuli alas. Talutin Lilon karsinaan ja lupasin että Leo saa tulla ratsastamaan Lilolla kanssani aina kun vain tahtoo. Muistaa vain soittaa minulle. Leo antoi kypäräni minulle ja halasi minua. Hän kuiskasi minulle: "Olet oikea tosi ystävä." Mitetin vielä pitkään mitä Leo tarkoitti sillä mutta lopilta tajusin. Ennen kun Leon piti lähteä menimme satulahuoneeseen ja Leo kertoi minulle jotain. Hänen ilmeensä muuttui vakavaksi ja hän sanoi: "Jos osaat kerta pitää salaisuuden älä kerro minusta kenellekkään. Et kai vain ole kertonut jo?" Katsoin Leoa hämilläni ja vastasin rehellisesti: "En, paitsi kirjoitin sinusta Flipin hoitopäikkyyn." Leo halasi minua ja sanoi: "Älä siis kerrokkaan." Leo sanoi että joutuisi jo lähtemään. Pyysin voisiko hän edes auttaa karsinan siivouksessa minua. Leo sanoi että ei voisi koska hänellä oli kiire. Leo lähti äkkiä ja menin yksin siivoamaan Lilon karsinaa. Kotimatkalla tuntui kun joku seuraisi. Katselin ympärilleni ja kuulin korvissani aina sen saman äänen: "Olet oikea tosi ystävä." Minua vaivasi kun halusin kertoa jotain Leolle. Yhtäkkiä takaani kuului askelia, käännyin ja näin ne samat murheelliset kasvot kun kentänlaidallakin. Leo katsoi minuun melkein itkien. Hän sanoi: "Etsin sinua tallista mutta en löytänyt. Lähdin kävelemään tänne ja tässä olen." "Miksi minua etsit?" Kysyin. Leo vastasi: "Kävin kotona ja kun kerroin että olin ratsastamassa, äitini suuttui minulle ja kielsi minua menemästä tallille. Minun oli kerrottava tämä heti sinulle." "Miksi kerroit. Tiesin että äitisi suuttuu!! Olisit ollut kertomatta niin saisit ratsastaa." sanoin hänelle pettyneenä. Leo sanoi että voisi hän tulla salaa ratsastamaan. Sovimme että Leo soittaa minulle kun voisi karata. Lähdimme kävelemään kotiin ja lopulta tiemme taas erkanivat. Kotona en ole vieläkään kertonut Leosta ja parempi niin Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.kauramaki2.suntuubi.com
Jade
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Jade


Viestien lukumäärä : 398
Join date : 10.06.2008
Ikä : 28
Paikkakunta : Hevostalli :P

Lilon hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Lilon hoitopäiväkirja   Lilon hoitopäiväkirja I_icon_minitimeLa Kesä 21, 2008 6:32 pm

Ä-ÄÄ! Tästä tulee miinusta, et saa mitään muuku 1pisteen. VARUSTEVUOKRA! Ilman varustevuokraa, et saa ratsastaa ekan hoitokerran jälkeen! Oletkohan lukenut hoitajille sivut? Wink Meillä ei pärjää noin vaa. Lilon hoitopäiväkirja 465501
Takaisin alkuun Siirry alas
http://www.freewebs.com/sueno-talli/index.htm
Sponsored content





Lilon hoitopäiväkirja Empty
ViestiAihe: Vs: Lilon hoitopäiväkirja   Lilon hoitopäiväkirja I_icon_minitime

Takaisin alkuun Siirry alas
 
Lilon hoitopäiväkirja
Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1
 Similar topics
-

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Sueño-talli :: Hoitopäiväkirjat :: Tammojen hoitopäiväkirjat-
Siirry: